آخرین مطالب
تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

فاوآيكن يا favicon، آيكن كوچكي است كه معمولا در گوشه نوار آدرس، كنار نشاني هاي وب نمايش داده مي شود كه مي تواند معرف لوگوي آن پايگاه يا محتويات صفحه مورد نظر باشد، استفاده از فاوآيكن به نمايش در نوار آدرس مرورگر محدود نمي شود، بلكه مي توان از آن به عنوان لوگو و نشان، در فيد هاي آر اس اس يا قسمت مربوط به بوكمارك ها در مرورگر كاربران استفاده كرد، به همين دليل بيشتر سايت ها و وبلاگ هاي حرفه اي ترجيح مي دهند حتما از يك آيكن مناسب و منحصر به فرد براي اين منظور استفاده كنند؛ نگاه به پيشينه استفاده از اين تكنيك نشان مي دهد كه در ابتدا تنها فرمت ico توسط مرورگرها پشتيباني مي شد اما به مرور و با پيشرفت تكنولوژي وب، فرمت هاي استاندارد gif، jpeg و png نيز توسط مرورگرهايي نظير فايرفاكس، سافاري و اپرا پشتيباني شد، با اين وجود مرورگر پردردسر اينترنت اكسپلورر همچنان در نمايش اين فرمت ها به عنوان آيكن، مشكلاتي دارد.

چگونه يك آيكن براي قرار دادن در نوار آدرس بسازيم؟


براي ساخت يك آيكن با فرمت ico نياز به برنامه هايي تحت عنوان سازنده آيكن داريد براي مثال axialis iconworkshop انتخاب مناسبي است، سپس در فتوشاپ آيكني در ابعاد 16×16، 32×32 يا 64×64 پيكسل با طرحي دلخواه و با فرمت png بسازيد (در نهايت ما به اندازه 16×16 پيكسل نياز داريم)، سعي كنيد از تركيب رنگي يك دست و به صورت متمايز استفاده كنيد، مثلا از رنگهايي كه شباهت زيادي به هم دارند يا از سايه ها كمتر استفاده كنيد، چرا كه با كوچك شدن آيكن، وضوح تصوير نيز كاهش مي يابد و ممكن است فرم مورد نظر را از دست بدهد، آزمون و خطا روش خوبي است تا به انتخاب ايده آل خود نزديك شويم؛ سپس تصوير مورد نظر را وارد برنامه سازنده آيكن كنيد و با اندازه 16×16 پيكسل و ترجيحا با استاندارد رنگي true colors از آن خروجي بگيريد، آنگاه فايل خروجي را در سروري آپلود و آدرس آن را در لينك زير جايگزين نمائيد و كد را در قسمت هدر صفحه يا قالب (بين تگهاي head) قرار دهيد.

كد قرار دادن آيكن در نوار آدرس، سازگار با تمام مرورگرها


همانطور كه گفتيم، فرمت استاندار favicon، فرمت ico است، اما برخي از مرورگرها از فرمتهاي ديگر نيز پشتيباني مي كنند، به هرصورت كد زير به صورت استاندارد براي اين كار استفاده مي شود. 

كد قرار دادن آيكن در نوار آدرس، سازگار با برخي از مرورگرها


مرورگرهايي نظير فايرفاكس از آيكن هاي متحرك (با فرمت gif) نيز پشتيباني مي كنند، به عنوان يك ترفند مي توانيد هر دو روش را با هم استفاده كنيد تا در مروگرهايي كه از اين فرمت پشتيباني نمي كنند، آيكن ساده نشان داده شود و در ساير مرورگرها، به صورت متحرك.
چند توصيه:
- بهتر است از آيكن هاي متحرك استفاده نكنيد، چرا كه نظر كاربران به جاي اينكه به مطالب سايت يا وبلاگتان جلب شود، بيشتر به آيكن متحرك در نوار آدرس جلب مي شود.
- اندازه فايل را در حد امكان كم حجم ايجاد كنيد، ارزش اين كار مخصوصا زماني كه كاربران با وسايلي نظير تلفن همراه در حال مرور صفحات يا فيد آر اس اس وبلاگ يا سايتتان هستند، مشخص مي شود.
- سعي كنيد آيكني ساده و واضح بسازيد، به ياد داشته باشيم كه فاوآيكن تنها يك نشانه است و قرار نيست تمام محتواي صفحات خود را در آن نشان دهيم.

موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: فاوآيكن (favicon)،
تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

وبلاگ و وبلاگ نويسي آن هم از نوع حرفه اي، مسئله اي است كه بارها در رابطه با آن شنيده ايم، اينكه چگونه يك وبلاگ نويس حرفه اي باشيم و از حداقل امكانات موجود حداكثر استفاده را ببريم و بسته به نوع اهدافمان، بتوانيم به آنها به نحو احسن دست پيدا كنيم، مسئله اي است كه بارها و در گوشه كنار وب، راجب آن به شكل پراكنده مطالبي خوانده ايم، اما شايد نكته ي مهم تر از دانستن اينكه چه بايد بكنيم، اين باشد كه چه كارهايي را نبايد انجام دهيم تا از يك وبلاگ نويس غير حرفه اي به يك نويسنده وبلاگ حرفه اي و با تجربه تبديل شويم، بد نيست در ادامه اين يادداشت همراه ما باشيد تا به صورت تيتروار برخي از اين نكات را با هم مرور كنيم.

كپي مطالب ديگران در وبلاگ خود


اولين گام در اينكه يك وبلاگ نويس حرفه اي باشيم اين است كه خودمان دست به قلم شويم و محتواي منحصر به فردي توليد كنيم، كپي مطالب از وبلاگ ها و سايت هاي ديگر به صورت مستقيم مخصوصا اگر منبع آن ذكر نشود، يكي از اشتباهات رايج وبلاگ نويسان غير حرفه اي است، اگر مي خواهيد در وب به صورت حرفه اي فعاليت داشته باشيد، بايد بتوانيد محتوايي جديد براي مخاطبانتان ايجاد كنيد، در غير اينصورت اگر از مطالب ديگران استفاده مي كنيد، به ياد داشته باشيد كه شايد كپي و درج آنها كار ساده اي به نظر برسد، اما نوشتن و خلق يك مطلب هر چند به ظاهر ساده، كار پر زحمتي است و براي احترام به حقوق مولف، حتما منبع را ذكر كنيد.

مطالب بدون عنوان در وبلاگ


يكي ديگر از اشتباهات رايج وبلاگ نويسان غير حرفه اي، انتشار مطالب بدون در نظر گرفتن عنوان و يا درج عنوان غير مرتبط براي آنها است، اهميت عناوين براي مطالب در وبلاگ علاوه بر اينكه مخاطبان را در انتخاب محتواي مورد علاقه آنها، راهنمايي مي كند، در اين است كه موتورهاي جستجو به مهترين چيزي كه توجه مي كنند، تيتر يا تگ title صفحات است، اين تگ معمولا از عنواني كه شما براي مطلبتان انتخاب مي كنيد تشكيل مي شود، از طرفي در سيستم هاي مديريت وبلاگ، معمولا در باكس هاي كناري، مثلا در قسمت آخرين مطالب، فقط لينك به صورت تيتر داده مي شود و پس از كليك بر روي لينك، مي توان وارد كل مطلب شد، واضح است كه مطالب بدون عنوان به درستي لينك نخواهند شد و اين موجب غير حرفه اي جلوه دادن كارتان مي شود.

ايجاد وبلاگ به تعداد خيلي زياد


يكي ديگر از اشتباهات رايج وبلاگ نويسان غير حرفه اي، ايجاد وبلاگ به تعداد خيلي زياد، در يك بازه زماني كوتاه است، مثلا به طور همزمان در بيش از 5 وبلاگ بعضا از نوع مشابه، مطالب خود را منتشر مي كنند، اين كار نتنها موجب افت كيفيت تمام وبلاگ ها مي شود، بلكه به نوعي موجب سردرگمي هم نويسنده وبلاگ و هم مخاطبان آن است، بعضا ديده شده برخي بيش از 100 وبلاگ را به قول خودشان به اصطلاح سر پا نگه داشته اند! در صورتي كه اصول حرفه اي گري و توان انسان حكم مي كند كه تمركزگرايي و داشتن حداكثر 2 تا 3 وبلاگ ولي با به روزرساني و مديريت مناسب از داشتن صدها وبلاگ، ولي به صورت پراكنده و مشوش بهتر است؛ بد نيست كمي به خودتان استراحت دهيد و به كارهاي جانبي مثل ورزش و سرگرمي مشغول شويد!

كپي تصاوير از وبلاگ ها و سايت هاي ديگر


كپي تصاوير از وبلاگ ها و سايت ها ي ديگر نيز مي تواند به عنوان اشتباه وبلاگ نويسان عنوان شود، چرا كه اگرچه مطالب با تصاوير زيباتر و جذاب تر به نظر مي رسند، اما به دليل اينكه آن تصوير به صورت مستقيم از سرور سايت يا وبلاگ ديگري نمايش داده مي شود، لذا ممكن است به دلايل مختلف و از جمله حذف شدن تصوير، ديگر در وبلاگ شما هم نشان داده نشود، در اين حالت مجموعه اي از مطالب بدون نمايش تصوير (و صرفا با نمايش قاب خالي تصوير) خواهيد داشت كه اين چهره خوبي به وبلاگ شما نمي دهد، اگر مي خواهيد از تصاوير موجود در وب كه كپي رايت خاصي ندارند استفاده كنيد، بهتر است آنها را در سرويس هاي آپلود رايگان فايل مطمئن، قرار دهيد و سپس در وبلاگ خود منتشر كنيد، با اين كار كنترل نمايش تصاوير به دست خودتان خواهد بود.

استفاده زياد از ابزارهاي رايگان وبلاگ نويسي


همان طور كه مي دانيم، سايت هاي زيادي به عنوان خدمات دهنده در زمينه ابزارهاي وبلاگ نويسي فعاليت مي كنند و بعضا هم خدمات خوبي توسط آنها ارائه مي شود، اما هيچ وقت سعي نكنيد در استفاده از اين نوع ابزارها زياده روي كنيد، علت اين است كه ديده شده اين ابزارها بعضا موجب طولاني شدن بارگذاري وبلاگ مي شوند، مثلا اگر سرور ابزاري دچار مشكل شده باشد و شما كدي از آن را در وبلاگ خود كپي كرده باشيد، هنگام بارگذاري، مرورگر به جاي نمايش كل وبلاگ، مدت زماني در انتظار آن سرور خواهد ماند و اين كار موجب سر رفتن حوصله كاربران و انصراف آنها از ديدن وبلاگتان خواهد شد، از طرفي برخي با پنهان كردن لينك هاي غير استاندارد در بين ابزارهايشان، موجب پائين آمدن رتبه شما و بالا رفتن رتبه خودشان در موتورهاي جستجو و از جمله در گوگل مي شوند، جالب است بدانيد ربات هاي خزنده گوگل بسيار هوشمندانه عمل كرده و لينك هايي را كه در صفحه مثلا به صورت display: none يا در اندازه پيكسلي ناچيز هستند را شناسايي و به صورت لينك هاي مشكوك با آنها برخورد مي كنند، وجود تعداد زياد اين نوع لينك ها (كه شايد خودتان هم از وجودشان اطلاع نداشته باشيد)، سبب بي اعتماد شدن جستجوگران وب، به وبلاگ شما خواهد شد؛ پس سعي كنيد در حد رفع نياز از اين ابزارها استفاده كنيد نه براي جلب توجه يا پُر كردن فضاي خالي وبلاگ!

استفاده نكردن از تمام امكانات سيستم مديريت وبلاگ


ايجاد و مديريت يك وبلاگ به جهت رايگان بودن و عدم نياز به سر و كار داشتن با مسائل فني سرويس، مي تواند فرصت خوبي براي افراد در جهت فعاليت حرفه اي رايگان در وب تلقي شود، اما جالب است كه با همه اين تفاسير، خيلي از وبلاگ نويسان حتي نيمي از امكاناتي را كه براي آنها فراهم شده است، استفاده نمي كنند، مثلا سيستم هاي ايجاد برچسب براي مطالب، ايجاد صفحات جداگانه، سرويس هاي آپلود عكس و فايل، فرم تماس با ما، فيد RSS، ايجاد قالب هاي سفارشي، اتصال دامنه و فضاي شخصي و خيلي چيزهاي ديگر؛ اگر مي خواهيد يك وبلاگ نويس حرفه اي باشيد، بد نيست با تمام امكانات سرويس دهنده خود آشنا شويد و از آنها به شكل بهينه استفاده نماييد.

توجه بيش از حد به ظواهر به جاي مطالب


برخي به جاي اينكه به ايجاد محتوايي بهتر فكر كنند، بيشتر دغدغه زيبا تر بودن وبلاگشان را دارند، البته زيبايي در هر شكلش خوب است و به حرفه اي تر شدن كار كمك مي كند، اما به ياد داشته باشيم كه مخاطبان براي ديدن صرفا يك وبلاگ زيبا معمولا به آدرس شما مراجعه نمي كنند، بلكه براي آنها به طور طبيعي چيزي كه اهميت دارد، محتوايي است كه ارائه مي شود، سعي كنيد تمركز خود را بيشتر روي محتواي وبلاگ قرار دهيد تا روي ظواهر، در ضمن توجه كنيد كه جلوه هاي ظاهري موجب افزايش حجم كلي قالب وبلاگ شما نشوند.

نداشتن پشتيبان از مطالب وبلاگ


برخي صرفا مطالبشان را در وبلاگ خود نوشته و آن را منتشر مي كنند، با اينكه ممكن است مطالب آنها، بسيار برايشان پراهميت باشد، اما بر حسب عادت و يا بي توجهي، هيچ پشتيباني از نوشته هاي خود ندارند، واقعيت اين است كه اين كار چندان به صلاح نيست، در دنياي وب اتفاقات ناخواسته زيادي ممكن است رخ دهد كه موجب آسيب رسيدن به اطلاعات كاربران شود، بهتر است هميشه يك نسخه به عنوان پشتيبان مطالب خود داشته باشيد يا از قسمت مربوط به گرفتن نسخه پشتيبان در برخي سرويس هاي وبلاگي استفاده كنيد، تا حاصل زحماتتان يك شبه دود و به هوا فرستاده نشود!

درج تصاوير به صورت خام و با حجم بالا در وبلاگ


يك اشتباه ديگر وبلاگ نويسان غير حرفه اي، انتشار تصاوير در وبلاگ به صورت خام و كم حجم نشده است، معمولا ديده مي شود كه كاربران تصاوير گرفته شده توسط دوربين هاي ديجيتال يا گوشي هاي تلفن همراه را بدون اعمال تغييري به صورت مستقيم در وب منتشر مي كنند، اين كار سبب بارگذاري بسيار كند و بعضا عدم بارگذاري تصاوير خواهد شد، چرا كه تصاوير خام، معمولا از حجم بيشتري برخوردارند و مناسب انتشار در فضاي وب نيستند، بهتر است آنها را با برنامه هاي گرافيكي و طراحي نظير فتوشاپ، كم حجم كرده و براي انتشار در وب آماده كنيد، اين كار سبب مي شود كه صفحات وبلاگ شما با سرعت بيشتري بارگذاري شوند و كاربرانتان به راحتي از صفحات مختلف ديدن كنند.

استفاده از دامنه هاي رايگان براي وبلاگ


يكي از اشتباهات رايج وبلاگ نويسان غير حرفه اي اين است كه براي وبلاگ خود، چندين دامنه براي ورود در نظر مي گيرند، مثلا در چند سيستم ارائه دهنده دامين رايگان، ثبت نام كرده و از آدرس آنها در كنار آدرس اصلي استفاده مي كنند، اين كار به هيچ وجه توصيه نمي شود، چرا كه هم از نظر بازديدكننده گان موجب سردرگمي آنها مي شود و هم مخصوصا از نظر موتورهاي جستجو موجب تقسيم و كاهش پيج رنك وبلاگ و يا حتي حذف از ليست نتايج جستجو خواهد شد.

موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: اشتباهات رايج در وبلاگ نويسي،
تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

اگر تا به حال مدير وبلاگي بوده باشيد حتما اين سوال به ذهتان رسيده كه به راستي فوت و فن وبلاگ نويس حرفه اي بودن در چيست، اصلا چيزي به نام وبلاگ نويسي حرفه اي وجود دارد يا بيشتر هياهوي سايت ها و وبلاگ ها به اين اصطلاح آب و تاب داده است، واقعيت مطلب اين است كه انجام هر كاري (كم و بيش) نياز به داشتن دانش آن دارد، وب نويسي نيز نتنها از اين قاعده مستثني نيست بلكه نمودي برجسته از آن است، وبلاگ هاي زيادي هر روز ايجاد و به روزرساني مي شوند اما به ندرت كاربردي و پرمخاطب مي گردند يا اگر هم مخاطبي داشته باشند، ثابت نيستند و ممكن است يك بار براي هميشه باشند! در اين مطلب به بررسي اين موضوع مي پردازيم.

اگر مي خواهيد از زحمتي كه براي نوشتن مطالب و مديريت وبلاگتان مي كشيد حداكثر نتيجه را داشته باشيد داشتن چند فاكتور و رعايت چند نكته كافي است تا شما را به يك وبلاگ نويس حرفه اي تبديل كند! البته گستردگي دنياي وب باعث مي شود تا راه ترقي و فراگيري چيز هاي جديد همواره گشوده باشد.

محتوا حرف اول را مي زند!

 
يك وبلاگ خوب در درجه اول بايد محتواي خوبي داشته باشد، مهم نيست در چه زمينه اي مي نويسيد، مهم اين است كه در هر كاري نهايت دقت و حوصله را به خرج دهيد تا مطالبي شايسته مخاطبان داشته باشيد، برخي فكر مي كنند نوشتن كار ساده اي است و صفحات وبلاگ ها و سايت ها خود به خود و به آساني ايجاد مي شوند اما وقتي خودشان قلم به دست مي گيرند براي نوشتن يك مطلب ساده ساعتها وقت صرف مي كنند! ايده ها و عناوين مطالب وبلاگتان را با نيازهاي مخاطبانتان تطبيق دهيد و سعي كنيد همواره خودتان مطلب بنويسيد و محتوايي جديد ايجاد كنيد، نه اينكه از اين و آن كپي برداري كنيد يا اگر هم اين كار را انجام مي دهيد حتما منبع و لينك آن را ذكر نمائيد؛ با اين كار به مخاطبانتان مي گوييد كه شما به اصول اخلاقي و حقوق پديدآورنده پايبند هستيد و اعتماد آنها به وبلاگ شما بيشتر خواهد شد؛ يكي ديگر از روش هاي ايجاد محتواي خوب ترجمه از زبانهاي ديگر به فارسي است، به عنوان مثال ترجمه از چندين سايت مرجع و ايجاد يك مقاله خوب.

صفحه بندي مطالب را در حد استاندارد قرار دهيد.


تعداد مطالب صفحه نخست و ساير صفحات وبلاگتان را در حد استاندارد قرار دهيد (به عنوان مثال 10 مورد)، وبلاگ هايي كه در صفحه نخستشان بعضا بيش از 30 مطلب را به مخاطبان نشان مي دهند، باعث بارگذاري ديرتر و حتي انصراف بازديدكننده از منتظر ماندن جهت بارگذاري كامل مي شوند.

html و css را ياد بگيريد.


- متاسفانه بيشتر دوستان وبلاگ نويسمان آگاهي چنداني از كدهاي پايه html و css ندارند و حتي با بروز مشكلات كوچك در وبلاگشان دست به دامن ديگران مي شوند يا به فرض قالب وبلاگشان را كامل عوض مي كنند؛ html زبان پايه برنامه نويسي وب است و يادگيري آن چندان زمان نمي برد، بيشتر قالبهاي امروزي نيز براي شكل دهي و فرمت بندي از css استفاده مي كنند كه يك زبان كمكي و استاندارد است.

استفاده از فونت و ظاهر استاندارد.


هميشه از يك فونت غالب و اندازه مناسب استفاده نمائيد، فونت هاي رنگارنگ و با اندازه هاي مختلف اگر با توجه به موضوع وبلاگتان غير ضروري استفاده شده باشند، حرفه اي بودن كارتان را زير سوال خواهد برد، روزنامه اي را تصور كنيد كه براي درج مطالبش از چندين فونت رنگارنگ استفاده مي كند، تصور شما از اين روزنامه چه خواهد بود؟!

اسكريپت هاي جاوا را در حد نياز استفاده كنيد.


برخي فكر مي كنند بايد وبلاگشان را با كدهاي جاوا اسكريپتي پر كنند تا كاربران را مات و مبهوت نمايند! تصور كنيد وارد وبلاگي مي شويد و به دنبال مطلبي هستيد، قبل از ورود چندين پيام خوش آمد و نظر دهيد و... ظاهر مي شود، در نوار وضعيت مطالبي مي آيند و مي روند، دور نشانه گر هزاران پرنده و چرنده در حركت هستند، پشت زمينه باراني مي بارد و... توصيه مي كنيم در استفاده از اين اسكريپت ها به حد نياز اكتفا كنيد.

از امكانات جانبي در حد نياز استفاده كنيد.


يكي ديگر از اشتباهاتي كه متاسفانه وبلاگ نويسان مرتكب مي شوند استفاده زياد از برنامه هاي سوم شخص است، برنامه هايي مثل سيستم آمارگير، كد ضرب المثل، پيج رنك، پخش موزيك و... اگر به تعداد كم استفاده شوند چندان مشكلي پيش نمي آيد ولي استفاده بيش از حد موجب كند شدن سرعت بارگذاري صفحه و ناهمگوني در وبلاگ مي شود، بيشتر اين ابزارها نيز لينك هاي غير استاندارد، تبليغاتي و پنهاني در خود دارند كه ممكن است رتبه شما را در موتورهاي جستجو كاهش دهد.

تبليغات بيش از حد در وبلاگ ممنوع!


وبلاگهايي كه تبليغات زيادي را در گوشه و كنار به مخاطبان نشان مي دهند يا از آنها براي كليك بر روي آگهي دعوت مي نمايند، از ديد بازديدكنندگان به وبلاگ هاي زرد تعبير مي شوند كه معمولا هدفي جزء تبليغات ندارند؛ بهتر است از آگهي هاي سايتهاي استاندارد، مرتبط و به حد نياز استفاده كنيد و حتما مكاني مشخص را به آن اختصاص دهيد تا اگر كاربران خواستند خودشان بر روي آنها كليك كنند، نه اينكه ناخواسته يا اجباري باشد.

موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: فوت و فن وبلاگ نويسي،
تاریخ : ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي از طريق ايميل
بازاريابي از طريق ايميل بازاريابي پست الكترونيكي اولين روش ارتقاء تجارت الكترونيك است. بازاريابي پست الكترونيك يكي از ابزارهاي بسيار قوي و منحصربفردي است كه شما مي توانيد با صرف كمترين هزينه و به سرعت و به صورتي كاملاً حرفه‌اي، به مشتريان پيام تبليغاتي خود را ارسال كنيد و كمك زيادي در معرفي توانايي هاي شما است.
تبليغات از طريق پست الكترونيك ابزاري مقرون به صرفه است كه از نرخ پاسخگويي بالايي نيز برخوردار مي باشد.

در اين سيستم كاسپيد با جذابيت ظاهري، قابليت افزودن لينكهاي قابل كليك، آيكون و كارهاي گرافيكي، افزايش ارتباط متقابل و داد و ستد با مشتري، حمايت از پست الكترونيكي ،html بازاريابي از طريق پست الكترونيك را براي شما فراهم ميكند.
مزاياي بازاريابي از طريق ايميل
ايجاد و اصلاح ليست آدرسهاي پست الكترونيك
امكان ايجاد گروه هاي مختلف
ايجاد ليست به صورت فايلهاي اكسل
امكان رديابي و آناليز از ايميلهاي ارسال شده، باز شده، حذف شده و ...
دسترسي آسان به پانل مديريت
ايجاد و ذخيره قالبهاي مختلف
پاسخگويي خودكار به ايميلها

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

نكاتي براي بازاريابي ديجيتال موفق در سال 2014 + آمار 2013

 

سال 2013 به پايان رسيده و هم اكنون در سال 2014 هستيم. در سال پيش متوجه شديم بازاريابي ديجيتالي تاثير بسيار مثبتي بر روي كسب و كار شركت ها دارد.

 

نگاهي كوتاه به آمار هاي سال 2013:

با در نظر گرفتن مواردي كه سال پيش تجربه نمودم امروز مواردي را براي شما جهت بهبود شيوه هاي بازاريابي در سال جديد ارائه مي نمايم. در سال 2013 60% از بازاريابان انتظار آن شركت خود را بيشتر به سمت استفاده از بازاريابي اينترنتي و ديجيتالي سوق مي دادند. در سال 2013 به ميزان 43% ايميل ها توسط موبايل و 32% توسط كامپيوتر و 25% توسط وبميل رشد دريافت داشته. در سال 2013 باز كردن ايميل توسط موبايل 80% رشد داشته. زماني كه كاربران در شبكه هاي اجتماعي توسط موبايل مي گردند در پينترست سه برابر مطالب را به اشتراك مي گذارند و در توئيتر 66% مطالب را بيشتر توئيت مي نمايند و در فيس بوك 39% بيشتر در مباحث شركت مي نمايند. امروز در حدود 72% از كاربران اينترنت در شبكه هاي اجتماعي عضو هستند و 68% مشتريان قبل از خريد از شركتي شبكه اجتماعي شركت را بررسي مي نمايند و بعد خريد خود را انجام مي دهند. 87% بازاريابان از شبكه هاي اجتماعي براي ارائه مطالب خود استفاده مي نمايند. توليد كنندگان محتوا 50% بودجه خود را بر ايجاد لينك به محتواي خود اختصاص مي دهند. 70% بازاريابان اعتراف مي نمايند كه بازاريابي از طريق توليد محتوا آگاهي شغلي و برندي آن ها را بالا برده است. ميزان بازاريابي از طريق توليد محتوا در 3 سال اخير 300% رشد داشته است. 25% از بودجه بازاريابي صرف ايجاد محتوا، ارائه و معرفي آن مي شود. بازاريان براي سئو سايت مطالب مختلفي توليد مي نمايند كه 79% اين مطالب در صفحات وب سايت، 74% در شبكه هاي اجتماعي و 68% در بلاگ ها، 14% در برنامه هاي موبايل، 11% در مجله هاي ديجيتالي و 8% در پادكست ها ارائه مي شود. از هر 10 شركت 6 شركت قصد دارد در زمينه سئو سرمايه گذاري بيشتري نمايد. 70% كاربران كه در موتورهاي جستجو در جستجوي مطلبي هستند بر روي نتايج جستجوي طبيعي كليك مي نمايند. 83% از شركت هايي كه در اينترنت فعال هستند از روش تبليغات كليكي استفاده مي نمايند. با توجه به موارد و آمارهاي موجود در بالا مي توان براي روش هاي بازاريابي نوين در سال 2014 نتيجه گرفت:

بازاريابي ايميلي

با توجه به آمارهاي موجود مشخص است كاربران امروز از موبايل بيشتر از هر وسيله اي براي دريافت ايميل استفاده مي نمايند. دقت نماييد ايميل هاي تبليغاتي شما در موبايل ظاهر مناسبي داشته باشد و كاربر بتواند به راحتي عمليات لازم را از طريق موبايل انجام دهد.

بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

با توجه به آنكه هم اكنون 68% از مشتريان شبكه هاي اجتماعي شركت را قبل از انجام خريد بررسي مي نمايند، فعال سازي شبكه هاي اجتماعي و فعاليت در آن به امر مهمي تبديل شده است. براي شركت هايي كه هنوز در شبكه هاي اجتماعي فعال نيستند بسيار لازم است كه هم اكنون فعاليت خود را در شبكه هاي اجتماعي آغاز نمايند. بدون بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي و فعال بودن آن انتظار رشد در فروش را نداشته باشيد.

بازاريابي از طريق ايجاد محتوا

كاربران در اينترنت اهميت اين مورد را در سال 2013 دانسته اند و همچنين در صورتي كه شما رشد 300% بازاريابي محتوايي را در 3 سال اخير در نظر بگيريد، اهميت استفاده از اين روش براي شما معين مي گردد. در صورتي كه شروع به توليد محتوا ننموده ايد هم اكنون زمان آن رسيده كه اين كار را آغاز نماييد. در صورتي كه شركتي قصد بهبود حضور خود در محيط اينترنت و كسب اعتبار را داشته باشد استفاده از اين روش بسيار مهم مي باشد.

بهينه سازي براي موتورهاي جستجو

زماني كه موضوع بحث بر سر كليك شدن از طريق موتورهاي جستجو مي باش، سئو و بهينه سازي سايت مهمترين موضوع است. در حدود 70% از كاربراني كه در اينترنت جستجو مي نمايند بر روي نتايج جستجوي طبيعي كليك مي نمايند. در صورتي كه به سئو توجه ننموده ايد پس امكان مهمي را در زمينه شغلي خود براي رشد شركت از دست داده ايد و متعاقب آن تعداد كليك هاي كمتر و مشتريان نصيب شما شده.

تبليغات كليكي

با استفاده از تبليغات كليكي شاهد رشد چشم گيري در افزايش فروش خود خواهيد داشت. براي انجام اين كار هيچ زمان دير نيست و در صورتي كه بودجه انجام اين كار را داريد در سايت هاي مرتبط اين كار را انجام دهيد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: بازاريابي ديجيتال،
تاریخ : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

 

۱۰ دليل براي سرمايه گذاري روي بازاريابي ديجيتال
 
 
  
با توجه به گزارش ITU، تقريبا ۳ ميليارد نفر يا ۴۰.۴ درصد از جمعيت جهان در سال ۲۰۱۴ به اينترنت دسترسي پيدا كردند. Global Web Index هم گزارش كرده كه ۹۱ درصد از كل كاربران اينترنت يك لپ‌تاپ يا يك پي‌سي دارند و ۸۰ درصد هم از اسمارت فون استفاده مي‌كنند. اين اطلاعات قدرت و تاثيرگذاري روز افزون اينترنت در زندگي كساني كه مي‌توانند مشتري‌هاي محصولات شما باشند را نشان مي‌دهد.
 
بازاريابي ديجيتال

اگر تا امروز پول خود را خرج بازاريابي‌هاي قديمي مثل تبليغ در تلويزيون و راديو و مجلات مي‌كرديد، چرا از همين امروز روي بازاريابي در اينترنت و رسانه‌هاي جديد كه شامل بازاريابي موتورهاي جست‌وجو، بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي و بازاريابي محتوا مي‌شود سرمايه گذاري نمي‌كنيد؟‌ اگر فكر مي‌كنيد هنوز اعتماد به نفس لازم براي مقابله كردن با مشكلات اين سبك از بازاريابي را نداريد اين ۱۰ دليل را بخوانيد تا بدانيد چرا نبايد قدرت بازاريابي ديجيتال را ناديده بگيريد.
۱- به برند شما كمك مي‌كند كه به چشم بيايد.
بازاريابي آنلاين براي دسته بندي كردن بازار هدف خود بر اساس جمعيت مصرف كننده، رفتارها و تعامل‌ها به شما آزادي عمل و قدرت بيشتري مي‌دهد. به عنوان مثال اگر شما صاحب يك رستوران باشيد با استفاده از بازاريابي آنلاين مي‌توانيد فقط آن دسته از كاربران فيسبوك و گوگل را براي كمپين بازاريابي خود هدف قرار دهيد كه در نزديكي رستوران شما زندگي مي‌كنند و به بيرون غذا خوردن علاقه دارند. بهينه سازي بومي موتور جست‌وجو به كمك گوگل، اشتراك گذاري محتواي هدفمند در فيسبوك و ديگر كمپين‌هاي بومي بازاريابي آنلاين به برند شما كمك مي‌كنند كه به چشم بيايد.


۲- داده‌هاي هوشمندانه فراهم مي‌كند

از برنامه ريزي تا گزارش عملكرد، بازاريابي ديجيتال براي صاحبان كسب‌وكارها و بازارياب‌ها داده‌هاي هوشمندانه فراهم مي‌كند. مثلا با گوگل مي‌توانيد با توجه به كلمه‌هاي كليدي كسب‌وكار خود در مورد وضعيت رقباي خود جست‌وجو كنيد و سپس يك استراتژي رقابتي خوب طراحي كنيد. بعلاوه ابزارهاي رايگاني مثل گوگل Analytics و فيسبوك Insights هم وجود دارند كه اطلاعاتي آماده در مورد عملكرد برندتان به شما ارائه مي‌كنند.


۳- ساختن، جايگزين كردن و تكرار كردن ساده‌تر است


بازاريابي اينترنتي در مقايسه با بازاريابي به روش‌هاي قديمي مثل بازاريابي در راديو و تلويزيون در ساختن، جايگزين كردن و تكرار كردن ساده‌تر است. به عنوان مثال مقاله‌اي كه در يك وبلاگ منتشر شده را خيلي راحت‌تر از يك مقاله منتشر شده در يك مجله مي‌توان ويرايش كرد. گذشته از اين، تبليغات در فضاي آنلاين را مي‌توانيد هر زمان كه خواستيد متوقف كنيد يا دوباره ادامه دهيد. با اين ويژگي‌ها، شما مي‌توانيد روش‌هاي مختلف را بارها آزمايش كنيد تا بتوانيد به تاثيرگذارترين كمپين بازاريابي اينترنتي دست يابيد.


۴- كمتر مزاحمت ايجاد مي‌كند


بهترين كمپين‌هاي بازاريابي آنلاين كه نتايج طولاني به دنبال خود دارند معمولا آنهايي هستند كه به جاي ايجاد مزاحمت، ارزشمند هستند. استراتژي‌هاي خوب در بازاريابي آنلاين شامل توليد محتواي ارزشمند مثل پست‌هاي وبلاگي مفيد، عكس‌ها، ويديوها و اينفوگرافيك‌ها مي‌شود كه بتوان آنها را در وبلاگ‌ها، وب‌سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشت. اين محتواي ارزشمند مثل آهن ربا عمل مي‌كنند و مشتري‌ها را به سمت برند شما جذب مي‌كنند. قطعا با اين حال بايد از انواع ديگر بازاريابي هم كمك بگيريد تا بتوانيد كاربران تازه وارد را هم به سوي برند خود بكشانيد.


۵- زنده و همزمان است


برخلاف بازاريابي‌هاي قديمي، بازاريابي ديجيتال مي‌تواند هر زمان و هر جا كه خواستيد اطلاعات و آمار مورد نياز خود در مورد كمپين‌هاي بازاريابي‌تان را در اختيار شما بگذارد.  جمع‌آوري اطلاعات آماري دقيق از تبليغات و بازاريابي در راديو و تلويزيون هنوز هم كار مشكل و زمان گيري است. ولي در عوض، گوگل Analytics و فيسبوك Insights و ابزارهايي مشابه، اطلاعات آماري را به صورت زنده به شما نشان مي‌دهند تا با استفاده از اين اطلاعات بتوانيد عملكرد خود را بهبود ببخشيد.


۶- تعاملي است
 

بازاريابي ديجيتال با مشتريان و مخاطبان شما صحبت مي‌كند و به آنها گوش مي‌دهد. وبلاگ نويسي مي‌تواند صاحبان كسب‌وكارها را به نويسنده‌هايي الهام بخش و محبوب تبديل كند. وبلاگ‌ها يك بخش كامنت هم دارند كه مخاطبان وبلاگ از طريق آن مي‌توانند نظرات خود را در ميان بگذارند، پس وبلاگ نويسي مثل يك گفت و گوي دو طرفه است. محتواي ديجيتال همچنين مي‌تواند در شبكه‌هاي اجتماعي هم به اشتراك گذاشته شود (مثل فيسبوك، گوگل پلاس، توييتر، لينكداين و يوتيوب) و ديگران را به تعامل‌هايي مثل لايك كردن، بازنشر كردن و كامنت دادن تشويق كند. اين نوع تعامل در بازاريابي‌هاي قديمي ممكن نيست.


۷- هم مي‌تواند قديمي باشد و هم نوآورانه


بازاريابي ديجيتال اغلب يك سبك جديد و نوآورانه از بازاريابي دانسته مي‌شود ولي در عين حال اصول اوليه بازاريابي مثل مديريت و تمركز روي رضايت مشتري را هم از دست نداده است. درست است كه از تكنولوژي‌هايي مثل اينترنت، نرم‌افزارهاي كامپيوتري و اپ‌هاي موبايل استفاده مي‌كند ولي باز هم به همان استراتژي‌هاي قديمي مثل ايجاد انگيزه در طرفداران، ايجاد احساس شادي در مخاطبان و مشتري‌ها و الهام بخشيدن به جهان براي به موفقيت رساندن كمپين بازاريابي ديجيتال شما نياز دارد.
۸- اجتماعي و ارتباطي است
 

استراتژي بازاريابي آنلاين چه از نوع بازاريابي موتور‌هاي جست‌وجو باشد، چه بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي و چه بازاريابي محتوا، بر اساس حس اعتماد و ارتباطات انساني بنا شده است. از آنجايي كه بازاريابي ديجيتال خيلي اجتماعي‌تر و تعاملي‌تر است، برندها و صاحبان برندها سعي مي‌كنند با مشتري‌هاي خود ارتباط عميق و دوستانه برقرار كنند. به بيان ديگر، وقتي به صورت آنلاين مي‌خواهيد به بازاريابي بپردازيد بايد مشتري‌هاي خود را بيشتر بشناسيد و آنها هم بايد شما و برند شما را به خوبي بشناسند، بايد سعي كنيد با ديگران ارتباط دوستانه برقرار كنيد و در آنها حس اعتماد ايجاد كنيد.
۹- ارزان‌تر است
صاحبان كسب‌وكارهاي كوچك براي يك استراتژي خوب بازاريابي آنلاين نيازي به پرداخت هزينه‌هاي ميليوني ندارند. با خرج هزينه‌اي كم و قابل قبول مي‌توانيد شروع به وبلاگ نويسي كنيد و در فيسبوك و گوگل بازاريابي كنيد. تا وقتي زمان و نيروي انساني كافي را در اختيار داشته باشيد مي‌توانيد با هزينه‌اي اندك (در مقايسه با ديگر انواع بازاريابي) به بهينه سازي موتورهاي جست‌وجو و بازاريابي ارگانيك در شبكه‌هاي اجتماعي بپردازيد.


۱۰- رقباي شما همين حالا در حال استفاده از اين نوع بازاريابي براي رقابت با شما هستند


به احتمال زياد رقباي شما همين حالا در حال توليد محتواي تعاملي هستند و سعي مي‌كنند برندشان در موتور‌هاي جست‌وجو بيشتر ديده شود و در شبكه‌هاي اجتماعي هم مشغول جمع كردن طرفدار براي برند خود هستند و مشتريان بازار كاري برند شما را به سوي برند خود جذب مي‌كنند و به عبارتي ديگر مشتري‌هاي شما را از دست شما مي‌ربايند. اگر هنوز به فكر استفاده از بازاريابي ديجيتال نيافتاده‌ايد پس احتمالش زياد است كه از رقباي خود عقب افتاده باشيد.
اين روزها بازاريابي به روش‌هاي قديمي هنوز هم كارآمد است. ولي براي اينكه كمپين بازاريابي كلي خود را تاثيرگذارتر و رقابت پسندانه‌تر كنيد بايد از بازاريابي ديجيتال هم كمك بگيريد. اگر همچنان از قدرت بازاريابي ديجيتال براي برند خود بهره‌مند نشده‌ايد، بدانيد كه موقعيت‌هاي طلايي زيادي را از دست داده‌ايد. يادتان باشد كه مشتري‌هاي حال حاضر و همين‌طور مشتري‌هاي آينده شما در دنياي ديجيتال منتظر حضور پررنگ برند شما هستند. از همين امروز شروع كنيد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: بازاريابي ديجيتال،
تاریخ : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي ديجيتالي چيست و سهم بودجه آن چقدر است؟
 
با پيشرفت تكنولوژي ميزان استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي در فرايندهاي بازاريابي افزايش يافته است. در اين مطلب به تعريف بازاريابي ديجيتالي و سهم بودجه اختصاص داده شده به اين نوع از بازاريابي پرداخته مي شود.
بازاريابي ديجيتالي نوعي از بازاريابي است كه از دستگاه هاي الكترونيكي مانند تلويزيون ، راديو ، اينترنت ، كامپيوتر ، تبلت ، تلفن همراه ، بيلبورد ديجيتال ، كنسول بازي و يا هر رسانه ديجيتالي ديگري براي دستيابي به مشتريان استفاده مي نمايد.
بر اساس نظرسنجي كه از مديران ارشد بازاريابي سازمان ها در سراسر جهان به عمل آمده است رشد محسوس صرف بودجه در بازاريابي ديجيتالي در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قابل مشاهده است.

بودجه اختصاص داده شده به بازاريابي ديجيتالي


با توجه به نمودار فوق مشخص مي شود بازاريابان در سراسر جهان تصميم دارند كه سيستم بازاريابي خود را به تدريج تغيير دهند و بيشتر بر روي رسانه هاي ديجيتالي صرف هزينه داشته باشند. كشور ما هم از اين قاعده مستثنا نيست. مديران بازاريابي سعي دارند تا از رسانه هاي ديجيتالي بيشتر در فرايندهاي بازاريابي خود استفاده كنند اما نحوه استفاده از اين خدمات بعضا به صورت صحيحي نيست به عنوان مثال مي توان به ارسال انبوه پيامك هاي تبليغاتي و يا ايميل هاي انبوه تبليغاتي اشاره كرد.
نكات بازاريابي
در صورتي كه در دپارتمان بازاريابي شركتي كار مي كنيد سعي كنيد بيشتر از رسانه هاي ديجيتالي در فرايندهاي بازاريابي استفاده نماييد چون با توجه به موارد ذكر شده در اين مطلب ، شركت ها در حال تغيير در ميزان صرف هزينه بر روي بازاريابي ديجيتالي هستند.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: بازاريابي ديجيتال،
[ ۱ ]


آخرین مطالب