آخرین مطالب
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

15 نكته در مورد نرم‌افزارها و خدمات بازاريابي با پست الكترونيك

بازايابي از طريق پست الكترونيك يكي از بهترين شيوه‌هاي تبليغ كالا روي مخاطب هدف است. در حال حاضر نرم‌افزارها و خدمات متعددي (چه مجاني و چه پولي) براي بازاريابي از طريق پست الكترونيك وجود دارد. البته تعداد زيادي از اين نرم‌افزارها و خدمات پولي است. در اينجا به چند نكته مهم در مورد خريد يا استفاده از آنها اشاره مي‌كنيم:

1- به سابقه توليد‌كننده نرم‌افزار و محصولات موفق آن در بازار توجه كنيد.

2- بازاريابي به وسيله پست الكترونيك بايد امكان اطلاع از وضعيت پست‌هاي الكترونيك فرستاده شده را به كاربر بدهد. بنابراين بهتر است كه به امكانات رهگيري وضعيت پست الكترونيك در سرويس يا نرم‌افزار مورد نظر توجه شود.

3- به قابليت شخصي‌سازي و انطباق با شرايط و نيازهاي مختلف ابزارهاي بازاريابي ايميل توجه شود.

4- سرعت و پيكربندي سرورهاي پست الكترونيك به‌ويژه هنگامي كه از خدمات بازاريابي ايميل استفاده مي‌كنيد، بايد مورد توجه باشد.

5- توانايي شناسايي و حذف هرزنامه‌ها مهمترين نكته در بازاريابي ايميلي است. براي اجراي يك بازاريابي حرفه‌اي، نرم‌افزارهاي بازاريابي ايميلي بايد توانايي اين كار را داشته باشند.

6-  ليست تماس‌ها در نرم‌افزارهاي بازاريابي پست الكترونيك قابل گسترش باشد تا كاربر امكان افزايش تعداد تماس‌ها (آدرس‌ها) را در آينده داشته باشد.

7- اين نرم‌افزارها امكان دريافت يا ارائه ليست آدرس‌هاي ايميل از طريق فايل يا برخي سرويس‌هاي پست الكترونيك همچون ياهو، جي‌ميل و غيره را داشته باشند.

8- به قابليت پاسخگويي خودكار آنها نيز توجه شود تا امكان ارسال چندين پيام يا فرستادن دوره‌اي پيام‌ها وجود داشته باشد.

9- ايجاد كمپيني مبتني بر بازاريابي ايميلي نيازمند امكانات متعددي فراتر از يك ليست تماس است، به عبارتي به كاربر‌پسند بودن اين نرم‌افزارها و خدمات بايد توجه شود.

10- به امكان تنظيم و برنامه‌ريزي زماني نرم‌افزارهاي بازاريابي پست الكترونيك توجه شود تا بتوان طبق برنامه زماني ايميل‌هاي مورد نظر را فرستاد.

11- پيش از خريد و استفاده از نرم‌افزارهاي بازاريابي با پست الكترونيك و يا به خدمت گرفتن خدمات بازارايابي ايميلي، بهتر است كه حداقل به مدت يك ماه از نسخه‌هاي مجاني استفاده شود.

12- اگر مايل به اجاره و به خدمت گرفتن يك سرويس هستيد، بهتر است كه از گزينه پرداخت يا شارژ ماهانه استفاده كنيد. بدين ترتيب در صورت افت كيفيت خدمات خيلي راحت‌تر مي‌توان استفاده از آن را متوقف كرد.

13- در نرم‌افزارها و خدمات بازاريابي با پست الكترونيك، كاربران مي‌توانند از راهنماهاي آموزشي در قالب پي.‌دي‌.اف يا تصوير استفاده كنند. در اين صورت بدون كمك ديگران مي‌توان يك بازاريابي ايميلي انجام داد.

14- به امنيت و توان حفظ اطلاعات عمليات اجرايي و سيستم ذخيره آي.پي در خدمات بازاريابي پست الكترونيك، هنگام به خدمت گرفتن يا اجاره آنها توجه شود.

15- به كيفيت پشتيباني از مشتريان در نرم‌افزارها يا خدمات بازاريابي ايميلي توجه شود. در هر مرحله‌اي ممكن است كه به مشورت و پشتيباني متخصصان نياز شود، در اين شرايط خدمات پشتيباني بايد مجاني و بدون گرفتن هزينه ارائه شود.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

7 اشتباه مرگبار در بازاريابي پست الكترونيك و استفاده از خبرنامه‌ها
 
شايد بر اين ديدگاه باشيد كه پست الكترونيكي، جايگاه خويش را نسبت به گذشته از دست داده‌است و امروزه كم‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
تا حدودي حق با شماست، در جهان كنوني، با پديد آمدن جوامع مجازي گوناگون، نرم‌افزارهاي پيغام‌آني و پيامك‌ها، استفاده از پست الكترونيك را تا حدودي كاهش داده‌اند، ولي آيا اين امر در روش بازاريابي براساس پست‌الكترونيك نيز تأثير گذاشته است؟
بايد گفت كه هر كدام از روش‌هاي نام‌برده در شاخه‌اي از بازاريابي الكترونيكي و اينترنتي تعريف مي‌شوند و هركدام براي شرايط گوناگون، كسب‌و‌كارهاي گوناگون و رويكردهاي گوناگون، مورد استفاده واقع مي‌شوند.
در حال حاضر تقريبا افراد زيادي هنوز پست‌الكترونيكي خود را حفظ كرده‌اند و كم و بيش از آن استفاده مي‌كنند، در واقع پست‌الكترونيك، پديده‌اي‌ست كه عدم استفاده از آن كمي دشوار است و اين روش، روشي جهاني و بي‌مرز جهت انجام انواع ارتباطات مي‌باشد.
از اين رو در بازاريابي الكترونيكي و اينترنتي، بازاريابي پست الكترونيك، هنوز نقشي مهم را بازي مي‌كند.
چون اين روش، هم ارزان است و هم اگر درست و بهينه از آن استفاده شود بسيار تأثيرگذار و هم‌چنين از راه پست الكترونيك مي‌توانيد مخاطبان و مشتريان خود را به وبسايت خود و يا صفحات خود در جوامع مجازي گوناگون، دعوت و جذب نماييد.
در اين جستار، به چند اشتباه رايج كه متأسفانه با استفاده روزافزون از اين روش، در كشور ، اين اشتباهات نيز افزون گشته‌اند اشاره مي‌كنم تا گامي هرچند كوچك را براي آگاهي استفاده كنندگان از اين روش، و بهبود روش‌هاي بازاريابي ايشان، برداشته باشم.

اشتباه شماره يك.هرگز بدون اجازه اقدام به ارسال پست الكترونيك و يا خبرنامه نفرماييد.
اقدام به ارسال پست‌هاي الكترونيكي و يا خبرنامه‌ها، به افرادي كه خود پست‌الكترونيكي خويش را براي اين مسئله در اختيارتان قرار نداده‌اند، گونه‌اي تجاوز به حريم خصوصي افراد است.
برخي از شركت‌ها و كسب‌وكارها، اقدام به خريد فهرستي از پست‌هاي الكترونيكي مي‌نمايند و سپس به آن‌ها نامه‌ها و خبرنامه‌هاي خود را ارسال مي‌كنند؛ و اين موضوع زماني آزاردهنده‌تر خواهد شد كه تعداد اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نيز از حد معقول بيشتر مي‌شود و منجر به آزردن صاحبان پست‌هاي الكترونيك مي‌شود.
بايد توجه داشته باشيد كه در اين حالت، اگر مخاطب شما، راضي به دريافت اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نباشد، شما انرژي خود را صرف ارسال هرزنامه‌ها مي‌نماييد، و جدا از هدر رفتن انرژي، هزينه، محتوا، و زمان خود، باعث كدر شدن محصول، خدمات و يا برند خويش خواهيد شد.
پيشنهاد مي‌گردد، تلاش نماييد پست‌هاي الكترونيكي را با استفاده از صفحات فرود، و يا فرم‌هاي ديگر در وبسايت خود و روش‌هاي ديگر، جذب نموده، و بر طبق برنامه و اصول، اقدام به ارسال اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نماييد.

اشتباه شماره دو – استفاده موضوعات بي‌ربط و نامناسب
متأسفانه ديده مي‌شود كه برخي براي اين‌كه مخاطبان نامه‌هاي آن‌ها را باز نمايند از موضوعات بي‌ربط و نامناسب استفاده مي‌كنند و يا برخي كم‌ترين زمان را براي انتخاب بهترين موضوع (نام پست الكترونيكي و يا خبرنامه) صرف مي‌كنند.
بايد به ياد داشته باشيم كه بهترين موضوع و يا نام براي يك نامه و خبرنامه، موضوع و نامي‌ست كه در كوتاه‌ترين عبارت اطلاعات مفيدي را پيرامون محتواي نامه و خبرنامه ارائه نمايد.
مطمئن باشيد اگر پست‌الكترونيكي‌تان هدفمند باشد و نام و موضوع آن به خوبي انتخاب شده باشد، به راحتي مخاطب خويش را پيدا خواهد كرد، تنها كمي بايد صبر داشته باشيد.

اشتباه شماره سه –استفاده از پست‌هاي الكترونيكي سرويس‌هاي عمومي پست الكترونيك
به ياد داشته باشيد، هنگامي كه به تبليغ محصول، خدمات و يا برند خويش مي‌پردازيد، از نام و دامنه وبسايت خود استفاده نماييد.
اين موضوع اعتبار و اعتماد مخاطب و مشتريان را به شما، بالا خواهد برد.
استفاده از سرويس‌هاي رايگان و عمومي، زياد نماي تخصصي و رويكردي حرفه‌اي را به نمايش نمي‌گذارد.
هم‌واره به افزايش اعتبار خود در نامه‌ها و خبرنامه‌ها بيانديشيد.

اشتباه شماره چهار –انتشار محتواي نامناسب براي مخاطبان نامناسب
هميشه اطمينان حاصل كنيد كه مخاطبان شما، مناسب محتواي ارسال‌شده توسط شما هستند.
حتا اگر مخاطبان شما در يك زمينه كلي ، مثلا سفر دسته‌بندي مي‌شوند، كمي اين دسته‌بندي را خردتر نماييد، و مطمئن شويد كه آيا همه اين محاطبان مايلند تمامي خبرنامه‌ها در تمامي زمينه‌هاي مرتبط با سفر را دريافت نمايند؟
به ياد داشته باشيد، ارسال نامه‌ها و خبرنامه‌هاي با محتواي نامناسب نسبت به مخاطبان، نه تنها باعث عدم اطمينان آن‌ها به نامه‌هاي شما شده، بلكه باعث دل‌زدگي آن‌ها نسبت به خدمات، كالاها و كسب‌وكار شما نيز مي‌شود.

اشتباه شماره پنج –اهميت ندادن به تعداد نامه‌هايي كه مورد توجه قرار مي‌گيرند
در هر خبرنامه و ارسال پست‌هاي الكترونيك، تعدادي نامه فرستاده مي‌شود، ولي آيا انديشيده‌ايد كه چه شماري از اين نامه‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرند و مخاطب آن‌ها را باز مي‌نمايد؟ و يا چه شماري از اين نامه‌ها رد مي‌شوند؟
اگر پاسخ پرسش‌هاي بالا را نمي‌دانيد، شما هيچ‌گونه ابزاري براي سنجش بازده و موفقيت روش‌هاي بازاريابي الكترونيكي خويش نداريد. هميشه در پي راه‌كارها و روش‌هايي باشيد كه به شما كمك كند تا اين فعاليت شما را مورد ارزيابي قرار دهد و ميزان موفقيت و شكست هر نامه و خبرنامه را مورد سنجش قرار دهد.
مطمئن باشيد در پي اين ارزيابي‌ها به اطلاعات و ايده‌هاي مفيدي دست خواهيد يافت.

اشتباه شماره شش – هدف‌مند نبودن نامه‌ها و خبرنامه‌ها
بيشتر افراد بدون داشتن چشم‌انداز و تصويري كلي، و يك افق روشن براي خود، اقدام به بازاريابي پست‌الكترونيك مي‌نمايند بدون آن‌كه بدانند هدف حقيقي آن‌ها چيست؟ رويكرد ايشان چيست؟ آيا آموزش است؟ آيا ايجاد گفتمان و ارتباطات است؟ آيا افزايش فروش است؟ و يا هدفي ديگر؟
شايد بگوييد هدف اصلي اكثريت افزايش فروش است، ولي بايد به شما بگويم كه آيا افزايش فروش تنها با فرياد زدن ممكن است؟!
بي‌شك چنين نيست، حتا اهدافي مانند افزايش فروش كالاها و خدمات، نيازمند داشتن رويكرد و نگرشي روشن است، و اين رويكرد و نگرش روشن، تنها در سايه طراحي يك چشم‌انداز حساب‌شده ممكن مي‌باشد.
براي مثال، شما مي‌خواهيد نوعي بسته سفر را به فروش برسانيد، در حالي كه بسياري از مراكز ديگر نيز به فروش اين بسته‌هاي سفر مي‌پردازند و آن‌ها نيز روش‌هاي بازاريابي خود و همچنين از روش بازاريابي پست الكترونيكي بهره مي‌گيرند.
آيا تنها با ارسال نامه‌ها و خبرنامه‌ها، مي‌توانيد مزيت نسبي‌اي را ايجاد نماييد كه مخاطبان كالاي شما را خريداري نمايند؟
پرواضح است كه مزيت‌هاي نسبي، در راستاي طراحي يك چشم‌انداز روشن و تدوين نگرشي ويژه كسب و كار خود، شكل مي‌گيرد.

اشتباه شماره هفت – يك‌سويه بودن نامه‌ها
هميشه به ديدگاه مخاطبان خود اهميت دهيد، و براي اين‌كار امكاني را فراهم آوريد كه آن‌ها بتوانند با شما وارد گفتمان و صحبت شوند و ديدگاه و يا احساسات خود را ابراز نمايند.
مخاطبان،  از اين‌كه شما به ديدگاه ايشان اهميت مي‌دهيد و براي نوع انديشه آن‌ها احترام قائل هستيد، خرسند خواهند شد و اين از اصول برقراري ارتباطات مؤثر با مشتريان مي‌باشد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي با پست الكترونيكي زنده و سرحال است
 
بازاريابي با پست الكترونيكي زنده و سرحال است و اگر درست انجام شود از هر روش بازاريابي ديگري به تجارت شما بيشتر و سريع تر كمك مي كند. بازاريابي پست الكترونيكي اولين روش ارتقاء تجارت الكترونيكي شما است. اگر مي خواهيد در تجارت الكترونيك خود موفق باشيد، بازاريابي پست الكترونيكي يك بايد است. بازاريابي كلا يك كار تمام نشدني است و تا زماني كه شما تجارت مي كنيد لازم است تا خدمات و محصولات خود را بازاريابي كنيد. نكات مثبت زيادي در بازاريابي پست الكترونيكي است:
- رايگان است.
- نه تنها پيام و تبليغات شما بلا فاصله ارسال مي گردد، بلكه سفارش مشتريان هم همينگونه خواهد بود.
- پيگيري محصولات و خدمات جديد نيز رايگان است.
- داشتن يك سايت جالب، خوب است ولي اين به تنهائي مشتري را جلب نمي كند.
بدون طرح بازاريابي موثر و تهاجمي هيچكس حتي متوجه نخواهد شد كه سايت، محصول و خدمات شما اصلا وجود دارند. اين جا است كه بازاريابي پست الكترونيكي كاربرد دارد.
چند روش بازاريابي با پست الكترونيك را بررسي مي كنيم:
ليست الكترونيكي علاقمندان (Opt-in List )
ليستي از كساني است كه با شما تماس گرفته اند و به شما اجازه داده اند كه در مورد خدمات و محصولات خود برايشان نامه بفرستيد.
اين افرد براي دريافت اطلاعات و يا درخواست عضويت در خبرنامه شما با شما تماس مي گيرند و در ليست شما وارد مي شوند. اين سريع ترين راه براي گسترش مبارزه تبليغاتي شما است.
اگر شما از افراد اجازه ارسال نامه هاي تبليغاتي نداشته باشيد، اصطلاحا آنها را Spam كرده ايد يعني بدون اجازه آنها برايشان نامه هاي تجاري و تبليغاتي فرستاده ايد.
ممكن است افراد از شما شكايت كنند و سايت شما تعطيل شود.توصيه مي كنم در اين مورد وسواس داشته باشيد و به اين كار اقدام نكنيد.
روشهاي تكميل ليست :
- مشتريان فعلي شما بهترين كانديدا براي ليست شما هستند. فروش خدمات به مشتريان راضي بسيار ساده تر است. آنها معمولا منتظر تبليغات محصولات جديد شما هستند.
- مدعوين كساني هستند كه از طرف ديگران توصيه شده اند تا سايت شما را بازديد كنند. مي توانيد از مشتريان خود بخواهيد كه سايت وخدمات شما را به دوستانشان توصيه كنند.
- ارتباط تجاري با تجارت هاي غير رقيب شما و تبادل تبليغات در ليست مشتريان يكديگر.
- تبليغ ليست خود با اعلام آن در تمام تبليغاتي كه شما انجام مي دهيد.
- طراحي امكان عضويت در ليست شما براي بازديد كنندگان سايتتان.
سيستم پاسخگوي خودكار (Auto responder )
-- ( طريقه فعال كردن Auto responder در جي ميل كليك كنيد )
بهترين راه براي آزاد كردن وقت و خودكار كردن بخشي از مبارزه تبليغاتي شما استفاده از سيستم پاسخگوي خودكار است. راه اندازي اين سيستم يعني ارائه خدمات و فروش در 24 ساعت و 7 روز هفته.
آدرس سيستم پاسخگو را به مخاطبين خود براي دريافت اطلاعات بيشتر از محصولات شما، اعلام كنيد. حتما دقت كنيد كه اطلاعات ارسالي از طريق سيستم پاسخگوي خودكار، حرفه اي، كامل و بدون اشكالات تايپي يا انشاء باشد.
اين سيستم بايد قابليت تنظيم ارسال متناوب نامه داشته باشد. معمولا 7 تا 12 مكاتبه براي اينكه مشتري شما اقدام به خريد كند لازم است.
سيستم خودكار بايد قابليت انجام مراحل عضويت يا لغو عضويت از خبرنامه شما را به مخاطبين بدهد.
اين سيستم مي تواند با مشتريان شما براي محصولات و خدمات جديد، پيگيري فروش و يادآوري خواص محصولات شما به مخاطبين، ارتباط برقرار كند.
تبليغات در مجلات الكترونيكي (e-Zine )
شما مي توانيد در مورد هر موضوعي در جهان، يك مجله الكترونيكي بيابيد.
همه مردم معمولا حداقل در يك مجله عضو هستند و بطور مرتب اطلاعات دريافت مي كنند. شما با جستجو در اينترنت مي توانيد مجلاتي كه رايگان هستند و يا با قيمت هاي مناسب اقدام به فروش فضاي تبليغاتي مي كنند را بيابيد.
امضاء نامه ها (Signature )
اينها عبارت هستند از متن هاي كوتاه انتهاي نامه هاي الكترونيكي كه ارسال مي كنيد.
امضاء نبايد از سه خط بيشتر باشد و حتما بايد آدرس سايت و آدرس پست الكترونيك تجاري شما را شامل باشد.
اين ساده ترين روش تبليغات است.
در تمام نامه هاي ارسالي از آنها استفاده كنيد.
حتي مي توانيد با چند نفر همكاري كنيد و امضاء هاي خود را دست به دست كنيد، يعني شما مال آنها و آنها مال شما را در نامه هاي خود قرار دهند.
سربرگ ها (Letterhead )
اينها هم مانند امضاء ها هستند ولي در ابتداي نامه قرار مي گيرند. نبايد از سه خط بيشتر باشند. شما بايد يك قالب (Template ) براي نامه هاي خود تنظيم كنيد و تمام نامه ها را در آن قالب تهيه و ارسال كنيد.
معمولا نرم افزارهاي ارسال نامه اين امكان را به راحتي به شما مي دهند.
فراموش نكنيد كه بازاريابي = مخاطبين = مشتريان. بنابر اين هرچه مخاطب بيشتري داشته باشيد، مشتري بيشتري خواهيد داشت. بازاريابي پست الكترونيكي روش مناسبي براي جلب مخاطبين بيشتر است.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي از طريق پست الكترونيكي 
اشتراك

ژالان شهرستاني
ژالان شهرستان...
تعداد پست: 99
بازاريابي به وسيله پست الكترونيك، در معناي اصلي خود، ابزاري براي مديريت ارتباط با مشتري است. اين نسخه از بازاريابي اجازه محور مي‌تواند يكي از بالاترين بازگشت سرمايه گذاري نسبت به هرگونه فعاليت بازاريابي ديجيتالي را ارائه دهد.

بازاريابي به وسيله پست الكترونيك، به عبارت ساده‌تر، نوعي بازاريابي مستقيم است كه با استفاده از ابزارهاي الكترونيكي، پيام‌هاي تجاري را به يك مخاطب انتقال مي‌دهد. اين يكي از قديمي‌ترين و در عين حال قدرتمندترين تاكتيك‌هاي بازاريابي ديجيتال است.

از ويژگي‌هاي مثبت بازاريابي ايميلي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

به دليل هزينه كم براي هر مخاطب، فوق العاده مقرون به صرفه است.
اين بازاريابي نسبت به انواع بازاريابي‌هاي ديجتيالي بسيار هدفمندتر است.
قابليت برنامه ريزي در مقياس انبوه را دارد.
به طور كامل قابليت اندازه گيري دارد.

علاوه بر اين، قدرت اصلي بازاريابي ايميلي اين است كه از پر رونق ترين نوع تماس مشتري با اينترنت، يعني صندوق پستي‌اش بهره مي‌برد. بسياري از اصول مطرح شده در اين فصل را مي‌توان در ديگر انواع بازاريابي اجازه محور، به ويژه ارتباطات پيامكي به وسيله تلفن همراه نيز استفاده كرد. بازاريابي توسط پست الكترونيك ابزاري براي ايجاد روابط با مشتريان فعلي و مشتريان بالقوه است. اين نوع بازاريابي بايد نگهداري و ارزش هر مشتري را به حداكثر برساند و در نهايت به سودآوري بيشتر منجر مي‌شود.

در اين درس و درس آينده، به طور مفصل به اين نوع بازاريابي خواهيم پرداخت. اما پيش از آن لازم است با برخي اصطلاحات مرسوم تجاري آشنا شويم.

 

تجارت به تجارت (B2B)
زماني كه هر كسب و كاري محصولات يا خدماتش را به كسب و كارهاي ديگر، و نه به مصرف كنندگان، مي‌فروشد. به طور مثال شركتي، محصولاتش را به جاي فروش مستقيم به مشتري، به شركت ديگري مي‌فروشد.

تجارت به مصرف كننده (B2C)
هنگامي كه كسب و كاري محصولات يا خدماتش را به طور مستقيم به مصرف كنندگان مي‌فروشد.

فراخواني به اقدام (CTA)
منظور از فراخواني به اقدام، عملي‌ست كه در مخاطب اين انگيزه را ايجاد مي‌كند كه اقدام به عملي كند كه ما از آن درخواست كرده‌ايم (مانند ثبت نام براي خبرنامه، رزرو تاكسي در اينترنت و …).

مديريت ارتباط با مشتري (CRM)
راهكاري براي مديريت تعاملات يك شركت با مشتريان و مشتريان بالقوه است. اين استراتژي براي فروش، بازاريابي، خدمات مشتريان و فرآيندهاي فني خودكار در يك سازمان، از تكنولوژي استفاده مي‌كند.

پايگاه داده
در بازاريابي از طريق پست الكترونيك، پايگاه داده شامل مشتريان احتمالي مي‌شود كه ايميلي برايشان ارسال مي‌گردد. همچنين اطلاعات اضافي مربوط به اين ليست نيز در پايگاه داده موجود است.

ثبت نام دوگانه
در روش بازاريابي از طريق پست الكترونيك، معمولا براي اطمينان از اينكه فرد مشترك شونده يك «ربات اينترنتي» (كه اين روزها به منظور ارسال هرزنامه‌ها در اينترنت فعاليت مي‌كنند) نباشد و براي اطمينان از اينكه مشتري انگيزه‌ي واقعي براي ارتباط با سازمان شما را دارد، عمل «ثبت نام دوگانه» را به عنوان راهكار ثبت نام‌ها اينترنتي درنظر مي‌گيرند.

اين عمل، درواقع عمل درخواست از مشتركين براي تاييد اشتراك اوليه خود از طريق پيگيري ايميل حاوي لينك تاييد آدرس الكترونيك و سپس ورود مجدد است.

ارائه دهنده خدمات اينترنتي (ISP)
شركتي كه دسترسي به اينترنت را براي شما فراهم نموده است.

ميزان خوانده شدن
درصد ايميل‌هاي مشخص شده به عنوان خوانده شده نسبت به كل ايميل‌هاي ارسالي را «ميزان خوانده شدن» مي‌گويند.

لغو ثبت نام يا لغو اشتراك ((Unsubscribe
عمل حذف خود از يك يا چندين ليست به منظور لغو دريافت اطلاعاتي مشخص از طريق ايميل را لغو ثبت نام يا لغو اشتراك مي‌گويند.

مشخصات فرستنده
روش مورد استفاده شركت‌هاي عمده ارائه دهنده سرويس اينترنت (ISP) براي تاييد اين موضوع كه ايميل‌ها واقعا از دامنه اي ارسال شده اند كه ادعا مي‌كنند.

پروتكل انتقال ساده ايميل (SMTP)
SMTP يك پروتكل براي ارسال پيام‌هايي از يك سرور به سرور ديگر است.

تحويل ناموفق ايميل ((Soft Bounce
تحويل ناموفق ايميل به دليل مشكلاتي نظير ظرفيت بيش از حد صندوق پستي يا خرابي سرور.

اسپم يا هرزنامه
ايميل‌هاي ارسالي به كسي كه درخواست دريافت آن را نداده است - كه عملي ناخوشايند است!

ليست سفيد
ليستي از آدرس‌هاي ايميل كه يك ISP، يك اشتراك دهنده يا ديگر ارائه دهنده خدمات ايميل به پيام هايشان، بدون توجه به تنظيمات فيلتر اسپم، اجازه تحويل مي‌دهد.

خبرنامه
خبرنامه ايميلي است كه به منظور ارائه اطلاعات و آگاه نگه داشتن مشتريان براي آنها ارسال مي‌شود. آنها لزوما حامل تبليغات آشكار نيستند و فقط از تماس منظم مشتري با آن نام تجاري اطمينان حاصل مي‌كنند.

 

ايميل تجاري
به طور كلي دو نوع ايميل تجاري وجود دارد:
۱- ايميل‌هاي تبليغاتي: اين ايميل‌ها مستقيم‌تر بوده و به منظور جلب توجه كاربر براي اقدامي سريع ارسال مي‌شوند.

۲- ايميل‌هايي بر اساس حفظ مشتري: كه به خبرنامه نيز مشهورند. ممكن است اين ايميل‌ها شامل پيام‌هاي تبليغاتي نيز باشند اما بايد بر روي ارائه اطلاعات با ارزش براي كاربر تمركز و ارتباطي طولاني مدت با كاربر ايجاد كنند.

درست مانند تمام فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال برنامه ريزي دقيق و همچنين آزمايش و ارزيابي مناسب براي بهينه سازي درآمدتان نيز مورد نياز است. بازاريابي از طريق پست الكترونيك ممكن است بسيار مقرون به صرفه باشد اما هزينه انجام اشتباه آن نيز مي‌تواند بسيار بالا باشد.

يك ستاد تبليغاتي ايميلي موفق آن است كه در راستاي حفظ و ايجاد رابطه‌اي بلند مدت با خوانندگان ايجاد شده باشد.

مخاطبين خود را بشناسيد! آنها چگونگي ايجاد تعاملات را به شما مي‌گويند.

 

هدف‌هاي بازاريابي ايميلي
در بازاريابي ايميلي دو هدف دنبال مي‌شود:
۱- ترغيب كاربران اينترتي به بازديد از وبسايت شما: با متصل كردن اين ايميل‌ها به وبسايت خود كاربران با كليك بر روي هر قسمت از اين ايميل به قسمت مرتبط با آن در وبسايت فرستاده مي‌شوند.

۲- مطلع كردن و تبليغ محصولات يا خدمات شركت: حتي در صورتي كه كاربران مايل به كليك نباشند شما مي‌توانيد از ايميل براي مطلع ساختن آنها از محصولات يا خدمات خود استفاده كنيد.

اولين قدم براي انجام بازاريابي ايميلي ايجاد يك پايگاه اطلاعاتي از ايميل هاي كاربراني كه مايل به دريافت خبرنامه شما هستند است.

 

ايجاد يك پايگاه داده
راه اندازي يك ستاد تبليغاتي ايميلي موفق نيازمند اين است كه يك پايگاه داده واقعي از ثبت نام‌ها و ايميل‌ها ايجاد شود. اين پايگاه داده، يا ليست مشتركاني كه با دريافت پيام‌هاي تبليغاتي شركت موافقت كرده اند، با ارزش‌ترين دارايي ستادهاي تبليغاتي ايميلي است.

نكته: توجه داشته باشيد ضروري است كه از اين مخاطبين دريافت ايميل به وضوح اجازه گرفته شود.

شركت‌هايي كه از اين كار سوء استفاده مي‌كنند باعث به خطر انداختن شهرتشان مي‌شوند و در بسياري از كشورها ممكن است عليه شركت‌هايي كه ايميل‌هاي ناخواسته يا اسپم ارسال مي‌كنند اقدامات قانوني انجام بگيرد. در صورتي كه شما بدون اجازه از ايميل‌هاي كاربران استفاده كرده و كاربران زيادي از شما شكايت كنند و يا اينكه تعداد زيادي از ايميل‌هاي شما را به پوشه Spam بيندازند، شركت‌هاي بزرگ مانند Google و Yahoo تمامي ايميل‌هاي شما را Spam تشخيص داده و به صورت اتوماتيك به پوشه Spam مي‌فرستند.

ايجاد اين پايگاه داده و هدفمند نگاه داشتن آن يك عامل كليدي در ستاد تبليغاتي ايميلي محسوب مي‌شود.

هرچقدر كه يك بازارياب بتواند اطلاعات بيشتري گردآوري كند، به شكل بهتري قادر خواهد بود كه پيام‌هاي بازاريابي خود را سفارشي كند. اما هر چه مقدار اطلاعات درخواستي در پرسشنامه بيشتر باشد، احتمال كمتري وجود دارد كه ثبت نامي صورت بگيرد. اطلاعات بيشتر را مي‌توان در يك بازه زماني از مخاطبين درخواست كرد.

وجود يك فرم ثبت نام در وبسايت شركت بسيار اهميت دارد. بازديد كنندگان يك سايت از قبل علاقه‌شان را از طريق كليك روي آدرس سايت به آن شركت نشان داده‌اند. علاقمندان به دريافت خبرنامه به راحتي با ثبت‌نام در اين فرم مي‌توانند خبرنامه شما را دريافت كنند. مي‌توانيد اين فرم را در صفحه فيس‌بوك خود يا در امضاي ايميل خود يا حتي بر روي كارت ويزيت خود تبليغ كنيد

 

ملاحظات طراحي
ظاهر ايميل و ميزان پذيرش آن از سوي مشتريان موجود در پايگاه داده دو اصل جدايي ناپذيرند. همچنين طراحي به چگونگي ساخته شدن آن مربوط مي‌شود كه مي‌تواند بر پذيرفته شدن ايميل يا تعامل كاربران با آن تاثير بگذارد. برخي از ملاحظات طراحي در زير گنجانده شده است. تعداد كمي از آنها اندكي فني‌تر هستند؛ پس مطمئن شويد كه تمامي دستور‌هاي زير را رعايت كرده‌ايد تا امكان خوانده شدن ايميل شما توسط كاربران بيشتر شود.

 

دستورالعمل‌هاي طراحي عمومي
اصول طراحي HTML و CSS براي وب و ايميل متفاوت هستند. نكات زير را در رابطه با طراحي ايميل خود در نظر داشته باشيد. توجه داشته باشيد كه براي فهميدن و اجراي اين اصول شما بايد HTML و CSS را در حد متوسط بدانيد:

از صفحات External Style يا Embedded Style استفاده نكنيد و از رديف‌ها و ستون‌هاي غير ضروري اجتناب ورزيد.
تا جاي ممكن از جداول مرتبه بندي شده استفاده كنيد. طراحان پست الكترونيك به استفاده از جداول براي طراحي صفحه بندي ايميل خود گرايش دارند و از سبك درون خطي در اين جداول استفاده مي‌كنند. مرتبه بندي خود را به خاطر كساني كه آن را با نرم افزار Outlook نسخه ۲۰۰۷ يا ۲۰۱۰ مي‌بينند، تا جاي ممكن ساده كنيد.
با مشخص كردن عرض و فاصله هر سلول (و نه كل جدول)، عرض ثابتي براي ايميل خود در نظر بگيريد. زماني كه اين ويژگي‌ها اعلام نشود، بعضي از شركت‌هاي خدمات دهنده ايميل تمايل دارند كه ايميل را با توجه به پيش فرض‌هاي خود ارائه داده و احتمالا طراحي را از بين ببرند.
اگر از رنگ پس زمينه بلوك استفاده مي‌كنيد مطمئن شويد كه از جدولي با عرض ۱۰۰ درصد بهره مي‌گيريد تا تمام ايميل را پوشش دهد.
فونت‌ها را در طراحي ايميل بزرگتر از 9px انتخاب كنيد. فونت كوچكتر از آن در برخي از برنامه‌هاي مديريت ايميل سخت خوانده مي‌شود. همچنين در نظر داشته باشيد كه اگرچه ممكن است متن رنگي (يا متن نوشته شده با رنگ روشن در زمينه تيره) تاثيرگذار به نظر برسد اما خواندن تمام متن را دشوار و به چشمان مشتركان فشار وارد مي‌كند. ترجيحا اين گونه حقه‌هاي بصري را به بخش‌هاي كوچكتري از ايميل خود يا به ايميل‌هايي كه محتواي نوشتاري كمتري دارند، اختصاص دهيد.
از CSS‌هاي درون خطي استفاده كنيد - برخي از برنامه‌هاي مديريت ايميل CSS‌ها را از ابتدا و درون ايميل حذف مي‌كنند.
قبل از ارسال پيام الكترونيك،حتما آن را در برنامه‌هاي مختلف مديريت ايميل امتحان كنيد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

روشها و نكته هاي بازاريابي از طريق پست الكترونيكي
 
يكي از روشهاي نوين و اثربخش بازاريابي، بازاريابي از طريق پست الكترونيكي است. در واقع پست الكترونيكي يكي از ابزارهاي مجازي روش بازاريابي

 

مستقيم يا همان Direct Marketing است. در شماره نوزدهم نشريه پنجره خلاقيت مصاحبه اي داشتم در خصوص روشها و نكته هاي ايميل ماركتينگ كه متن كامل آن در ادامه آمده است.

روشها و نكته هاي بازاريابي از طريق پست الكترونيكي : بازاريابي از مبدا تا مقصد

تحقيقات نشان مي دهد كه در محيط اينترنت، بازاريابي از طريق ايميل (email marketing) بعد از بازاريابي از طريق موتورهاي جست و جو (Search Marketing) اثربخش ترين روش بازاريابي بوده است. بر اين اساس گفت و گويي انجام داده ايم با امير بختايي، پژوهشگر، مدرس و مشاور بازاريابي و تبليغات و نيز نويسنده كتاب مديريت تبليغات اينترنتي كه در ادامه ماده است:

 

بازاريابي از طريق پست الكترونيك چه مزايايي نسبت به ارسال نامه هاي پستي به همراه دارد؟

بازاريابي از طريق پست الكترونيك در مقايسه با رسانه هاي سنتي داراي مزاياي قابل توجهي است. برخي از اين مزايا عبارتند از:

امكان ارسال پيام به مشتريان بالقوه و بالفعل با هزينه بسيار كم را فراهم مي سازد. شما با صرف هزينه ناچيز ميتوانيد پيام خود را به مخاطبان بسيار زيادي ارسال كنيد.

امكان ارسال پيام در زمان بسيار كوتاه در مقايسه با نامه هاي كتبي را فراهم مي سازد. زمان ارسال و دريافت پيام هاي ايميل قابل قياس با نامه هاي مكتوب نيست. در اين مسير فاصله جغرافيايي هر قدر هم كه زياد باشد نقشي در افزايش زمان ارسال و دريافت ندارد. علاوه بر اين آماده سازي پيام و استفاده عملي از اين ابزار هم بسيار سريع و آسان است.

ميزان اثربخشي پيام هاي فرستاده شده، كاملا قابل رديابي و اندازه گيري است. شما به راحتي مي توانيدميزان اثربخشي پيام هاي ايميلي خود را رديابي كنيد و مورد ارزيابي دقيق قرار دهيد.

برخلاف بازاريابي مبتني بر وب سايت، پيام ها را مي توان به تمام مشتريان به صورت سفارشي رساند. از جمله ويژگي هاي بازاريابي ايميلي اين است كه متناسب با سليقه و نياز هر مخاطب مي توان پيامي سفارشي تهيه و ارسال كرد.

ايجاد نتايج فوري در استفاده از اين ابزار بسيار بيشتر فراهم است. با توجه به سرعت انتقال پيام هاي ايميلي امكان بهره بردن از اين ابزار براي كسب نتايج سريع و انجام اقدامات زودبازده فراهم شده است.

مهمترين كاربردهاي بازاريابي از طريق پست الكترونيكي در چه مواردي است؟

يكي از كاربردهاي پست الكترونيكي معرفي كالاها و خدمات جديد به مشتريان است. فرض كنيد شما فروشنده پوشاك هستيد و اينك محصولات تازه اي را تهيه كرده ايد. حالا قصد داريد مشتريان قبلي را از اين مهم آگاه كنيد. چنانچه قبلا اطلاعات اوليه مشتريان را دريافت و ثبت كرده باشيد، به راحتي از طريق ارسال پست الكترونيكي مي توانيد محصولات جديد خود را به مشتريان معرفي كنيد.

كاربرد ديگر پست الكترونيكي ترغيب مشتريان به خريد فوري كالا و خدمات در زماني مشخص است. فرض كنيد همان فروشگاه پوشاك چنين قصد داشته باشد. با برگزاري يك جشنواره خريد و اطلاع رساني آن از طريق پست الكترونيكي مي تواند امتيازات ويژه اي كه براي خريد در زمان جشنواره براي مشتريان در نظر گرفته را سريعا به آنها اعلام و از اين طريق و با ترغيب مشتريان، امكان خريد بيشتر محصولات در زمان معين تا حد قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

و اما يكي از مهمترين كاربردهاي پست الكترونيكي ايجاد وفاداري در مشتريان است. اگر متناسب با سليقه و درخواست مشتريان، پيشنهادات مناسب آنها را آماده و در زمان مناسب به آنها اعلام كنيم. و در واقع بتوانيم رابطه خود را با مشتري به يك رابطه نزديك و مستمر تبديل كنيم و البته با ارائه كالا و خدمات مناسب رضايت خاطر مشتري را به دست آوريم احتمال وفاداري مشتري به ما تا حد زيادي افزايش مي يابد. براي وفادارسازي مشتريان بايد به كيفيت و استمرار ارتباطات توجه ويژه داشت و اين كار با پست الكترونيكي ساده تر مي شود.

آيا پست الكترونيكي فقط براي ارتباط با مشتريان قبلي قابل استفاده است يا براي ارتباط با مشتريان جديد و احتمالي هم مي توان از آن استفاده كرد؟

به طور كلي مخاطبان يا همان دريافت كنندگان ايميل را به دو گروه تقسيم مي كنند. گروه اول شامل كساني است كه از قبل تمايل خود به دريافت ايميل را اعلام كرده اند كه اين گروه عمدتا خود به دريافت ايميل را اعلام كرده اند كه اين گروه عمدتا شامل مشتريان قبلي ما هستند. گروه دوم شامل افرادي است كه قبلا مشتري ما نبوده اند. بلكه ما توانسته ايم اطلاعات تماس آنها را از جايي ديگر تهيه و به ليست دريافت كنندگان ايميل اضافه كنيم. ارسال ايميل براي گروه اول قطعا موثر است. در عين حال اگر بتوانيم اطلاعات افراد جديدي كه ويژگي هاي لازم براي مشتري شدن را دارند و به نوعي محصولات ما براي آنها مناسب است را بيابيم، مي توانيم با ارسال ايميل هاي جذاب درصد قابل توجهي از آنها را به ليست مشتريان خود اضافه كنيم. بنابراين كاربرد پست الكترونيكي از سطح مشتريان بالفعل فراتر رفته و مشتريان بالقوه را نيز مي تواند شامل شود.

براي به كارگيري بازاريابي از طريق پست الكترونيك چه اقدامات اوليه را بايد انجام داد؟

براي به كارگيري بازاريابي از طريق پست الكترونيك سازمان ها و شركت ها نيازمند ايجاد بسترهايي هستندكه از مهمترين آنها مي توان به اين موارد اشاره كرد:

ابتدا بايد بانك اطلاعاتي مناسبي از مشتريان بالقوه يا بالفعل خود تهيه كنند. اين بانك مي تواند ليست مشتريان قبلي باشد يا ليست مشتريان احتمالي محصولات آنها. مي توان از بانك هاي اطلاعاتي آماده كه توسط شركت هاي معتبر تهيه شده نيز استفاده كرد. اثربخشي بانك هاي اطلاعاتي كه در اينترنت تبليغ مي شوند چندان بالا نيست در مقابل اجاره بانك هاي اطلاعاتي شركت هاي معتبري كه مشتريان آنها مي توانند مشتري محصول ما باشند اثربخشي بيشتري دارد.

همچنين بايد بسترهاي لازم براي ارسال ايميل به صورت انبوه را هم فراهم ساخت. براي اين منظور مي توان از نرم افزارهاي امتحان پس داده موجود در بازار استفاده كرد. بايد مراقب بود كه ارسال انبوه ايميل باعث جريمه وب سايت ما توسط ارائه دهندگان خدمات اينترنتي نشود. همچنين بايد مراقب بود كه ايميل هاي ما به عنوان اسپم يا مزاحم شناخته نشوند چون در اينصورت ايميل هاي ما در پوشه اسپم يا همان ايميل هاي ناخواسته وارد شده و در اين صورت احتمال خوانده شدن پيام ها به شدت كاهش مي يابد.

نكته بسيار مهم ديگر به روز رساني بانك اطلاعاتي است. توصيه مي شود حداقل به صورت ماهانه بانك اطلاعاتي به روز شده تا اطلاعات جديد به بانك اطلاعاتي وارد شده و در مقابل اطلاعات غيرمرتبط يا غيرفعال نيز از بانك اطلاعاتي حذف شوند. اثربخشي برنامه ارتباطي از طريق ايميل بستگي به بانك اطلاعاتي مورد استفاده دار. هر چقدر بانك اطلاعاتي ما غني تر باشد، احتمال موفقيت هم بيشتر مي شود.

فرايند بازاريابي از طريق پست الكترونيك چيست؟

فرايند بازاريابي از طريق پست الكترونيك شامل چهار مرحله اصلي است:

مرحله اول شامل تعريف اهداف بازاريابي از طريق پست الكترونيكي است.
چنانچه اهداف بازاريابي ما مشخص نباشد امكان انحراف از برنامه افزايش مي يابد. ضمن اينكه امكان سنجش صحيح اثربخشي اقدامات نيز با دشواري همراه خواهد بود. برخي از اهداف بازاريابي از طريق ايميل عبارتند از:

برندسازي

جلب مشتريان جديد

ايجاد فروش فوري

افزايش نرخ نگهداري مشتريان

برقراري ارتباط با مشتريان فعلي

ارائه اطلاعات محصولات و خدمات به مخاطبان

مرحله دوم شامل طراحي و تدوين استراتژي هاي اثربخش است. بعد از تعريف اهداف بايد درخصوص نحوه دستيابي به اين اهداف تصميم گيري كرد. در اين مرحله بهترين مسير رسيدن به مقصد كشف و مورد استفاده قرار مي گيرد. به عنوان نمونه مي توان از استراتژي هاي زير نام برد:

چاشني هاي فروش (جوايز، مسابقات، كوپن هاي تخفيف و ...)

خبرنامه ها

نامه هاي يادآوري

برنامه هاي آموزشي

مرحله سوم شامل برقراري ارتباط با مخاطبان است. تصميم گيري درخصوص قالب ايميل، موضوع ايميل و محتواي نامه الكترونيكي در اين مرحله انجام مي شود. انتخاب قالب مناسب مي تواند بر اثربخشي برنامه بازاريابي كمك شاياني كند. موضوع ايميل تا حد ممكن بايد كوتاه، جالب و توجه برانگيز باشد تا احتمال خوانده شدن ايميل افزايش يابد. محتواي نامه هم بايد به صورت كوتاه، شفاف و صريح نوشته شود.

نهايتا مرحله چهارم شامل ارزيابي نتايج است. در اين مرحله ما به بررسي نتايج حاصله مي پردازيم تا به نكات مثبت و احيانا اشتباهاتي كه صورت گرفته پي ببريم و از آموزه هاي خود جهت بهبود برنامه هاي آتي استفاده كنيم. برخي از شاخص هايي كه براي ارزيابي مي توان از آنها استفاده كرد عبارتند از:

نرخ كليك

نرخ لغو عضويت ها

درصد ايميل هايي كه فوروارد مي شوند

ميزان سفارش هاي دريافتي

به نظر مي رسد مرحله سوم، مرحله ظريف و حساسي است. براي تهيه محتواي مناسب چه نكاتي را توصيه مي كنيد؟

تا حد ممكن بايد محتواي نامه كوتاه و رسا باشد. كنترل كنيد كه متن شما غلط املايي نداشته باشد. بهتر است از تصاوير محدودي استفاده شود تا حجم ايميل بيش از حد زياد نشود. بهتر است به شكلي لحن متن را بنويسيد كه صحبت مي كنيد. از رنگ هاي متنوع استفاده كنيد و تاكيدها را با حروف بولد نشان دهيد. هر درخواست را بايد در يك ايميل ارسال كرد و امكان ارتباط مستقيم با سايت يا صفحه مربوطه را هم نبايد فراموش كرد. 
نكته مهم ديگر اينكه حتما امكان لغو عضويت را آسان و روشن در پيام قرار دهيد. اين كار احتمال اسپم شدن ايميل هاي شما را كاهش مي دهد. بهتر است از ارسال پيوست هاي حجيم خودداري شود چرا كه زمان دانلود را افزايش داده ضمن اينكه احتمال انتقال ويروس را زياد مي كند. بايد آدرس كامل اينترنتي خود را در انتهاي پيام ذكر و حتما مخاطبان را دعوت به اقدامي مشخص كنيد. فراموش نكنيد كه ايميل ها بايد امضا داشته باشند. يك امضاي كامل شامل نام، پست سازماني، نام شركت، نحوه ارتباط با شركت و نگارنده و نيز آدرس وب سايت است.

و بالاخره مراقب باشيد كه طبق قوانين اينترنتي مطالب خود را ارائه كنيدتا گرفتار اسپم نشويد. همچنين براي جلوگيري از اسپم شدن لازم است به مخاطبان تاكيد كنيد كه با اجازه آنها برايشان ايميل ارسال مي كنيد. به آنها اجازه دهيد كه چنانچه تمايلي به دريافت ايميل هاي بعدي ندارند به سادگي نسبت به لغو عضويت خود اقدام كنند. پس اطمينان حاصل كنيد كه گزينه لغو عضويت ايميليتان كار مي كند.

چنانچه به موارد فوق توجه كافي صورت گيرد، مي توان با صرف هزينه اي كم، و با بهره بردن از قابليت هاي بازاريابي از طريق ايميل، محصولات و خدمات خود را در زماني كوتاه و با كيفيتي مناسب به مخاطبان معرفي كرد و با حفظ ارتباط با مشتريان، در آنها وفاداري ايجاد كرد.

اين نكته مهم ضروري است كه بازاريابي از طريق ايميل زماني اثربخشي بيشتري پيدا مي كند كه همراه با روش هاي ديگر بازاريابي استفاده شود.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

شش راهنمايي براي بازاريابي از طريق پست الكترونيكي

شش راهنمايي براي بازاريابي از طريق پست الكترونيكيتحقيق اخير Doubleclick در سال ۲۰۰۴ با عنوان" ارسال پيام‌هاي الكترونيكي به مشتريان" احساس و نظر دريافت‌كنندگان اين پيام‌ها را در باب بازاريابي الكترونيكي به شكلي جالب توجه بازگو مي كند و همچنين راهكار‌هاي موثر در ايجاد بازدهي بيش‌تر را براي بازاريابي الكترونيكي پيشنهاد مي‌كند. 
بر اساس اين تحقيق مشتريان هر روز بيشتر از قبل به ارزش بازاريابي الكترونيكي پي برده و حتي اين روش را به ديگر روش‌هاي بازاريابي ترجيح مي‌دهند:
۵۴% عقيده دارند كه بازاريابي اينترنتي بايد جايگزين بازاريابي تلفني شود.
۴۵% معتقدند بازارياب اينترنتي بايد جايگزين تماس‌هاي تلفني فردي شود.
۴۰% آن‌ها پست الكترونيكي را به پست معمولي ترجيح مي‌دهند.
۳۳% مي‌خواهند پست الكترونيكي نقش تقاضاها وفرم‌هاي خرده فروشي را به عهده بگيرند. 
اين بررسي همچنين رشد شعور و آگاهي دريافت‌كنندگان پيام‌هاي الكترونيكي را در كنترل inbox وبه طور خاص پيام‌هايي كه آن‌ها را مي‌گشايند وبه آنها پاسخ مي‌دهند را نشان مي‌دهد:
"شناسايي فرستنده و موضوع مطرح شده ، كليدهاي اساسي بازاريابي الكترونيكي موفق هستند، چراكه هردو تاثيري چشم‌گير درايجاد علاقه‌ فرد به باز كردن پيغام دارند."
حال چگونه مي‌توان به اطلاعات مربوط به اين موضوع دست يافت وآن را در فعاليت‌هاي بازاريابي الكترونيكي و جذب مشتري به كار برد؟
در قدم اول اطمينان حاصل كنيد دريافت‌كنندگان پيام‌ها شما را مي‌شناسند.
۶۴% پاسخ‌دهندگان به پرسش‌هاي اين تحقيق ، محل ذكر آدرس را به عنوان مهم‌ترين عامل تحريك كننده به گشودن emailها نام مي برند.  
۱. علامت مشخصه ي تجارتي خود را در محل ذكر آدرس بگنجانيد.
در محل آدرس براي معرفي بهتر خود نام، نام شركت، نوع توليدات شركت وخدمات مربوطه (همه‌ي اطلاعات مورد نياز مشتري) را ذكر كنيد. مهم‌ترين بخش كار همين قسمت است. نام وآرم شركت، گيرنده‌ي پيام را از صحت و قابل اطمينان بودن پيام و فرستنده‌ آن مطمئن مي سازد و به خصوص در صورت تداوم اين روابط، شناخت وصداقت ايجاد مي‌‌كند.
۲. آرم شركت را در خط معرفي موضوع بياوريد.
ممكن است آرم شركت را به هنگام معرفي موضوع ضميمه كنيد. اين روش زماني بكار مي آيد كه آرم را در محل آدرس ذكر نكرده باشيد.
به اين نمونه توجه كنيد:
پيام الكترونيكي خبرنامه‌ تقدير شده‌ Debbie Weil. گزارش WordBizدر يك inbox:
From :Debbie Weil [dweil@wordbiz.com] (آدرس)
تيترمربوطه و [wrdbiz]: Subject(موضوع)
Debbie، ناشر خبرنامه و بازارياب online (روي خط)B۲B وبرنامه‌ريز موضوعي، اسم خود را در محل آدرس ذكر مي‌كند؛ زيرا نام شناخته شده‌ او نمايان‌گر آرم شركت نيز است. او سپس آرم خبرنامه؛ يعني WordBiz را در خط معرفي موضوع، ذكر مي‌كند.
اطمينان حاصل كنيد كه آن‌چه مورد نياز مشتران است به آنها عرضه مي‌كنيد.
"ميزان تمايل افراد در پاسخ به اين پيام‌هاي الكترونيكي بسته به اين است كه موضوعات تا چه حد بر علايق خاص افراد متمركز شده باشند (%۷۲)، در اين بين ۶۸ درصد پاسخ‌دهندگان به سوالات برقراري ارتباط را مهم دانستند. واضح است كه گيرندگان پيام اولويت‌هاي خود را مد نظر دارند." (منبع: doubleclick)
طبيعتاٌ در مورد يك پيام الكترونيكي به دليل امكان ارتباط مستقيم و سرعت آن ، بيش‌تر احتمال مي‌رود كه دريافت‌كننده‌ي پيام آن را باز كرده، خوانده و به مطالب آن توجه كند. موضوعات دلخواه و تنوع ارتباطات بازاريابي الكترونيكي در مورد هر شغل و هر مخاطب متفاوت است.
خود شما چطور از برخي مسايل سر درمي‌آوريد. بديهي است كه با سوال پرسيدن مي‌توانيد مشكل را حل كنيد. پرسش را مي‌توان هم به شكل رسمي و هم غيررسمي انجام داد. مطمئن باشيد مشتريان شما از انتشار عقايد و اولويت‌هاي مورد نظرشان بسيار خرسند شده و از اين‌كه از آن‌ها نظرخواهي شود، راضي خواهند بود. از همه مهم‌تر اين‌كه مي‌توانيد از اين اطلاعات در تنظيم محتويات پيام‌هاي الكترونيكي و برقراري ارتباط صحيح با مخاطب استفاده كنيد، كه در بيشتر موارد براي مشتريان يكسان بوده و آمار پاسخگويي به پيام‌ها را بهبود مي‌بخشد.
۳. علايق مشتريان.
موضوعات مورد علاقه‌ مشتري را در فرم عضويت وب‌سايت خود جمع‌آوري و از آن استفاده كنيد. گاه ممكن است، وسوسه شده و يك پيام الكترونيكي چند منظوره به تمام مخاطبان بدون توجه به علايق آن‌ها بفرستيد. اما فعاليت‌هاي ثبت شده و تحقيق اخير doubleclick به اين نكته اشاره مي‌كنند كه از ديدگاه گيرنده‌ي پيام (تنها چيزي كه واقعاٌ اهميت دارد) عدم برقراري ارتباط مي‌تواند يك پيام الكترونيكي خوب را به يك هرزنامه تبديل كند. به اين ترتيب براي ترغيب مراجعين، مشتريان يا اعضاي شركت به انتخاب اطلاعات مورد نظرشان، نياز داريد زماني را به تهيه موضوع، برقراري ارتباط و تداوم آن اختصاص دهيد.
در يك كلام اجازه دهيد كسي كه عضو ليست ايميل شما مي‌شود، دامنه‌ي علاقه‌اش را تعيين كند؛ به عنوان مثال بگذاريد مشتركين اين نكات را انتخاب كنند.
توليدات يا انواع مختلف خدمات
توضيح عملكرد شغلي يا معرفي شركت
نوع ارتباط مورد نظر (به عنوان مثال از طريق خبرنامه، گزارش فروش، آگهي مربوط به خدمات يا توليدات جديد)
هم‌چنين مشخص كنيد، مشتري چه نوع اطلاعاتي دريافت خواهد كرد.
 
۴. هيچ فرصتي را براي تحقيق از دست ندهيد.
دفتر كار يا محل فروش 
تماس‌هاي مربوط به فروش، جلسات، يا به هنگام بررسي حساب‌ها
خدمات مشتري/ ارباب رجوع، خدمات پس از فروش تلفني
كارت‌ها يا فرم‌هاي نظرسنجي
۵. يك فرم نظرسنجي الكترونيكي بفرستيد.
نظرسنجي‌هاي الكترونيكي از طريق ايجاد امكان جمع‌آوري نظرات مشتريان، از روشي رسمي موثر و سازمان‌يافته بوده كه مكمل فعاليت‌هاي شما در زمينه‌ي بازاريابي الكترونيكي مي باشند.
ابزارهاي نظرسنجي اينترنتي ZomerangTm راحت و با قابليت دست‌رسي بالا هستند و خدمات حمايت از مشتري را در سطوح بالا حتي براي شغل‌هاي كوچك و متوسط عرضه مي‌كند. 
۶. از گزارش‌هاي‌تان استفاده كنيد.
به هنگام استفاده از خدمات بازاريابي الكترونيكي، مي‌توانيد گزارش‌هاي‌تان را مرور كرده و به اين ترتيب طبق رويه‌اي منظم روند واكنش مشتركين خود را بررسي كنيد. (باز كردن پيام، كليك روي موضوع، پاسخ به آن، عدم توافق و گاه برخي اعتراض‌هاي بيهوده)
به عملكردهاي موفق بازاريابي الكترونيكي به دقت توجه كنيد. فرصت‌هايي براي شناخت گيرندگان پيغام‌ها ايجاد كنيد. به آن‌ها توجه كنيد. سپس در ارايه‌ي خدمات مورد نظر آن‌ها همه‌ي تلاش خود را بكنيد و مطمئن باشيد شايسته‌ مخاطبان پاسخگو و صادق هستيد كه شما را به اهداف مورد نظرتان خواهد رساند.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
[ ۱ ]


آخرین مطالب