آخرین مطالب
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

موتورهاي جستجو
يكي از مهمترين و موثرترين ابزارها در جذب بازديد كننده ي سايت را مي توان موتورهاي جستجو دانست. موتورهاي جستجو با فراهم آوردن مخاطب خاص براي سايت، شما را قادر مي سازند تا در معرض ديد بازديد كننده هايي باشيد كه مطابق با محتواي شما و نياز خودشان به سايتتان مي آيند.
ارزش چنين بازديد كننده اي بسيار بالا است. مخاطب شما، خواهان مطلب و محتوايي است كه قبلاً توسط شما براي او منتشر شده است و حال نوبت گرفتن پاداش تان به خاطر اين كار نيك است.

استفاده از مو تورهاي جستجو براي شما خرج چنداني ندارد.
مي توانيد از جستجوگرهاي معروفي چون (MSN) ام اس ان، (Ask) اسك ،(Altavista) آلتاويستا ،(!Yahoo) ياهو ،(Google) گوگل و غيره استفاده كنيد. اين موتورها بابت ثبت سايت شما معمولا هزينه اي  دريافت نمي كنند.
در كنار رايگان بودن، موتورهاي جستجوي بالا از جمله پركاربردترين سايت ها براي كاربران اينترنت است و به جرئت مي توان گفت با ثبت در چنين موتورهايي نيازي به ثبت نام در چندين هزار موتور تازهكار وجود نخواهد داشت.

راههاي افزايش مخاطب وب سايت

تبليغات
از ديرباز ساي ت ها با توجه به محتوا، مخاطب و بودجه خود اقدام به سفارش آگهي به سايت هاي پربيننده مي كردند. اين روند هنوز هم با گرمي و حرارت خاص خود همچنان جاري و ساري است.
جهت تبليغات گزينه هاي گوناگوني پيش روي شماست:
استفاده از شركت هاي تبليغاتي معتبر، سفارش تبليغ به سايت هايي كه ميزان مناسبي بازديدكننده دارند، استفاده از ايميل هاي تبليغاتي .(Banner Exchange) و عضويت در گروههاي تبادل آگهي.
در صورتي كه مايليد تبليغ تان همزمان در مجموعه اي از سايت هاي تاييد شده به نمايش درآيد مي توانيد به يكي از شركت هاي معتبر تبليغاتي مراجعه كنيد. اين شركت ها داراي تعرفه هاي مشخص و معمولا هداياي تبليغاتي ويژه خود هستند. مهمترين نكته در اين سايت ها توجه به چگونگي قرارداد تبليغ است. برخي از آنها به ازاي هر نمايش و برخي ديگر به ازاي هر كليك از شما پول دريافت مي كنند. برخي سايت ها نيز در باز ه ي زماني خاصي كادر تبليغي شما را نمايش
ميدهند.
استفاده از ايميل هاي تبليغاتي از ديگر را ه هاي تبليغ و جذب مخاطب است. در اين زمينه نيز موسساتي وجود دارند كه در ازاي ارسال نامه ي تبليغاتي به چندين هزار مخاطب فارسي زبان، هزينه مشخصي را از شما طلب ميكنند.

در صورتي كه مايل نيستيد پولي بپردازيد و يا از حداقل ها استفاده كنيد، مي توانيد سري به (Banner Exchange) بزنيد.
با عضويت در  سايتها و گروههاي تبادل كننده آگهي اين سايت ها شما مقدار اوليه اي اعتبار رايگان دريافت مي كنيد و در ازاي هر نمايش آگهي تان، از اعتبار شما كاسته م ي شود. در عوض براي كسب امتياز و اعتبار كافي است تا كد HTML آن سايت را در محل مناسبي از صفحات سايت خود قراردهيد تا با هر نمايش يا كليك، اعتبار كسب كنيد.

ارسال ايميل
شما خود نيز ميتوانيد بدون پرداخت هزينه اي اقدام به ارسال ايميل نماييد.
پس از تهيه سايت مي توانيد دوستان، آشنايان و همكلاسي ها را از وجود اين سايت با خبر كنيد. حتي مي توانيد براي سايت خود قسمتي به نام خبرنامه تهيه كنيد و با جمع آوري نشاني ايميل كساني كه مايل به كسب اطلاعات بيشتر هستند، آنها را در آينده از تغييرات سايت نيز مطلع كنيد.
در صورتي كه براي اعضاي سايت خبرنامه ا رسال مي كنيد، فراموش نكنيد كه براي آن دسته از اعضا كه ديگر مايل به دريافت ايميل هاي شما نيستند نيز امكاني براي حذف نام و نشاني ايميلشان پيشبيني نماييد.
نكته ديگر آنكه، از ارسال ايمي ل هايي كه حاوي بيش از يك نشاني گيرنده هستند اجتناب نماييد. اكثر اعضاي خبر نامه ها هيچ تمايلي ندارند كه نام و ايملشان براي عموم قابل دسترسي و نمايش باشد.
همچنين، هرگز اقدام به ارسال نامه هاي ناخواسته يا اسپم (Spam) نكنيد.
ارسال چنين نامه هايي نه تنها به كسب مخاطب كمكي نمي كنند، بلكه از محبوبيت شما نيز مي كاهند. بعلاوه اينكه قوانين جديدي براي مجازات ارسال كننده هاي نامه هاي ناخواسته وضع شده است كه حتي ميتواند شما را به پرداخت جرائم نقدي نيز محكوم كند.

ايجاد حلقه ي لينك
از ديگر را ه هاي جلب مخاطب مي توان به ايجاد حلقه ي لينك (Ring) نام برد.
در اين مورد، شما با توجه به موضوع و محتواي سايت تان، با ساي ت هاي مشابه تبادل لينك يا آگهي ميكنيد.
اين روش نه تنها شما را در مجموعه اي از سايت هاي با محتواي مشابه قرار مي دهد، بلكه عامل نشان دهنده ي ميزان Google Rank است. Google Rank در افزايش رتبه درمحبوبيت سايتها از ديدگاه موتور جستجوي گوگل است.

Forum- اتاقهاي گفتگو (انجمنها)
امروزه اتاق هاي گفتگو از جايگاه بسيار مناسبي بر خوردار است. شما مي توانيد به عضويت چندين اتاق گفت گو درآييد و در آنجا نه تنها به معرفي سايت و امكانات خود بپردازيد، كه در قسمت امضاء نوشته هايتان، از كادرهاي تبليغي و يا لينك هاي جذاب به سايت خود استفاده كنيد.
به اين صورت، با هر نوشت ه اي كه در اين انجم ن ها ارسال مي كنيد، حداقل يك موقعيت رايگان تبليغاتي را نصيب خود مي كنيد.
بهتر است در موضوعات گوناگون و به تعداد زيادي مطلب در اين انجمن ها ارسال كنيد تا شانس ديده شدن بيشتري داشته باشيد.

(Chat) اتاقهاي چت
امروزه چت در ميان كاربران اينترنت بي سابقه افزايش يافته است. شما مي توانيد در اتا ق هايي 15 دقيقه يكبار كه كاربران اتاق عوض مي شود، يك مرتبه ، كه در حال صحبت هستيد سايت خود را با شرح كامل معرفي كنيد.
همچنين مي توانيد براي دوستان خود پيغام ارسال كرده و آنها را ترغيب به ديدن offline سايت خود كنيد و از آنها نيز بخواهيد تا دوستان خود را معرفي كنند.

نوشتن مقاله
نوشتن مقالات و مطالب براي وب سايت حتي از عضويت در بزرگترين و معروفترين موتورهاي جستجو و يا تبليغ در پربازديدترين وب سايتها نيز مهمتر است. اين مقالات و مطالب سايت هستند كه براي شما جلب مخاطب مي كنند، رتبه ي شما را در موتورهاي جستجو بالا مي برند و مخاطب دائمي برايتان محيا مي كنند.
هميشه سعي كنيد در باز ه ي زماني مشخصي مطال ب تان را به سايت بيفزايي د. اين مطالب نبايد كپي از ديگر سايت ها باشد. كمي وقت صرف كنيد و از تراوشات ذهني خود استفاده كنيد. حتي اگر از جايي مطلب را بازنشر مي كنيد، نام نويسنده و درج لينك را هرگز فراموش نكنيد.
مطمئن باشيد، كپي كردن از كار ديگران نه تنها عاملي مفيد نيست، بلكه مضرات بسياري دارد. مخاطبان سايت اگر در وحله ي اول هم به اين كار شما پي نبرند، مطمئنا بعداً متوجه خواهند شد و اين ضربه ي بزرگي به ذهنيت مخاطبان از شماست.
نكته مهم در دنياي امروز عادت كردن به رعايت حقوق ديگران و اجراي دقيق حق مولف است. Copyright- (كپي رايت)
اگر تصويري را از ديگر سايت ها استفاده مي كنيد حتما در گوشه ي آن و يا در پايان مطلبتان نام و لينك مرجع عكس را ذكر نماييد.

ايجاد كتاب الكترونيكي
مي تواند كمك شاياني به افزايش بلند مدت E-book ايجاد كتاب الكت رونيكي يا همان مخاطب براي سايت كند.
هر چند وقت يكبار از مطالب و مقالات منتخبي كه به سايت ارسال داشته ايد يك كتاب تهيه كنيد. ترجيحاً به فرمت PDF.
مي توانيد نام و آدرس سايت خود را نيز درون آن ذكر كنيد تا خواننده هايي كه مايل به كسب اطلاعات بيشتري بودند بتوانند با شما تماس بگيرند.
فراموش نكنيد، اين كتا ب ها پس از اندك زماني به طور بي سابقه در بين خوانندگان پخش خواهد شد و در صورتي كه مطالب مفيدي را نگاشته باشيد مي توانيد اميدوار به كسب مخاطب بيشتر باشيد.
در اين مقاله سعي شد تا با نگاهي اجمالي برخي از پراستفاده ترين روشهاي افزايش مخاطب و بازديد كننده سايت ارائه شود. در پايان لازم به ذكر است كه تمام اين موارد نمونه هايي است كه مي تواند مخاطب سايت شما را افزايش دهند و به خاطر داشتن چند نكته زير حائز اهميّت است.
1- هيچ روشي نمي تواند يك شبه آمار بازديدهاي سايت را بي سابقه افزايش دهد، پس صبور و بردبار باشيد.
2-  محتويات و مطالب سايت، نوع طراحي، رنگ بندي، مخاطب پسند بودن، نوع دسترسي مطالب و بهروز بودن از نكته هايي است كه تاثير دوچندان دارند.
3- هر روش، بازده خود را دار د. پس سعي نكنيد با افراط و تفريط قصد افزايش اين بازده را داشته باشيد. زيرا جز اتلاف وقت و انرژي فايده ي ديگري نخواهد داشت.


موضوعات مرتبط: ترافيك و مخاطب
برچسب‌ها: راههاي افزايش مخاطب وب سايت،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

در دنياي گسترده وب سايت هاي اينترنتي و در حالي كه در موضوعات گوناگون هزاران سايت مشغول به كار هستند مهمترين دغدغه مديران سايت ها جذب مخاطبان بيشتر براي  سايت مي باشد. در اينجا قصد داريم اشاره اي داشته باشيم به پنج روش بسيار ساده ولي موثر براي جذب مخاطب براي سايت يا وبلاگ

1-      نوشتن مقالات

نوشتن مقاله در موضوعاتي كه به وب سايت شما مربوط مي شوند و انتشار دادن آنها از طرق مختلف يكي از روش هاي موثر براي جذب مخاطبان جديد است كه از سه جنبه داراي اهميت است.

الف) افرادي كه علاقه مند به مطالعه مقالات شما هستند براي دستيابي به مقالات بيشتر در موضوعاتي كه شما به آنها پرداخته ايد بر روي لينك سايت شما كه در ديگر سايت ها منتشر شده كليك مي كنند. اين كار براي سايت شما بازديد كننده هاي دائمي جديدي جمع خواهد كرد.

ب) در صورت گسترده شدن و توزيع مقالات شما در وب تعداد لينك هايي كه به وبلاگ يا سايت شما ختم مي شوند بيشتر و بيشتر خواهد شد و در اثر همين كار موقعيت سايت شما در موتورهاي جستجو بيش از گذشته بالا خواهد رفت و در هنگام جستجو در رده هاي بالا قرار مي گيرد.

ج) با افزايش تعداد مقالات و در كل محتواي  مر بوط به ساختار كاري سايت شما ، حجم كلمات كليدي نيز خواه نا خواه افزايش پيدا مي كند و در نتيجه موتورهاي جستجو در محدوده بيشتري از كلمات نسبت به نمايش سايت شما عمل مي كنند و شما مي توانيد خوانندگان بيشتري را جذب كنيد.

 

2) انجمن هاي شبكه اي

تعداد بسيار زيادي انجمن هاي بحث و گفتگو در موضوعات مختلف در اينترنت وجود دارند و بيشتر آنها به كارران خود اجازه مي دهند اطلاعات مختلفي درباره خودشان در سايت ثبت كنند اين اطلاعات مي تواند شامل اطلاعات شغلي، آدرس وب سايت و حتي تبليغات باشد.

با استفاده از اين بستر ها و آشنايي و شركت در مباحث حوزه كاري خود پاسخ سوالات مطرح شده توسط ديگران را ارائه كنيد و از اين طريق اعتمادي در ديگران نسبت به سطح آگاهي خود از موضوعات مختلف ايجاد كنيد و از آنها بخواهيد براي دريافت اطلاعات بيشتر از سايت شما بازديد كنند. البته اين كار را بايد با رعايت حال ديگران انجام دهيد و كار با ارزش خود را در حد يك اسپمر پايين نياوريد.

3)      تبادل لينك

تبادل لينك دو مزيت براي شما به همراه خواهد داشت.

اولاً، هرچه بيشتر به تبادل لينك با ساير سايت ها و وبلاگ هاي مختلف بپردازيد شانس بيشتري را براي ديگر افراد بوجود خواهيد آورد تا سايت شما را پيدا كنند.

ثانياً اين كار تاثير بسيار زيادي در بهبود موقعيت سايت شما در موتور هاي جستجو دارد. چرا كه شانس شما را براي قرار گرفتن در موقعيت هاي بالايي و صفحات ابتدايي كاوش هاي كاربران بالا مي برد.

در زير به چند نكته مختلف در مورد تاثيرات تبادل لينك اشاره مي شود.

ü       با سايت هايي تبادل لينك كنيد كه مطمئن هستيد براي خوانندگان شما جالب توجه هستند.

ü       به سايت هايي كه بدون ترتيب و نظم خاصي باتعداد بسيار زيادي سايت  تبادل لينك كرده اند لينك ندهيد چرا كه تاثيري در افزايش ترافيك سايت شما نخواهد داشت.

ü       لينك سايت خود را در دايركتوري هاي مختلف به ثبت برسانيد.

ü       از نشاني زير براي يافتن دايركتورهاي مختلف استفاده كنيد.

http://www.homebiz-direct.com/Link-Exchange-Resources.html

ü       با مديران سايت ها و وبلاگ هاي مختلف براي جلب نظر ايشان براي تبادل لينك از طريق ايميل وارد مذاكره شويد.

4)      امضاي پايين ايميل

يكي از بهترين و راحت ترين كارها براي جذب مخاطبان بيشتر براي وب سايت كه بيشتر اوقات نيز فراموش مي شود استفاده از نشاني وب سايت در پاي ايميل هاي ارسالي است.

بسياري از ما در روز ايميل هاي مختلفي براي ديگران ارسال مي كنيم ولي در انتهاي نامه فقط به ذكر نام خود اقدام مي كنيم در حالي كه مي توان در انتهاي نامه در جملاتي كوتاه وب سايت خود را معرفي و لينك آن را براي ورود در اختيار خوانندگان ايميل گذاشت.

مطمئن باشيد كه اين كار در طول مدت زماني نتيجه مثبتي براي شما به همراه خواهد داشت.

5)مديريت حجم صفحات

يكي از ساده ترين راهكارهاي جذب مخاطب كنترل و مذيريت تك تك صفحات وب سايت است اجازه ندهيد زمان بازشدن صفحات سايت شما بسيار طولاني شود چرا كه قطعاً بازديدكننده قيد مطالعه و بازديد از سايت شما را خواهد زد.

6)اطلاع رساني

شايد عده اي علي رغم تمايل به مطالعه سايت شما دقيقا از تاريخ به روز رساني آن آگاه نباشند و يا آدرس سايت شما را فراموش كرده باشند با اين تصور از ديگر روش هايي كه مي تواند باعث افزايش و ثبات در تعداد بازديدكنندگان سايت شود تهيه يك ليست از ايميل خوانندگان ثابت و اطلاع رساني براي به روز شدن سايت است. اين كار را مي توان در ليست ياهو مسنجر، چت روم هاي مرتبط با سايت، ايميل، سايت هاي شبكه اي همچون اوركات و... انجام داد.

7) به روز رساني منظم

افراد براي  مراجعات بعدي به سايتي كه براي بار اول نظر آنها را جلب كرده نيازمند محرك هاي مختلفي هستند يكي از مهمترين اين محرك ها براي تداوم ارتباط مخاطبان با سايت به روز رساني در فواصل زماني منظم و معقول است فواصل زماني را مي توان بر حسب نوع فعاليت سايت، ذائقه مخاطبان، و حجم مطالب تعيين كرد.

اميدوارم اين چند نكته كه حاصل تجربيات شخصي من بوده مورد استفاده شما هم قرار بگيرد. حالا اگر مايل هستيد خوانندگان وبلاگ شما هم اين موارد را مطالعه كنند اين مطلب را در سايت يا ويلاگ خود قرار دهيد يا به من لينك دهيد.


موضوعات مرتبط: ترافيك و مخاطب
برچسب‌ها: ترافيك سايت،
[ ۱ ]


آخرین مطالب