آخرین مطالب
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

امروزه يكي از مهمترين كارهاي مخاطبين در وبگردي در دنياي بزرگ اينترنت ، مشاهده كليپ و ويدئو مي باشد ، امروزه استفاده از ويدئو ، ديگر به يك نوع بازاريابي به نام بازاريابي ويدئويي تبديل شده است ، كه يكي از دلايل انتقال جذابيت به كاربران و افزايش بازديد تبديل شده است .

اكثر كاربران اينترنتي امروزي كمي بي حوصله هستند و وقت كافي براي مطالعه يك متن چند صفحه اي را ندارند ولي در عوص عاشق مشاهده و گوش دادن به فيلم و كليپ هاي جذاب در همه ي زمينه ها مي باشند .

امروزه استفاده از ويدئوها به عنوان يك بازاريابي ويدئويي ، به يك كسب و كار تبديل شده است ، شما با استفاده از يك ويدئو مي توانيد محصولات شركت خود را به طور كاملا هوشمندانه تبليغ نمائيد ، اين كار باعث آسان تر شدن زندگي براي مخاطبان اينترنتي مي شود ، در اين مقاله سعي شده روش هايي را ذكر كرده باشيم كه با عمل كردن به اين روش ها مي توانيد بازاريابي ويدئويي خوبي براي كمپاني خود راه اندازي كنيد.

۱) ويدئويي را منتشر كنيد كه چيزي براي گفتن داشته باشد!

سعي كنيد ويدئو هايي را منتشر كنيد كه باب ميل كاربران باشد ، يا حداقل آموزش و نكات جالبي را براي مخاطبان بازگو كند ، اين ويدئو ها  مي توانند چندين دسته باشند :

  • پاسخ به سوالات مخاطبان و مشتريان
  • تبليغات جذابانه محصولات
  • قرار دادن نكات و ترفندهاي جذب كننده همانند “۵ روش براي افزايش ترافيك سايت”
  •  

۲) از Call To Action ها استفاده كنيد

call to action ها

 

 

سعي كنيد علاوه بر اينكه ويدئوي خود را منتشر مي كنيد ، دكمه ها و امكاناتي را براي كاربران خود تدارك ببيند كه آنها بتوانند فيلم هاي شما را به اشتراك بگذارند ، آنها را Like كنند و حتي به دوستان خود از طريق ايميل اطلاع دهند ، اين كار باعث پخش شدن سريع ويدئوي شما مي شود.

۳) ويدئو هاي خود را سئو كنيد!

ويدئوهاي خود را سئو كنيد

ويدئوهاي خود را سئو كنيد

 

سعي كنيد ويدئوهاي خود از چندين لحاظ بهينه كنيد:

  • استفاده مناسب از تگ Keyword
  • استفاده مناسب از تگ Descripting
  • آدرس URL مرتبط با محتواي ويدئو
  • انتخاب نام مناسب براي ويدئو ، به عنوان مثال نام WebBrandingAds.mp4 بسيار بهتر از نام  ۱۲۳۴۵۶۷۸۹٫mp4 مي باشد
  •  

۴) پاسخ به مشتريان

اگر يكي از مشتريان از شما انتقاد ، پيشنهاد و تعريفي كرد ، سعي كنيد ويدئوي را تدارك ببيند كه از پاسخ اين مخاطب را بدهيد ، اين كار براي جذب مخاطب بسيار ارزنده است .

۵) هدف خود را در هر ويدئو ، به يك موضوع تمركز كنيد

سعي نكنيد در يك ويدئوي ۶۰ ثانيه اي ، ۱۵ مطلب را توضيح ندهيد؟! ، بهترين كار اين است كه در هر ويدئو فقط درباره يك محبث ، يك سوال توضيح و پاسخ داده شود.

۶) ويدئوها را در هاست خود آپلود نمائيد

سعي كنيد همواره تمام ويدئوها  رادر هاست خود ذخيره شود ، به عبارتي ديگر در سايت هاي ديگر آپلود نكنيد ، در ضمن كاري كنيد كه كاربران در سايت شما به راحتي بتواند ويدوئها را مشاهده كند ، در ايجاد امكان راحتي براي كاربران خلاق باشيد .
۷) ويدئوها كوتاه ولي مفيد باشد
همواره يادتان باشد كه فيلم هاي بلند مدت در سايت خود به منتشر نكنيد ، چون كاربران اينترنت بي حوصله اند! ، سعي كنيد هر ويدئو بين ۱ تا ۲دقيقه باشد ولي نكاتي اساسي و مهم را بيان كند .


موضوعات مرتبط: بازاريابي ويدئويي
برچسب‌ها: بازاريابي ويدئويي،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (1)

ويدئو ماركتينگ براي بعضي از حرفه ها ضروري است مثلا فرض كنيد قرار است در مورد كاربرد يك دستگاه خاص در طراحي سايت خود توضيح دهيد يا مثلا شما توليد كننده ي وسايل ورزشي هستيد قطعا با نوشتن چند تا مطلب و مقاله نميتوانيد مفهوم دستگاه را به مشتري برسانيد و طرز كار آن را برايش روشن كنيد اما اگر از طرز كار دستگاه مورد نظر يك فيلم و ويديويي مناسب تهيه شود و در طراحي وب سايت و يا در مكان هاي پر بازديد مثل شبكه هاي اجتماعي قرار داده شود قطعا تاثير آن خيلي بيشتر بوده و در ذهن مخاطب باقي خواهد ماند .

شايد قبلا ويديو ها زياد مورد توجه نبودند و افراد حاضر به صرف وقت براي آنها نبودند و تمايلي براي ديدن اين موارد نشان نميدادند اما الان اوضاع تغيير كرده است و بسياري از فروشگاه هاي مختلف اينترنتي توليد ويديو را آغاز كرده و ويديوها را در وب سايت خود و يا در شبكه هاي اجتماعي مختلف منتشر كردند تا از اين راه جذب مشتري و كاربر بيشتري داشته باشند .

ويديو ماركتينگ چيست ؟

اهميت ويدئو ماركتينگ در اين است كه وقتي وب سايت شما مورد بازديد افراد مختلف قرار ميگيرد رنكينگ وبسايت شما افزايش خواهد يافت و تاثير اين ويدئو ها چندين برابر بيشتر از اطلاعات بصورت متني و يا نوشتاري است .

در ساخت ويدئو ماركتينگ دقت كنيد چون يك بار ساخته ميشود پس اين كار را درست و با دقت انجام دهيد كه به نتيجه ي مطلوب خود دست پيدا كنيد .

بازاريابي ويدئويي و مزاياي ويديو ماركتينگ :

با ويدئو ماركتينگ كاربران سايت شما بصورت دقيق با نوع خدمات و محصولات شما آشنايي پيدا مي كنند .

تاثير آن بر روي سئو وب سايت مثبت است .

ويديوهاي ساخته شده اگر حرفه اي كار شده باشند براي شما كلاس كاري به همراه داشته و باعث ميشود تا مشتريان ميان شما و هم صنف هاي شما تفاوتي را قائل شوند .

كاربران از طريق موتورهاي جستجو و انواع شبكه هاي اجتماعي كه ويديو را در آنها انتشار كرديد به وب سايت شما هدايت ميشوند و از سايت شما ديدن مي كنند.

  

بازاريابي از طريق ويدئو و نكاتي براي ساخت ويدئو ماركتينگ :

1-   در عناوين طراحي وب سايت خود سعي كنيد از كلمات كليدي مورد نظرتان بهينه استفاده كنيد .

2-   ويدئو ماركتينگ را با يك عنوان مناسب انتخاب كنيد . عنوان خوب تاثير مستقيمي بر روي مخاطبين ميگذارد و انان را ترغيب ميكند تا از سايت شما ديدن كنند .

3-   ويدئو را در شبكه هاي اجتماعي مورد پسند افراد منتشر كنيد .

4-   سعي كنيد محتواي ويدئو تهيه شده را مفيد و در عين حال مختصر و كوتاه انتخاب كنيد اين امر باعث ميشود تا بازديد كننده احساس خستگي نكند .

5-   لوگوي موسسه و شركتتان را در ويدئو بگذاريد تا بخوبي ديده شود .

6-   در بين ويدئويي كه تهيه كرديد بخشي را هم براي معرفي كردن آدرس ها و تلفن هاي مورد نظرتان قرار دهيد تا تاثير خود را داشته باشد .

و در آخر به مخاطبان و كاربران خود براي ديدن ويديو اطلاع رساني كنيد تا در جريان كار شما قرار بگيرند .


موضوعات مرتبط: بازاريابي ويدئويي
برچسب‌ها: ويديو ماركتينگ،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (2)

اگر تا به حال در مورد بازاريابي ويدئويي شنيده ايد ولي نمي دونيد كه چطوري اين كار را شروع كنيد،اين مقاله براي شماست.

 

بازاريابي ويدئويي

يكي از راه ها ايجاد ويدئو مصاحبه است.شخصي مي تواند با شما مصاحبه كند و از جايگاه مشتري سوالاتي را كه در ذهن مشتريان وجود دارد از شما بپرسد.اگر مصاحبه طبيعي باشد بسيار بهتر است٬اما اگر تهيه شده توسط خود شما هم باشد موردي ندارد چرا كه هدف اين ويدئو پاسخ گويي به سوالات احتمالي مشتري است.اما از فريب كاري و اغراق دوري كنيد.

اين مصاحبه مي تواند به صورت مجزا هم باشد،به اين صورت كه به هركدام از سوالات مشتريان در قالب يك ويدئوي آموزشي پاسخ دهيد.در حال حاضر سايت هاي كمي هستند كه از ويدئو به اين صورت استفاده مي كنند. اگر به ويدئو هاي مت كاتز مدير ارشد تيم مقابله با اسپم گوگل نگاه كرده باشيد به اين صورت تهيه شده است.در اين مدل ويدئو ها شما شخصا جلوي دوربين قرار داريد و به سوالات پاسخ كوتاه ميدهيد.
اما مواردي وجود دارد كه كسب و كار شما حول و حوش يك سرويس است،در واقع شما ارائه دهنده ي يك سرويس خاص هستيد،بنابراين همه چيز حول اين محصول مي چرخد در اين نوع كسب و كار شايد بهتر باشد كه در ويدئو محصول شما تبليغ شود و نشان داده شود كه چگونه نياز مشتريان را برطرف مي كند.لذا كمي با ويديوهاي قبلي تفاوت دارد و شما ديگر مستقيما جلوي دوربين به پاسخ گويي سوالات نمي پردازيد.
در توليد ويديو خيلي لزومي ندارد با عجله رفتار كنيد اما به ياد داشته باشيد كه حركت كند موجب از بين رفتن صبر و حوصله شما خواهد شد.بهتر است از يك سرعت مناسب در توليد ويدئو برخوردار باشيد و به طور منظم به حركت بپردازيد.
در توليد ويدئو به چند نكته زير دقت كنيد:

  1. ويديوي شما كوتاه باشد و بر اين اساس طراحي شده باشد كه افراد را ترغيب به انجام كاري كند.و اين كار مي تواند توسط دادن آدرس ايميل و يا ثبت نام در سايت شما باشد باز اين طريق افراد وارد برنامه بازاريابي ايميلي شما نيز ميشوند.
  2. بهتر است در ابتداي ويدئو هاي خود يك مقدمه داشته باشيد كه در حد ۲ تا ۳ دقيقه به معرفي خود بپردازيد و توضيح دهيد كه چه محصول يا چه خدماتي را ارائه ميكنيد.در اين ويدئو از توضيح بيش از حد و يا فريب كاري و اغراق خودداري كنيد.
  3. اگر شما يك محصولو يا سرويسي داريد كه اين سرويس قابل نمايش در ويدئو است٬مي توانيد ويدئو در مورد محصول و يا سرويس خود تهيه كنيد و به طور مفصل در مورد ويژگي اين محصول و يا سرويس توضيح دهيد و آن را در ويدئو به نمايش بگذاريد.اين ويدئو مي تواند طولاني تر در حد ۱۰ دقيقه باشد.
  4. اگر شركت شما تا به حال جايزه اي از مركزي معتبر دريافت كرده و يا مركزي معتبر شما را معرفي و بررسي كرده.مي توانيد ويدئوي آن را قرار دهيد و يا از افتخارات خود يك ويدئو تهيه كنيد.دقت كنيد در اين كار زياده روي نكنيد چرا كه افراد قصد ندارند به تنهايي از افتخارات شما با خبر شوند اما وقتي از خدمات شما با خبر شدند بد نيست در مورد سابقه شما هم كمي اطلاعات داشته باشند.
  5. مي توانيد برخي از مقالات ارزشمند خود را به ويدئو تبديل كنيد.خصوصا مقالاتي را كه در قالب ويدئو و به صورت عملي مي توانند موثر باشند.دقت كنيد هر مقاله اي را نمي توان به ويدئو تبديل كرد.مقالاتي را تبديل كنيد كه در قالب ويدئو جذاب تر و موثرتر واقع مي شوند.
  6. يكي از روش هاي ديگر اين است كه از رضايت صددرصد برخي مشتريان ويدئو هايي جذاب تهيه كنيد.اين ويدئو تنها به اين دليل نيست كه به مشتريان نشان دهيد كه ديگران راضي هستند بلكه نشان دهيد كه اين مشتريان چگونه با شما آشنا شدند؟در ابتدا چه ترس هايي داشتند؟اين ترس ها چگونه برطرف شد؟پروسه انجام كار به چه صورت بود؟ و در كل اطلاعاتي كه مي تواند براي مشتريان احتمالي مفيد واقع شود.ويدئو اگر به شكل صحيح تهيه شود به شدت موثر خواهد بود.دقت كنيد اين نوع ويدئوها در مكان هايي كه احتمال وجود مشتري هاي شركت شما وجود دارد موثرتر خواهد بود.

موضوعات مرتبط: بازاريابي ويدئويي
برچسب‌ها: بازاريابي ويدئويي،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

موتورهاي جستجو
يكي از مهمترين و موثرترين ابزارها در جذب بازديد كننده ي سايت را مي توان موتورهاي جستجو دانست. موتورهاي جستجو با فراهم آوردن مخاطب خاص براي سايت، شما را قادر مي سازند تا در معرض ديد بازديد كننده هايي باشيد كه مطابق با محتواي شما و نياز خودشان به سايتتان مي آيند.
ارزش چنين بازديد كننده اي بسيار بالا است. مخاطب شما، خواهان مطلب و محتوايي است كه قبلاً توسط شما براي او منتشر شده است و حال نوبت گرفتن پاداش تان به خاطر اين كار نيك است.

استفاده از مو تورهاي جستجو براي شما خرج چنداني ندارد.
مي توانيد از جستجوگرهاي معروفي چون (MSN) ام اس ان، (Ask) اسك ،(Altavista) آلتاويستا ،(!Yahoo) ياهو ،(Google) گوگل و غيره استفاده كنيد. اين موتورها بابت ثبت سايت شما معمولا هزينه اي  دريافت نمي كنند.
در كنار رايگان بودن، موتورهاي جستجوي بالا از جمله پركاربردترين سايت ها براي كاربران اينترنت است و به جرئت مي توان گفت با ثبت در چنين موتورهايي نيازي به ثبت نام در چندين هزار موتور تازهكار وجود نخواهد داشت.

راههاي افزايش مخاطب وب سايت

تبليغات
از ديرباز ساي ت ها با توجه به محتوا، مخاطب و بودجه خود اقدام به سفارش آگهي به سايت هاي پربيننده مي كردند. اين روند هنوز هم با گرمي و حرارت خاص خود همچنان جاري و ساري است.
جهت تبليغات گزينه هاي گوناگوني پيش روي شماست:
استفاده از شركت هاي تبليغاتي معتبر، سفارش تبليغ به سايت هايي كه ميزان مناسبي بازديدكننده دارند، استفاده از ايميل هاي تبليغاتي .(Banner Exchange) و عضويت در گروههاي تبادل آگهي.
در صورتي كه مايليد تبليغ تان همزمان در مجموعه اي از سايت هاي تاييد شده به نمايش درآيد مي توانيد به يكي از شركت هاي معتبر تبليغاتي مراجعه كنيد. اين شركت ها داراي تعرفه هاي مشخص و معمولا هداياي تبليغاتي ويژه خود هستند. مهمترين نكته در اين سايت ها توجه به چگونگي قرارداد تبليغ است. برخي از آنها به ازاي هر نمايش و برخي ديگر به ازاي هر كليك از شما پول دريافت مي كنند. برخي سايت ها نيز در باز ه ي زماني خاصي كادر تبليغي شما را نمايش
ميدهند.
استفاده از ايميل هاي تبليغاتي از ديگر را ه هاي تبليغ و جذب مخاطب است. در اين زمينه نيز موسساتي وجود دارند كه در ازاي ارسال نامه ي تبليغاتي به چندين هزار مخاطب فارسي زبان، هزينه مشخصي را از شما طلب ميكنند.

در صورتي كه مايل نيستيد پولي بپردازيد و يا از حداقل ها استفاده كنيد، مي توانيد سري به (Banner Exchange) بزنيد.
با عضويت در  سايتها و گروههاي تبادل كننده آگهي اين سايت ها شما مقدار اوليه اي اعتبار رايگان دريافت مي كنيد و در ازاي هر نمايش آگهي تان، از اعتبار شما كاسته م ي شود. در عوض براي كسب امتياز و اعتبار كافي است تا كد HTML آن سايت را در محل مناسبي از صفحات سايت خود قراردهيد تا با هر نمايش يا كليك، اعتبار كسب كنيد.

ارسال ايميل
شما خود نيز ميتوانيد بدون پرداخت هزينه اي اقدام به ارسال ايميل نماييد.
پس از تهيه سايت مي توانيد دوستان، آشنايان و همكلاسي ها را از وجود اين سايت با خبر كنيد. حتي مي توانيد براي سايت خود قسمتي به نام خبرنامه تهيه كنيد و با جمع آوري نشاني ايميل كساني كه مايل به كسب اطلاعات بيشتر هستند، آنها را در آينده از تغييرات سايت نيز مطلع كنيد.
در صورتي كه براي اعضاي سايت خبرنامه ا رسال مي كنيد، فراموش نكنيد كه براي آن دسته از اعضا كه ديگر مايل به دريافت ايميل هاي شما نيستند نيز امكاني براي حذف نام و نشاني ايميلشان پيشبيني نماييد.
نكته ديگر آنكه، از ارسال ايمي ل هايي كه حاوي بيش از يك نشاني گيرنده هستند اجتناب نماييد. اكثر اعضاي خبر نامه ها هيچ تمايلي ندارند كه نام و ايملشان براي عموم قابل دسترسي و نمايش باشد.
همچنين، هرگز اقدام به ارسال نامه هاي ناخواسته يا اسپم (Spam) نكنيد.
ارسال چنين نامه هايي نه تنها به كسب مخاطب كمكي نمي كنند، بلكه از محبوبيت شما نيز مي كاهند. بعلاوه اينكه قوانين جديدي براي مجازات ارسال كننده هاي نامه هاي ناخواسته وضع شده است كه حتي ميتواند شما را به پرداخت جرائم نقدي نيز محكوم كند.

ايجاد حلقه ي لينك
از ديگر را ه هاي جلب مخاطب مي توان به ايجاد حلقه ي لينك (Ring) نام برد.
در اين مورد، شما با توجه به موضوع و محتواي سايت تان، با ساي ت هاي مشابه تبادل لينك يا آگهي ميكنيد.
اين روش نه تنها شما را در مجموعه اي از سايت هاي با محتواي مشابه قرار مي دهد، بلكه عامل نشان دهنده ي ميزان Google Rank است. Google Rank در افزايش رتبه درمحبوبيت سايتها از ديدگاه موتور جستجوي گوگل است.

Forum- اتاقهاي گفتگو (انجمنها)
امروزه اتاق هاي گفتگو از جايگاه بسيار مناسبي بر خوردار است. شما مي توانيد به عضويت چندين اتاق گفت گو درآييد و در آنجا نه تنها به معرفي سايت و امكانات خود بپردازيد، كه در قسمت امضاء نوشته هايتان، از كادرهاي تبليغي و يا لينك هاي جذاب به سايت خود استفاده كنيد.
به اين صورت، با هر نوشت ه اي كه در اين انجم ن ها ارسال مي كنيد، حداقل يك موقعيت رايگان تبليغاتي را نصيب خود مي كنيد.
بهتر است در موضوعات گوناگون و به تعداد زيادي مطلب در اين انجمن ها ارسال كنيد تا شانس ديده شدن بيشتري داشته باشيد.

(Chat) اتاقهاي چت
امروزه چت در ميان كاربران اينترنت بي سابقه افزايش يافته است. شما مي توانيد در اتا ق هايي 15 دقيقه يكبار كه كاربران اتاق عوض مي شود، يك مرتبه ، كه در حال صحبت هستيد سايت خود را با شرح كامل معرفي كنيد.
همچنين مي توانيد براي دوستان خود پيغام ارسال كرده و آنها را ترغيب به ديدن offline سايت خود كنيد و از آنها نيز بخواهيد تا دوستان خود را معرفي كنند.

نوشتن مقاله
نوشتن مقالات و مطالب براي وب سايت حتي از عضويت در بزرگترين و معروفترين موتورهاي جستجو و يا تبليغ در پربازديدترين وب سايتها نيز مهمتر است. اين مقالات و مطالب سايت هستند كه براي شما جلب مخاطب مي كنند، رتبه ي شما را در موتورهاي جستجو بالا مي برند و مخاطب دائمي برايتان محيا مي كنند.
هميشه سعي كنيد در باز ه ي زماني مشخصي مطال ب تان را به سايت بيفزايي د. اين مطالب نبايد كپي از ديگر سايت ها باشد. كمي وقت صرف كنيد و از تراوشات ذهني خود استفاده كنيد. حتي اگر از جايي مطلب را بازنشر مي كنيد، نام نويسنده و درج لينك را هرگز فراموش نكنيد.
مطمئن باشيد، كپي كردن از كار ديگران نه تنها عاملي مفيد نيست، بلكه مضرات بسياري دارد. مخاطبان سايت اگر در وحله ي اول هم به اين كار شما پي نبرند، مطمئنا بعداً متوجه خواهند شد و اين ضربه ي بزرگي به ذهنيت مخاطبان از شماست.
نكته مهم در دنياي امروز عادت كردن به رعايت حقوق ديگران و اجراي دقيق حق مولف است. Copyright- (كپي رايت)
اگر تصويري را از ديگر سايت ها استفاده مي كنيد حتما در گوشه ي آن و يا در پايان مطلبتان نام و لينك مرجع عكس را ذكر نماييد.

ايجاد كتاب الكترونيكي
مي تواند كمك شاياني به افزايش بلند مدت E-book ايجاد كتاب الكت رونيكي يا همان مخاطب براي سايت كند.
هر چند وقت يكبار از مطالب و مقالات منتخبي كه به سايت ارسال داشته ايد يك كتاب تهيه كنيد. ترجيحاً به فرمت PDF.
مي توانيد نام و آدرس سايت خود را نيز درون آن ذكر كنيد تا خواننده هايي كه مايل به كسب اطلاعات بيشتري بودند بتوانند با شما تماس بگيرند.
فراموش نكنيد، اين كتا ب ها پس از اندك زماني به طور بي سابقه در بين خوانندگان پخش خواهد شد و در صورتي كه مطالب مفيدي را نگاشته باشيد مي توانيد اميدوار به كسب مخاطب بيشتر باشيد.
در اين مقاله سعي شد تا با نگاهي اجمالي برخي از پراستفاده ترين روشهاي افزايش مخاطب و بازديد كننده سايت ارائه شود. در پايان لازم به ذكر است كه تمام اين موارد نمونه هايي است كه مي تواند مخاطب سايت شما را افزايش دهند و به خاطر داشتن چند نكته زير حائز اهميّت است.
1- هيچ روشي نمي تواند يك شبه آمار بازديدهاي سايت را بي سابقه افزايش دهد، پس صبور و بردبار باشيد.
2-  محتويات و مطالب سايت، نوع طراحي، رنگ بندي، مخاطب پسند بودن، نوع دسترسي مطالب و بهروز بودن از نكته هايي است كه تاثير دوچندان دارند.
3- هر روش، بازده خود را دار د. پس سعي نكنيد با افراط و تفريط قصد افزايش اين بازده را داشته باشيد. زيرا جز اتلاف وقت و انرژي فايده ي ديگري نخواهد داشت.


موضوعات مرتبط: ترافيك و مخاطب
برچسب‌ها: راههاي افزايش مخاطب وب سايت،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

در دنياي گسترده وب سايت هاي اينترنتي و در حالي كه در موضوعات گوناگون هزاران سايت مشغول به كار هستند مهمترين دغدغه مديران سايت ها جذب مخاطبان بيشتر براي  سايت مي باشد. در اينجا قصد داريم اشاره اي داشته باشيم به پنج روش بسيار ساده ولي موثر براي جذب مخاطب براي سايت يا وبلاگ

1-      نوشتن مقالات

نوشتن مقاله در موضوعاتي كه به وب سايت شما مربوط مي شوند و انتشار دادن آنها از طرق مختلف يكي از روش هاي موثر براي جذب مخاطبان جديد است كه از سه جنبه داراي اهميت است.

الف) افرادي كه علاقه مند به مطالعه مقالات شما هستند براي دستيابي به مقالات بيشتر در موضوعاتي كه شما به آنها پرداخته ايد بر روي لينك سايت شما كه در ديگر سايت ها منتشر شده كليك مي كنند. اين كار براي سايت شما بازديد كننده هاي دائمي جديدي جمع خواهد كرد.

ب) در صورت گسترده شدن و توزيع مقالات شما در وب تعداد لينك هايي كه به وبلاگ يا سايت شما ختم مي شوند بيشتر و بيشتر خواهد شد و در اثر همين كار موقعيت سايت شما در موتورهاي جستجو بيش از گذشته بالا خواهد رفت و در هنگام جستجو در رده هاي بالا قرار مي گيرد.

ج) با افزايش تعداد مقالات و در كل محتواي  مر بوط به ساختار كاري سايت شما ، حجم كلمات كليدي نيز خواه نا خواه افزايش پيدا مي كند و در نتيجه موتورهاي جستجو در محدوده بيشتري از كلمات نسبت به نمايش سايت شما عمل مي كنند و شما مي توانيد خوانندگان بيشتري را جذب كنيد.

 

2) انجمن هاي شبكه اي

تعداد بسيار زيادي انجمن هاي بحث و گفتگو در موضوعات مختلف در اينترنت وجود دارند و بيشتر آنها به كارران خود اجازه مي دهند اطلاعات مختلفي درباره خودشان در سايت ثبت كنند اين اطلاعات مي تواند شامل اطلاعات شغلي، آدرس وب سايت و حتي تبليغات باشد.

با استفاده از اين بستر ها و آشنايي و شركت در مباحث حوزه كاري خود پاسخ سوالات مطرح شده توسط ديگران را ارائه كنيد و از اين طريق اعتمادي در ديگران نسبت به سطح آگاهي خود از موضوعات مختلف ايجاد كنيد و از آنها بخواهيد براي دريافت اطلاعات بيشتر از سايت شما بازديد كنند. البته اين كار را بايد با رعايت حال ديگران انجام دهيد و كار با ارزش خود را در حد يك اسپمر پايين نياوريد.

3)      تبادل لينك

تبادل لينك دو مزيت براي شما به همراه خواهد داشت.

اولاً، هرچه بيشتر به تبادل لينك با ساير سايت ها و وبلاگ هاي مختلف بپردازيد شانس بيشتري را براي ديگر افراد بوجود خواهيد آورد تا سايت شما را پيدا كنند.

ثانياً اين كار تاثير بسيار زيادي در بهبود موقعيت سايت شما در موتور هاي جستجو دارد. چرا كه شانس شما را براي قرار گرفتن در موقعيت هاي بالايي و صفحات ابتدايي كاوش هاي كاربران بالا مي برد.

در زير به چند نكته مختلف در مورد تاثيرات تبادل لينك اشاره مي شود.

ü       با سايت هايي تبادل لينك كنيد كه مطمئن هستيد براي خوانندگان شما جالب توجه هستند.

ü       به سايت هايي كه بدون ترتيب و نظم خاصي باتعداد بسيار زيادي سايت  تبادل لينك كرده اند لينك ندهيد چرا كه تاثيري در افزايش ترافيك سايت شما نخواهد داشت.

ü       لينك سايت خود را در دايركتوري هاي مختلف به ثبت برسانيد.

ü       از نشاني زير براي يافتن دايركتورهاي مختلف استفاده كنيد.

http://www.homebiz-direct.com/Link-Exchange-Resources.html

ü       با مديران سايت ها و وبلاگ هاي مختلف براي جلب نظر ايشان براي تبادل لينك از طريق ايميل وارد مذاكره شويد.

4)      امضاي پايين ايميل

يكي از بهترين و راحت ترين كارها براي جذب مخاطبان بيشتر براي وب سايت كه بيشتر اوقات نيز فراموش مي شود استفاده از نشاني وب سايت در پاي ايميل هاي ارسالي است.

بسياري از ما در روز ايميل هاي مختلفي براي ديگران ارسال مي كنيم ولي در انتهاي نامه فقط به ذكر نام خود اقدام مي كنيم در حالي كه مي توان در انتهاي نامه در جملاتي كوتاه وب سايت خود را معرفي و لينك آن را براي ورود در اختيار خوانندگان ايميل گذاشت.

مطمئن باشيد كه اين كار در طول مدت زماني نتيجه مثبتي براي شما به همراه خواهد داشت.

5)مديريت حجم صفحات

يكي از ساده ترين راهكارهاي جذب مخاطب كنترل و مذيريت تك تك صفحات وب سايت است اجازه ندهيد زمان بازشدن صفحات سايت شما بسيار طولاني شود چرا كه قطعاً بازديدكننده قيد مطالعه و بازديد از سايت شما را خواهد زد.

6)اطلاع رساني

شايد عده اي علي رغم تمايل به مطالعه سايت شما دقيقا از تاريخ به روز رساني آن آگاه نباشند و يا آدرس سايت شما را فراموش كرده باشند با اين تصور از ديگر روش هايي كه مي تواند باعث افزايش و ثبات در تعداد بازديدكنندگان سايت شود تهيه يك ليست از ايميل خوانندگان ثابت و اطلاع رساني براي به روز شدن سايت است. اين كار را مي توان در ليست ياهو مسنجر، چت روم هاي مرتبط با سايت، ايميل، سايت هاي شبكه اي همچون اوركات و... انجام داد.

7) به روز رساني منظم

افراد براي  مراجعات بعدي به سايتي كه براي بار اول نظر آنها را جلب كرده نيازمند محرك هاي مختلفي هستند يكي از مهمترين اين محرك ها براي تداوم ارتباط مخاطبان با سايت به روز رساني در فواصل زماني منظم و معقول است فواصل زماني را مي توان بر حسب نوع فعاليت سايت، ذائقه مخاطبان، و حجم مطالب تعيين كرد.

اميدوارم اين چند نكته كه حاصل تجربيات شخصي من بوده مورد استفاده شما هم قرار بگيرد. حالا اگر مايل هستيد خوانندگان وبلاگ شما هم اين موارد را مطالعه كنند اين مطلب را در سايت يا ويلاگ خود قرار دهيد يا به من لينك دهيد.


موضوعات مرتبط: ترافيك و مخاطب
برچسب‌ها: ترافيك سايت،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي، به دست آوردن ترافيك وب سايت و يا كسب توجه به يك موضوع از طريق رسانه هاي اجتماعي است.  برنامه‎هاي بازاريابي شبكه‎هاي اجتماعي معمولا تمركز بر تلاش براي ايجاد محتوايي دارند كه بواسطه آن بتوانند توجه مخاطبين را در آن پلتفرم‎ها جلب و خوانندگان را تشويق به اشتراك‎گذاري آن در بين شبكه‎هاي اجتماعي كنند. تبليغ دهان به دهان الكترونيكي (eWoM) منجر شده اشاره به هرگونه اظهارنظري دارد كه مصرف‎كنندگان از طريق اينترنت (به عنوان مثال وب سايت‎ها، شبكه‎هاي اجتماعي، پيام‎هاي فوري، فيد‎هاي خبري) در رابطه با يك رخداد، كالا، خدمات، برند يا شركت به اشتراك مي‎گذارند. زماني كه پيام اشاره‎ شده از كاربري به كاربر ديگر پخش و برفرض پيچيده شود، چون از يك منبع شخص ثالت و موثق مي‎آيد، نتيجه آن شكل‎گيري نوعي بازاريابي در رسانه به دست آورده شده در عوض رسانه پولي، است.

 

وب ‎سايت‎هاي شبكه‎هاي اجتماعي


وب سايت‎‎هاي شبكه‎هاي اجتماعي به عنوان منبع تبليغ دهان به دهان عمل مي‎كنند. سايت‎‎هاي شبكه‎هاي اجتماعي و بلاگ‎ها به دنبال كنندگان اجازه مي‎دهند كامنت‎‎هاي ايجاد شده توسط ديگران در رابطه با يك محصول تبليغاتي را "دوباره پست" يا "دوباره توييت" كنند. با تكرار پيام، افرادي كه با كاربر در ارتباط هستند قادر به ديدن آن پيام هستند، بنابراين اين پيام به دست افراد بيشتري رسانده مي‎شود. چون اطلاعات در رابطه با يك كالا پخش و اين كار تكرار مي‎شود، ترافيك بيشتري به سوي آن كالا يا كمپاني آورده مي‎شود. از طريق سايت‎هاي شبكه‎هاي اجتماعي، كمپاني‎هاي قادر به تعامل و برقراري ارتباط با تعقيب‎كنندگان فردي خود هستند. اين تعامل شخصي مي‎تواند كم كم حس وفاداري را در تعقيب‎كنندگان و مشتريان بالقوه ايجاد كند. همچنين، بواسطه انتخاب فردي كه بايد در اين سايت‎ها مورد تعقيب قرار گيرد، كالا‎ها مي‎توانند به يك مخاطب هدف بسيار محدود دست پيدا كنند. سايت‎هاي شبكه‎هاي اجتماعي همچنين مقدار وسيعي از اطلاعات در رابطه با كالا‎‎ها و خدمات مي‎باشند كه مشتريان ممكن است به آن‎ها علاقه داشته باشند. از طريق تكنولوژي‎هاي جديد آناليز مفهومي، بازاريابان مي‎توانند سيگنال‎هاي خريد را، نظير محتواي به اشتراك گذاشته شده توسط افراد و سوالات پست شده به صورت آنلاين، كشف كنند. درك سيگنال‎‎هاي خريد مي‎تواند به تيم فروش كمك كند كه مخاطبين هدف مناسب را مورد هدف قرار دهند و بازاريابان بتوانند كمپين‎‎هاي تبليغاتي مرتبط را راه اندازي كنند. براي كمپاني‎ها براي يكپارچه سازي شبكه‎هاي اجتماعي در استراتژي‎هاي بازاريابي‎شان بايد يك مدل بازاريابي ايجاد كنند. يك مدل بازاريابي شامل مراحل زير مي‎شود:
انتخاب شبكه‎هاي اجتماعي بالقوه‎اي كه مي‎شود از آن‎ها استفاده كرد
تعيين يك برنامه مالي
تعيين ساختار سازماني براي مديريت شبكه اجتماعي در بازار
گزينش مخاطب هدف
تبليغ محصولات و خدمات
بررسي ميزان عملكرد
76 درصد شركت‎هاي تجاري امروزه از بازاريابي توسط شبكه‎هاي اجتماعي استفاده مي‎كنند. خرده فروشان تجاري افزايش 133 درصدي در ميزان درآمد خود بواسطه بازاريابي در رسانه‎هاي اجتماعي داشته اند.

 


استراتژي‎ها


دو استراتژي پايه براي درگيري رسانه اجتماعي به عنوان ابزار بازاريابي وجود دارد:


روش منفعل


رسانه اجتماعي مي‎تواند منبع مفيدي براي اطلاعات بازار و صداي مشتري باشد. بلاگ‎ها، ارتباطات محتوايي و انجمن‎ها پلت‏‎‏فرم‎هايي هستند كه افراد در آن نظرات خود را به اشتراك مي‎گذارند و برند‎ها، محصولات و خدمات گوناگون را پيشنهاد مي‎‎كنند. شركت‎هاي تجاري قادر به آناليز صداي مشتري كه در رسانه اجتماعي ايجاد شده هستند تا از آن براي اهداف بازاريابي استفاده كنند. در اين مقوله رسانه اجتماعي يك منبع ارزان در رابطه با اطلاعات بازار است كه بازاريابان مي‎‎توانند از آن براي دنبال كردن مشكلات و فرصت‎هاي بازار استفاده كنند. به عنوان مثال، اينترنت مملو از ويديو‎ها و تصاويري از تست خم‎كردن آيفون 6 شد كه در آن نشان داده شد اين گوشي همراه معروف چطور تنها بوسيله دست خم مي‎شود. به دنبال اين امر مباحثي با كلمه‎اي به اصطلاح “bendgate” شكل گرفت كه اشاره به خم شدن آيفون در يك شلوار جين داشت و همين امر باعث گيجي در ميان مشترياني شد كه ماه‎ها براي عرضه آخرين نسخه آيفون صبر كرده بودند. گرچه به دنبال اين امر كمپاني اپل در يك اظهار نظر اعلام كرد كه اين مشكل بسيار نادر بوده است و كمپاني چندين تدبير براي محكم سازي گوشي اتخاذ كرده است. برخلاف روش‎هاي سنتي تحقيق بازار نظير ارزيابي‎ها، گروه‎هاي متمركز و داده كاوي كه وقت گير و هزينه بر هستند، امروزه بازاريابان از رسانه اجتماعي براي دريافت اطلاعات "زنده" در رابطه با رفتار مصرف‎كننده استفاده مي‎كنند. اين امر مي‎توانيد بي‎نهايت در ساختار بسيار پوياي محيط تجارتي كه ما در آن زندگي مي‎كنيم، مفيد باشد.


روش فعال


رسانه اجتماعي را مي‎توان به عنوان يك ابزار روابط عمومي و بازاريابي مستقيم و همچنين يك كانال برقراري ارتباط (با هدف قرار دادن مخاطبين خاص به همراه افرادي كه از تبليغات آن‎ها مخاطبين تاثير مي‎گيرند) و به عنوان ابزار درگيري با مشتري، بكار برد. چندين نمونه از شركت‎ها وجود دارد كه نوعي از گفتگوي آنلاين با توده عموم مردم را، براي برقراري ارتباط با مشتري، شروع كرده‎اند. طبق گفته Constantinides، Lorenzo و Gómez Borja "روساي شركت‎هاي تجاري نظير جاناتان سوارتز، ريس و مدير ارشد اجرايي كمپاني Sun Microsystems، استيو جابز مدير ارشد مرحوم اجرايي اپل و نايب رييس مك دونالد باب لانگرت به طور منظم در بلاگ‎هاي خود پست‎هايي منتشر ميكنند كه بواسطه آن مشتريان را تشويق مي‎كنند تا با آن‎ها تعامل داشته باشند و احساسات، ايده‎ها، پيشنهادها و انتقادات خود را در رابطه با پست‎ها، شركت يا كمپاني آن‎ها، بيان كنند. استفاده از افرادي كه بر مشتري تاثير بگذارند (به عنوان مثال بلاگر‎هاي محبوب) مي‎تواند روشي بسيار موثر و از نظر هزينه به صرفه براي عرضه محصولات يا سرويس‎هاي جديد باشد. نارندا مودي نخست وزير فعلي هند بعد از رييس جمهور آمريكا يعني باراك اوباما بيشترين تعداد طرفدار را در فيسبوك با در اختيار داشتن 21.8 ميليون طرفدار دارد و روز به روز اين مقدار بيشتر مي‎شود. او از پلتفرم‎هاي رسانه اجتماعي براي برقراري ارتباط با جمعيت جوان و شهري هند استفاده كرده است كه تعداد آن‎‎ها تخمين زده مي‎شود به 200 ميليون نفر برسد.

 

تكنيك‎هاي بازاريابي


بازاريابي با استفاده از رسانه اجتماعي شامل استفاده از شبكه‎هاي اجتماعي، فعاليت‎هاي آنلاين مصرف كننده در ارتباط با برند (COBRA) و تبليغ دهان به دهان الكترونيكي (eWOM)، براي تبليغات موفق به صورت آنلاين، مي‎شود. شبكه‎هاي اجتماعي نظير فيسبوك و توييتر اطلاعاتي را در رابطه با لايك‎ها و غيرلايك‎هاي مصرف‎كنندگان در اختيار تبليغ‎دهنده مي‎گذارند. چنين تكنيكي بسيار موثر است، از اين نظر كه مخاطب هدف را در اختيار شركت‎هاي تجاري مي‎گذارد. با استفاده از شبكه‎هاي اجتماعي، اطلاعات مرتبط با چيز‎هايي كه كاربر دوست دارد در اختيار دست‎اندركاران شركت قرار مي‎گيرد و آن‎ها طبق همين چيز‎ها تبليغات خود را انجام مي‎‎دهند. فعاليت‎هايي نظير آپلود عكسي از كفش‎هاي ورزشي جديد شما در فيسبوك يك نوع COBRA به شمار مي‎رود. يك نمونه از eWOM مي‎تواند بررسي آنلاين يك هتل باشد، مسئولين هتل براساس خدماتي كه ارائه مي‎دهند دو نوع بازخورد مي‎توانند بوجود آورند. خدمات خوب منجر به يك نظر مثبت مي‎شود كه باعث تبليغات رايگان هتل از طريق رسانه اجتماعي مي‎شود و از طرف ديگر خدمات‎رساني ضعيف منجر به نظر منفي مشتري مي‎شود كه به صورت بالقوه به شهرت هتل لطمه مي‎رساند.

 

نحوه استفاده بازاريابان از شبكه‎هاي اجتماعي


برنامه‎ريزي زماني براي فعاليت منظم: 58 درصد بازاريابان در هفته بيش از 20 ساعت از وقت خود را صرف فعاليت در شبكه‎هاي اجتماعي مي‎كنند.


تعيين هدف: قبل از شروع فعاليت بايد هدف از فعاليت بازارياب مشخص باشد، ايا فعاليت براي كسب ترافيك از سوي شبكه‎هاي اجتماعي به سوي وب‎ سايت خاصي است؟ آيا فعاليت به منظور افزايش فروش است؟


استفاده از شبكه‎هاي اجتماعي به منظور فعاليت‎هاي تجاري B2B: برخي اعتقاد دارند فعاليت در شبكه‎هاي اجتماعي تنها كمك جذب مشتري نمي‎كند بلكه در زمينه تجارت B2B نيز موثر است.


تعيين رسانه مرتبط با فعاليت: يك بازارياب موفق قبل از شروع فعاليت رسانه اجتماعي كه فكر مي‎كند بيشتر در آن موفق مي‎شود را انتخاب و فعاليت‎هاي خود را معطوف آن مي‎سازد، اين انتخاب براساس حوزه كاري او صورت مي‎گيرد.


مدل حاكم بر بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي


برنامه بازاريابي رسانه هاي اجتماعي معمولاً استوار بر ايجاد محتوا مناسب براي جلب توجه خوانندگان است و در ادامه خوانندگان آنرا در سرتاسر رسانه هاي اجتماعي خود به اشتراك بگزارند. تبليغ دهان به دهان الكترونيكي (eWoM) به متن / بيانيه اي گفته مي شود كه توسط كاربران در مورد يك رويداد، محصول، خدمات و برند و يا شركت به هر روشي اينترنتي (به عنوان مثال، وب سايت ها، شبكه هاي اجتماعي، پيام هاي فوري و اخبار) به اشتراك گذاشته مي شود. چون پيام اصلي در مورد محصول و برند و ... توسط يك فرد قابل اعتماد براي كاربر ارسال شده، پيام اصلي براحتي از يك كاربر به كاربر منتقل شده و احتمالاً انتشار سريع آن با ابزارهاي رسانه هاي اجتماعي زياد مي باشد.  اين گونه نتايج بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي به دست مي آيد و در رسانه هاي پولي قابل استحصال نيست. 


تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي


تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي نوعي از تبليغات اينترنتي است كه بر سايت هاي رسانه‌هاي اجتماعي متمركز است. يكي از مزاياي اصلي تبليغات در سايت رسانه‌هاي اجتماعي (به عنوان مثال فيسبوك، ماي اسپيس، لينكدين و غيره) اين است كه علاوه بر كاربران انبوه اين سايت‌ها و مي توان از مزاياي اطلاعات دسته بندي شده كاربران در اين سايتها استفاده نمود تا تبليغات خود را متناسب با گروه‌هاي مختلف ارسال كرد. بر اساس اطلاعات جمع آوري شده در رسانه‌هاي اجتماعي، شناسايي گروه هدف تبليغات (كاربران)از بين گزينه هاي جغرافيايي، رفتاري، اجتماعي و ... ممكن مي باشد.

 


موضوعات مرتبط: رسانه هاي اجتماعي
برچسب‌ها: بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

رسانه‌هاي اجتماعي (به انگليسي: Social media) اصطلاح استفاده از فن آوري‌هاي مبتني بر وب، تلفن همراه و ارتباطاتاتي كه به گفتگو تعامل داده مي‌شود گفته مي‌شود. رسانه‌هاي اجتماعي برنامه‌هاي كاربردي مبتني بر اينترنت است كه بر روي پايه هاي ايدئولوژيك و فناوري وب ۲.۰، به كاربران اجازه ايجاد و تبادل توليد محتوا را مي‌دهد. رسانه‌هاي اجتماعي مي‌تواند بر روي بسياري از اشكال مختلف، از جمله تالار گفتگو، وبلاگ ها، وبلاگ اجتماعي، ميكروبلاگينگ، ويكي، پادكست ها، عكس ها يا تصاوير، ويدئو، در قالب يك نوع امتياز بر پايه مشاركت اجنماعي، محسوب شود.

 


موضوعات مرتبط: رسانه هاي اجتماعي
برچسب‌ها: رسانه‌هاي اجتماعي،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

الگوريتم هاي گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمركز خود را بر روي روش هاي شناسايي اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظيفه شناسايي محتواي نامناسب و كپي شده از سايت هاي ديگر، روش هاي متقلبانه در داخل سايت مانند كلوكينگ و... را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظيفه شناسايي لينكهاي اسپم و سايت هاي اقدام به خريداري لينك براي بهبود رنكينگ خود مي كنند را عهده دار است. هر دو الگوريتم فوق در حال مبارزه با سئوي سياه هستند و پاندا و پنگوئن نيز حيواناتي سياه و سفيد مي باشند.

الگوريتم جديد گوگل - مرغ مگس خوار بر خلاف اين دو الگوريتم يك افزونه ضد اسپم نيست بلكه افزونه اي براي تجزيه و تحليل عباراتي است كه كاربر براي جستجو وارد كرده. گوگل با اين كار مي تواند نتايج بهتري را به كاربران نمايش دهد و با استفاده از الگوريتم مرغ مگس خوار مي تواند نتايج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوريتم جديد گوگل تاثيري در نتايج رتبه بندي به طور مستقيم ندارد و صرفا عباراتي را كه كاربر جستجو كرده بررسي مي كند و بر اساس خواسته هاي كاربر سعي ميكند بهترين نتيجه را نمايش دهد.


موضوعات مرتبط: الگوريتم پنگوئن
برچسب‌ها: تفاوت الگوريتم هاي گوگل پاندا و گوگل پنگوئن،
تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

گوگل پس از پاندا، پنگوئن را وارد ميدان مبارزه با سايت‌هاي موسوم به وب‌اسپم كرده است. گوگل با استفاده از الگوريتم جديد خود قصد دارد مقابله با سايت‌هاي بي‌محتوا و تبليغاتي را شدت بخشد. به نقل از سايت Search Engine Land، نام اين الگوريتم جديد به‌روزرساني پنگوئن يا Penguin Update است. گوگل با استفاده از اين الگوريتم، در حال به زير كشيدن سايت‌هاي موسوم به وب‌اسپم (Webspam) است. اين دسته از سايت‌ها با نفوذ در موتورهاي جست‌وجو و با زير پا گذاشتن قوانين و بي‌اعتنايي به اخلاقيات كاري، مي‌كوشند به بالاترين رتبه‌ها رسيده و كسب درآمد كنند.

در سايت‌هاي وب‌اسپم از روش‌هايي همچون استفاده بيش از حد از كلمات كليدي و دستكاري لينك‌هاي ابرمتن، براي فريفتن موتورهاي جست‌وجوگر استفاده مي‌شود. اين در حالي است كه وب‌اسپم‌ها معمولاً از نظر محتوايي، سايت‌هايي ضعيف و بي‌كيفيت هستند.
بر پايه اين گزارش، الگوريتم جديد گوگل بر ۳ درصد يافته‌هاي موتور جست‌وجو تاثير مي‌گذارد. مديران برخي سايت‌ها ممكن است پس از شروع فعاليت اين به‌روزرساني، شاهد تغييراتي در رتبه سايت خود در گوگل باشند. گوگل چند ماه پيش، الگوريتم پاندا را براي تشويق صاحبان وب‌سايت‌ها به توليد محتواي باكيفيت رونمايي كرد. برخي كارشناسان، پنگوئن را پانداي دوم گوگل نام نهاده‌اند


موضوعات مرتبط: الگوريتم پنگوئن
برچسب‌ها: الگوريتم پنگوئن گوگل،
تاریخ : ۲۸ آذر ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

معرفي ابزارهاي سئو و نحوه استفاده از هركدام ميتواند راه گشاي وبمستران جهت بهبود جايگاه سايت خود در نتايج گوگل و ساير موتورهاي جستجو گردد. ابزارهاي معرفي شده در اين بخش عموما رايگان هستند و با ارائه گزارشاتي از عملكرد سايت شما مانند سرعت سايت، استفاده صحيح از عنوان ها و متا ها و رفتار كاربران در سايت شما، ديدي مناسب از ميزان پيشرفت يا كارايي را در اختيار شما ميگذارند.

در فضاي اينترنت ابزارهاي گوناگوني براي سنجش سئوي سايت شما وجود دارد ولي همه آنها ارزش و اعتبار كافي جهت اعتماد را ندارند. پيشنهاد ما اين است كه با شناخت ابزارهاي مفيد سئو و بهينه سازي عملكرد سايت خود را بهبود بخشيده و نقاط قوت و ضعف خود را بدرستي بشناسيد.

 

بررسي Mobile Friendly بودن سايت

بررسي اهميت طراحي رسپانسيو جهت نمايش مناسب در موبايل، معرفي ابزار آنلاين گوگل براي تست نسخه موبايل.

 

افزودن كاربر به وبمستر گوگل

مديريت وبمستر گوگل در مقالات گذشته نحوه معرفي و ثبت سايت در وبمستر گوگل و ...

 

 ثبت رايگان سايت در الكسا

ثبت رايگان سايت در الكسا سايت الكسا كه بعنوان قديمي ترين و معروف ترين سايت ...

 

معرفي Dublin Core و كاربرد آن

Dublin Core چيست؟ Dublin Core Metadata Initiative يا DCMI يك حركت جهاني متن باز است كه ...

 

معرفي سايت هاي دزد محتوا به گوگل

سايت مرجع يا دزد محتوا؟ يكي از مشكلات اصلي وبمستران و افرادي كه در زمينه ...

 

بررسي اعتبار سايت chkme

گزارش سئو سايت توسط chkme.com سايتchkme.com   در سال 2006 و بعنوان يك وبلاگ ارائه ...

 

تعيين جايگاه كلمات كليدي

جايگاه كلمات كليدي سايت در وبمستر گوگل هدف از توليد محتوا در كنار جلب رضايت ...

 

نمايش نويسنده در جستجوي تصاوير

نمايش نويسنده در نتايج جستجوي تصاوير گوگل در اكتبر گذشته گوگل امكان نمايش نويسنده در ...

 

image mismatch در وبمستر گوگل

بخش Image Mismatch در وبسمتر گوگل تابستان 92 بخش جديدي به ابزار وبمستر گوگل با ...

 

Robots.txt و نحوه استفاده از آن

فايل Robots.txt چيست؟ وظيفه فايل robots.txt محدود كردن دسترسي روبات هاي گوگل و ساير موتورهاي ...

 

آمار بازديد و ارزش كلمات كليدي

تحليل آمار بازديد سايت فعاليت هاي شما در زمينه سئو و جذب بازديدكننده از موتورهاي ...

 

معرفي سايت به وبمستر بينگ

آموزش وبمستر بينگ اگر شما هنوز با وبمستر بينگ آشنا نشده ايد مطالعه اين مقاله ...

 

Manual Actions در وبمستر گوگل

جريمه دستي يا Manual Actions چيست؟ اگر شما نيز در وبمستر گوگل اكانت ساخته باشيد ...

 

آموزش كار با ابزار Keyword Planner

ابزار Keyword Planner گوگل به تازگي سرويس جديدي به نام Keyword Planner را معرفي كرده ...

 

خداحافظي با ابزار Keyword Tool

جايگزيني براي Keyword Tool گوگل در ابزار جديد گوگل به نام Keyword Planner كه در ...

 

آموزش ثبت سايت در گوگل وبمستر

ثبت سايت درگوگل يكي از مهمترين اقدامات پس از طراحي و راه اندازي، معرفي و ...

 

آموزش كار با Crawl Errors در وبمستر

Crawl Errors چيست؟ بخش Crawl Errors در اكانت وبمستر گوگل آدرس صفحاتي از سايت شما ...

 

Bounce Rate چيست؟

ضريب بازگشت يا Bounce Rate چيست؟ ضريب يا درصد خروج به معني تعداد افرادي است ...

 

آمار سايت و تاثير آن بر سئو

آمار سايت با افزايش توجه كاربران و وبمستران به رتبه الكسا، نصب آمارگير مناسب و ...


موضوعات مرتبط: ابزار سئو
برچسب‌ها: ابزارهاي سئو،
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]


آخرین مطالب