آخرین مطالب
تاریخ : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي محتوا

 

بازاريابي محتوا (به انگليسي: Content marketing) در واقع نوعي از بازاريابي است كه به فرايند توليد و به اشتراك گذاري محتوايي كه باعث حفظ مشتريان قبلي و بدست آوردن مشتريان جديد مي شود، مي پردازد. اين محتوا و اطلاعات مي تواند به انواع مختلفي چون اخبار تحليلي، ويديو، كتاب الكترونيكي، اينفوگرافي، مطالعه موردي، راهنما و دستور العمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاوير و... توليد و منتشر گردد. 

بازاريابي محتوا در واقع نوعي از بازاريابي است كه به فرايند توليد و به اشتراك گذاري محتوايي كه باعث حفظ مشتريان قبلي و بدست آوردن مشتريان جديد مي پردازد. بازاريابي محتوا به طرق مختلف تعريف و استفاده مي گردد، يكي از تعاريف رايج در اين مورد عبارت است از: «تكنيك خلق و پخش كردن محتوا جذاب، ارزشمند و مرتبط با نياز مشتري و يا مخاطب هدف» بازاريابي محتوا به خلق محتواي جذاب در حوزه هايي تفريحي، علمي، سرگرمي و ... مي پردازد. بازاريابي محتوايي با كيفيت است كه به حل مشكل مردم بپردازد. ماهيت اين استراتژي محتوايي اين باور است كه اگر ما به عنوان يك كسب و كار، به خريداران اطلاعات نامتناقض، مداوم و ارزشمند تحويل دهيم، اين خريداران در آخر با انجام خريد و وفاداري به ما پاداش خواهند داد.

وجه تمايز بازاريابي محتوا و تبليغات


بازاريابي محتوا دو تفاوت عمده نسبت به تبليغات دارد. اول اينكه محتوا را در رسانه هاي تحت مالكيت خود پخش خواهد نمود. چنانچه اين محتوا در رسانه اي كه خريداري شده پخش شود به آن تبليغات گفته مي شود. دوم اينكه استراتژي بازاريابي محتوا بيشتر جذب كننده است تا تهاجمي، محتوا هرگز مزاحمت ايجاد نمي‌كند بلكه باعث جذب افراد مي گردد. همچنين بازاريابي محتوا رابطه علت و معلولي ندارد و همچنين اندازه گيري نتايج معمولاً كار دشواري است. بازاريابي محتوا يكي از ابزارهاي متنوعي است كه به وسيله آن مي توان پيام را به مشتري ارسال كرد و آنها را براي خريد متقاعد نمود. تفاوت ديگر بازاريابي محتوا زمان بر بودن و پر هزينه بودن آن نسبت به تبليغات مي باشد. 

انسان امروز، تحت هجوم گسترده تبليغات قرار گرفته است. اگر زماني تبليغات مي‌توانست (هرچند براي كوتاه‌مدت) مزيتي رقابتي بوده و موجب ايجاد يا افزايش سهم بازار شده و فروش را گسترش دهد، امروز براي بسياري از شركت‌ها و سازمان‌ها، صرفا عامل «همپايي رقابتي» است. وقتي چند توليدكننده بزرگ محصولات يا خدمات مشابه، همگي تبليغ مي‌كنند، تبليغ كردن مشتري جديدي نخواهد آورد. اگرچه ممكن است تبليغ نكردن، مشتري‌هاي فعلي را از دست ما بگيرد. با فرض پذيرش هجوم تبليغاتي و اينكه با حفظ استراتژي‌هاي قديمي تبليغاتي، هزينه تبليغات در مقايسه با نتايج آن، افزايش مي‌يابد. بنابراين در بلند مدت هزينه هاي بازاريابي محتوا به مراتب كمتر از هزينه هاي تبليغات خواهد داشت.

تاريخچه بازاريابي محتوا


در سال ۱۸۹۵ جان دير (به انگليسي: John Deere) به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان ماشين آلات كشاورزي، راه سازي و معدني بيش از ۱.۵ ميليون نسخه از مجله و دفترچه معرفي ماشين آلات خود را در ۴۰ كشور جهان در اختيار مشتريان خود قرار داد.

در سال ۱۹۰۰ ميشلن(به انگليسي: Michelin ) شركت لاستيك سازي دفترچه اي ۴۰۰ صفحه اي با جلد قرمز رنگ را در اختيار مشتريان خود قرار داد كه به راهنمايي رانندگان براي برطرف كردن اشكالات احتمالي اتومبيل هاي خود بپردازند.

در سال ۱۹۰۴ ژل او (به انگليسي: Jell-O) كتاب آشپزي را چاپ و به صورت رايگان در اختيار در اختيار مشتريان خود قرار داد كه توانست به كمك اين كمپين به فروشي بالغ بر ۱ ميليون دلار تا سال ۱۹۰۶ برسد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي محتوا
برچسب‌ها: بازاريابي محتوا،
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]


آخرین مطالب