آخرین مطالب
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

نكات مهم و منفي در بازاريابي "همكاران"مطالعه كنند

۱۰ اشتباه در تجارت تلفني اين جملات را بسيار شنيده ايم: "نمي‌دانم در تماس‌هاي تلفني تجاري چه بايد گفت و چه‌گونه بايد مشتري را جذب كرد." يا "در اين هفته نتوانسته‌ام هيچ مشتري جديدي بيابم."
آيا تا كنون براي شما پيش آمده است كه از ناكامي‌هاي متعدد خسته شويد و فروش شما از طريق مكالمات تلفني متوقف شود؟
هر يك اشتباهات زير مي‌تواند جذابيت فروش را از تجارت شما بگيرد و آن را متوقف كند.
● تحميل اجناس و خدمات به مشتري
اكثر ما از افرادي كه همواره از خود تعريف مي‌كنند و مي‌خواهند خود را در نظر ديگران بلندمرتبه نشان دهند، خوش‌مان نمي‌آيد. اين امر در تجارت نيز صادق است. آيا شما پيوسته درباره‌ي محصولات و خدمات خود و مزاياي آن‌ها صحبت مي‌كنيد؟ اين كار مشتريان را به عقب مي‌راند. فقط درباره‌ي مواردي صحبت كنيد كه مورد توجه مشتريان است و پيشنهادهايي در مورد تقاضاهاي آن‌ها ارايه دهيد. به اين ترتيب آن‌ها مشتري هميشگي شما خواهند شد و به افزايش فروش و درآمد شما كمك خواهند كرد.
● نداشتن تبليغات كافي براي معرفي شما به مشتري
موفقيت در تجارت تلفني هنگامي محقق مي‌شود كه يك تماس تلفني با شما انجام گيرد، تا بتوانيد نياز مشتري را به سرعت دريافت كنيد و راه‌حل‌هاي پيشنهادي خود را به او بشناسانيد. اگر مشتريان متوجه شوند كه شما چه كمك‌هايي مي‌توانيد به آن‌ها بكنيد حتما دوباره با شما تماس خواهند گرفت و براي شما تبليغ خواهند كرد.
پيام‌هاي تجاري و تبليغات مختلف آن‌لاين يا آف‌لاين مي‌تواند توجه تعداد زيادي از مشتريان را به سوي شما جلب كند و به اين ترتيب شما تماس‌هاي بسياري دريافت خواهيد كرد.
● پاسخ‌گويي به بيش‌تر درخواست‌ها از راه پست الكترونيك يا نامه
اگر جواب كتبي براي مشتريان بفرستيد، به طور معمول موفق به فروش نخواهيد شد. تلفن را برداريد و از سوالات آن‌ها براي شروع مكالمه استفاده كنيد. با طرح چند سوال كليدي ديگر مي‌توانيد از تمام نيازهاي آنها آگاه شويد و راه‌حل‌هاي خود را به آن‌ها بفروشيد.
● زود اعلام كردن مبلغ خدمات و كالاها
يكي از اولين سوالاتي كه مشتريان در تماس‌هاي خود مطرح مي‌كنند، درباره‌ي قيمت كالا يا خدمات است. اگر به اين سوال به سرعت جواب دهيد، احتمال اين مي‌رود كه مكالمه پايان يابد و شما فروش را از دست بدهيد. مبلغ به تنهايي بي‌معني است. ابتدا سعي كنيد به دقت بفهميد كه آنها چه مي‌خواهند و سپس بحث قيمت را در قالب راه‌حل‌ها و مزايايي كه براي آن‌ها قايل مي‌شويد، مطرح كنيد.
● صرف وقت براي اشخاصي كه از شما خريد نخواهند كرد
حتا با داشتن يك سازوكار تبليغاتي مناسب و دقيق براي اطلاع‌رساني به مشتريان، باز هم پيش خواهد آمد كه افرادي با شما تماس بگيرند كه توانايي خريد محصولات شما را نداشته باشند يا خدمات شما به كار آن‌ها نيايد. اين مكالمات وقت مفيد شما را تلف خواهند كرد.
شما بايد در ۳ دقيقه‌ي اول مكالمه با كمك سوالات خود و پاسخ‌هاي ايشان، اين موضوع را ارزيابي كنيد كه آيا اين شخص قابليت تبديل شدن به مشتري را دارد يا خير؟ در صورت منفي بودن، از او به خاطر تماس گرفتن با شما تشكر كنيد و به سراغ تلفن‌هاي بعدي برويد.
● مكالمات طولاني
قدر مسلم شما از تمام ويژگي‌هاي محصولات خود آگاه هستيد و مي‌توانيد ساعت‌ها يا شايد روزها درباره‌ي عمليات، ويژگي‌ها و مزاياي آن‌ها صحبت كنيد. اما هرگز در يك مكالمه‌ي تلفني زياد صحبت نكنيد؛ زيرا به اين ترتيب مشتري، هرگز به حرف‌هاي شما توجه نخواهد كرد. از زمان مكالمه بيش‌ترين استفاده را ببريد تا نيازهاي او را بفهميد. بيشتر سوال كنيد و اجازه بدهيد تا او صحبت كند و شما اطلاع مورد نياز خود را جمع‌آوري كنيد.
● روشن نكردن امتيازات محصول در زمينه‌ي مورد نظر مشتري
شما از مزاياي محصولات خود اطلاع كامل داريد اما بايد سعي كنيد كه از چشم‌انداز مشتري به محصول نگاه كنيد و مزايايي را كه در محدوده‌ي ديد آن‌هاست، يادآوري كنيد. پس ابتدا سعي كنيد بهميد كه مشتري دنبال چيست و چه چيزي برايش اهميت بيشتري دارد.
● نرسيدن به جواب مثبت
شما بايد در طول مكالمه سوالاتي از مشتري بپرسيد كه جواب آن‌ها مثبت باشد.
در مورد نيازهاي مشتري دوباره سوال كنيد و از او تاييد بگيريد. راه‌حل‌هاي خود را دوباره مطرح كنيد و از آن‌ها بخواهيد كه مناسب بودن اين راه‌حل‌ها را تاييد كنند.
با اين كار هنگامي كه از آن‌ها سوال مي‌كنيد كه آيا مايل هستند از خدمات شما استفاده كنند؛ شانس زيادي براي دريافت جواب مثبت خواهيد داشت.
● ندادن پيشنهاد خريد به مشتري
اگر مايل هستيد كه مردم محصولات شما را بخرند و از خدمات شما استفاده كنند، بايد از آن‌ها بخواهيد. اين موضوع بسيار واضح است، اما اكثر مردم منتظر هستند مشتري به سراغ آن‌ها بيايد و تقاضاي خريد كند.
وقتي آن‌ها با شما تماس مي‌گيرند به احتمال زياد قصد خريد دارند، پس شما نيز با اعتمادبه‌نفس خود به آن‌ها كمك كنيد كه برتري محصول شما را ببينند و براي خريد ترغيب‌شان كنيد.
● فراموش كردن پي‌گيري پس از فروش
وقتي تلاش‌هاي شما به فروش منتهي شد، تصور نكنيد كه كار تمام شده است. به اولين فروش به عنوان دريچه‌اي براي ايجاد روابط پايدار با مشتريان و فروش‌هاي آينده بنگريد.
هنگامي كه شخصي از شما خريد مي‌كند، به شما و محصول و خدمات شما اعتماد كرده است. از اين موقعيت استفاده كنيد و توسط تلفن از كيفيت كارايي و رضايت آن‌ها از محصول اطمينان حاصل كنيد. به اين ترتيب شانس آن وجود دارد كه نيازهاي ديگري را شناسايي كنيد و محصولات ديگري را به آن‌ها پيشنهاد دهيد.
نبايد از تجارت تلفني بگريزيد. سعي كنيد مكالمه‌اي به طور كامل ساختار يافته داشته باشيد. به اين ترتيب فروش تلفني جذاب خواهد بود و باعث پيش‌برد اهداف و تجارت شما خواهد شد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: نكات بازاريابي
برچسب‌ها: نكات بازاريابي،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

 نكات كليدي موفقيت در بازاريابي
 
   
عوامل متعددي براي موفقيت در بازاريابي كالا و خدمات وجود دارد. در اين مقاله كوتاه، قصد دارم برخي از مهمترين نكات و عوامل را براي آن دسته از دوستاني كه اخيراً اين سوال را از من پرسيده اند بيان كنم.
 

بازاريابي يعني چه؟ هيچ شده است كه پيش خودتان، از خودتان بپرسيد كه بازاريابي اصلاً و اصولاً چيست؟ در ده دوازده سال اخير، از افراد بسياري كه سالها در كار فروش كالا يا خدمات بودند اين سوال را پرسيده ام. موفق ترين آنها هم گاهي در بيان يك تعريف كوتاه و مختصر از بازاريابي دچار مشكل مي شد. هر كسي تعريفي را ارايه مي داد و از ديد خودش فكر مي كرد كه دارد جامع ترين و كامل ترين پاسخ را مي‌دهد. اما متاسفانه كمتر اتفاق مي افتاد كه فردي بيايد و يك تعريف درست و حسابي از بازاريابي به ما بدهد. بازاريابي يك هدف ناب و مشخص دارد: «كمك» به «پاسخگويي به نياز يا نيازهاي مشترك» «گروهي از مردم» - كار بازارياب (چه روي اينترنت يا در فضاي واقعي) در اصل اين است كه آن گروه از مردم را كه نياز يا نيازهاي مشتركي دارند و البته «قدرت خريد» نيز دارند بيابد و به آنها «كمك» كنند تا با شناخت، خريد (يا مصرف) كالا و خدمات ما، آن «نياز» را برطرف سازند و به آن در حقيقت پاسخگويند. ببينيد بازاريابي درست مثل شكار يا ماهيگيري است. براي شكار و ماهيگيري شما نياز به يك سري ابزار داريد : اولين گام براي بازاريابي «جمع آوري» اطلاعات است: من براي شكار كجا بايد بروم؟ چه فروشگاهي را مي شناسيد كه لوازم شكار يا ماهيگيري بفروشد؟ آيا مجله اي در اين زمينه چاپ مي شود؟ شكارچيان يا ماهيگران معروف و مشهور كجا جمع مي شوند و چطور مي توانيم آنها را پيدا كنيم؟ با پرسش هايي از اين دست، علاقمندان، شروع به جمع آوري اطلاعات مي كنند. ماهيگيران بايد كه انواع ماهي را نيز بشناسند و بدانند كه نياز ماهيها (از لحاظ نور و غدا و دما و درجه حرارت و ...) چيست؟ به همين ترتيب است كه بازارياب بايد بداند مخاطبين هدفش كجا قرار دارند و نيازهاي آنان چيست؟ «قدرت خريد» مخاطبين هدف بسيار مهم است و بازارياب هاي موفق وقت و سرمايه خود را در جايي صرف مي كنند كه برايشان بازده دارد.

بازارياب هاي موفق، از كوچك شروع مي كنند. هدف خودشان را مي دانند و البته و مهمتر از آن «كالا» و يا «خدماتي» را كه عرضه مي كنند بخوبي مي شناسند. كار بازارياب در واقع اين است كه «استفاده از آن كالا يا خدماتي كه عرضه مي كند را به مردمي كه براي پاسخگويي به نيازهايشان به آن محصول يا خدمات احتياج دارند توصيه مي كند.» ببينيد اين قضيه خيلي مهم است: بازارياب توصيه مي كند ... نمي فروشد! فروش با بخش و يا واحد فروش است. شما وقتي كالا يا خدماتي را به يكي از دوستانتان توصيه مي كنيد، مثلاً وقتي كه مي گوييد كه برو فلان فيلم را ببين يا فلان كاست موسيقي را بخر، در واقع داريد خريد بليط فيلم يا آن كاست را توصيه مي كنيد. شما داريد براي آن فيلم يا كاست موسيقي بازاريابي مي كنيد - گاه بدون آنكه خودتان خبر داشته باشيد. افرادي كه چيزي را توصيه مي كنند حتماً خودشان آن را مصرف كرده اند و از آن رضايت داشته اند پس بازارياب هاي موفق كساني هستند كه خودشان مصرف كننده كالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضايت دارند. كالا و خدماتي را بازاريابي كنيد كه واقعاً آن را خودتان نيز استفاده مي كنيد و از اينكه آن را بكار مي بريد رضايت داريد.

شركت ها و موسسات، چه بزرگ و چه كوچك، به نظر من بايد تحقيق وشناسايي بازار هدف را سر لوحه اقداماتشان قرار دهند. نيازهاي واقعي (كوتاه يا بلند مدت) بازارشان را پيدا كنند و خدمات يا محصولاتي را عرضه كنند كه بتواند نياز مردم را جواب بدهد. متقاعد كردن شركت ها و موسسات در بكار گيري يا روي آوردن به بازاريابي حرفه اي كار ساده اي است شايد خيلي از آنها فكر مي كنند تبليغ يعني بازاريابي، اما تبليغ تنها يكي از ابزارهاي بازاريابي است. بازاريابي حرفه اي استراتژي هاي متعددي دارد، تكنيك ها و تاكتيك هاي متعددي دارد كه بازاريابان حرفه اي بايد كه آن شيوه ها و روش ها را بياموزند و بلافاصله به همكاران خود آموزش دهند. حيات سيستم هاي كوچك و بزرگ در گرداب گسترده گيتي به ميزان آموزشي كه مي بينند و يا ارايه مي دهند بستگي دارد. به آنهايي كه در برابر ايجاد تيم ها و يا واحدهاي بازاريابي در يك شركت يا موسسه كوچك مقاومت مي كنند بايد اين را گفت كه جلب اعتماد مخاطبين شما كار ساده اي نيست، كسي از كالا يا خدماتي كه ارايه مي دهيد مطلع نيست، مزاياي استفاده از كالا و خدمات شما را نمي دانند، پس چه بايد كرد: گروه هايي را بايد تعليم داد تا به درستي كالا و خدمات شما را به دست مصرف كننده واقعي برسانند 

در زمينه بازاريابي كتابهاي متعدد و مقالات و تحقيقات متعددي وجود دارد به فارسي و انگليسي: كافي است در گوگل يا سايت آمازون به دنبال واژه هاي مرتبط جستجو كنيد و آنوقت خواهيد ديد كه تا دلتان بخواهد كتاب و مقاله در اين زمينه وجود دارد. Marketing توصيه است و اگر من در اين مقاله سايتي يا كتابي را توصيه كنم در واقع دارم براي آن سايت يا كتاب بازاريابي مي كنم. پس اجازه دهيد كه شركت در سمينارها و دروه هاي بازاريابي خودم بگويم، چون خودم از آنها بسيار استفاده بردم و ديدم كه افراد بسياري روش ها و تكنيك ها و استراتژيهاي موفقي را كه آموزش داده ام را بكار برده اند و موفق شده اند (: - توفيق و موفقيت همه شما را از ته دلم آرزومندم.
  

 

چگونه با مشتري تماس برقرار كنيم؟ تماس با مشتري...

همواره در خبرنامه ها و وبلاگ خود بر اين نكات تأكيد داشته ام كه برقراري ارتباط بر مبناي يك قاعده و تكنيك خاصي نيست چرا كه افراد با هم متفاوت هستند و تكنيك هاي فروش براي همه افراد كاربرد ندارد لذا بايستي متدهاي برقراري ارتباط را روي مفاهيم و قواعد ارتباط  پايه گذاري كنيم . اگر مفاهيم و قواعد برقراري ارتباط را بدانيم در آن زمان براي تمامي افراد كاربرد دارد. اگر نگرش ما نسبت به افراد كمك كردن به آنها باشد اولين قدم در برقراري ارتباط را برداشته ايم.

به اين سوال پاسخ دهيد : هدف يك شغل يا بيزينس چيست..؟ هر شغلي كه در جهان وجود دارد؟ 
شايد پاسخ شما چيزي مانند اين باشد ، " كسب درآمد" يا " سودآوري" يا "پولسازي".

اگر پاسخ شما اين مي باشد بدين معني است كه شما فقط به خودتان فكر مي كنيد پس از مخاطبتان چه انتظاري داريد؟ به شما گوش كند و محصولاتتان را خريد كند يا در جلسۀ معارفۀ (presentation) شما شركت كند؟ شما بايد به آنها و مشكلاتشان اهميت دهيد. يعني خوب گوش كنيد و بعد از اينكه از گذشتۀ آنها و مشكلاتشان مطلع شديد در صدد رفع نياز آنها يا مشكلاتشان باشيد . با اين نگرش حالا مي توانم شش مرحله برقراري تماس با مشتري را به شرح زير برايتان بيان كنم. اما بايد بدانيم كه بدون نگرش فوق انجام شش مرحله زير كاري بيهوده است:

شش مرحله تماس با مشتريان بالقوه

1. ابتدا هدف خود را از برقراري تماس با مخاطب تعيين كنيد: بدانيد كه به دنبال چه چيزي هستيد؟ چه اطلاعاتي مي خواهيد؟ و چه اطلاعاتي بايد بدهيد؟ مي توانيد اين اهداف را مدنظر داشته باشيد: *آشنا شدن با مشتري - *شناسائي نيازهاي مشتري و موقعيت او - *تشويق مشتري براي تشكيل جلسۀ مشترك - *فروش محصول و .......... .

2. بر ترس خود غلبه كنيد: مي دانيد از چه مي ترسيد؟ از نه شنيدن . اما نه شنيدن امري عادي است كه همواره در اولين تماس با مخاطبتان وجود دارد. مطمئن باشيد كه اين نه شنيدن به معناي نخريدن محصولتان نيست. مردم كارها را براي دلايل خودشان انجام مي دهند نه ما. آنها بوسيلۀ علاقۀ شخصي خودشان داراي انگيزه هستند. شايد اين جمله را شنيده باشيد كه " چي به من مي رسه؟" همچنين بسياري از مردم از آنچه كه به آنها گفته شود انجام دهند يا قانع براي انجام دادن شده باشند مقاومت مي كنند ، اما آنها دوست دارند ياد بگيرند چگونه انجام دهند يا چه چيزي را انجام دهند. اگر به مردم بخنديد آنها هم خنده به شما تحويل مي دهند.

3. به صدا و نحوۀ صحبت كردن خودتان دقت كنيد: از خصوصيات يك فروشندۀ موفق خودجوش بودن و سرزندگي است. هنگام صحبت كردن با محبت،گرم و شمرده صحبت كنيد. صحبت كردن درست باعث مي شود تا علاقه و اعتماد به نفس به شخص مخاطب منتقل شود و اعتماد او جلب شود.

4. ارتباط با مشتري را به صورت مداوم در برنامۀ كاري خود قرار دهيد: برقراري تماس زماني مؤثر است كه به صورت مداوم انجام شود. در هر مقطع زماني مشتريان بالقوه شما را فراموش مي كنند چرا كه مشغلۀ كاري اين فرصت را به آنها نمي دهد كه با شما تماس بگيرند. تماس مداوم با مشتري اصل مشتري مداري است و باعث مي شود تا مشتري اطمينان پيدا كند كه شما به او اهميت مي دهيد البته اين بدان معني نيست كه در او چنين تصوري را ايجاد كنيد كه به او محتاج هستيد بلكه باعث ايجاد يك احترام دوسويه مي شود. اگر توانسته ايد با مشتري خود رابطۀ دوستي ايجاد كنيد حتي يك احوال پرسي ساده هم بسيار مؤثر است و يا تشكر از او و يا ارسال كارت تبريك در ايام خاص.

5. در برقراري تماس سعي كنيد وقت زيادي هدر نشود: سعي كنيد بر زمان به صورت بهينه و مناسب كنترل داشته باشيد تا بتوانيد تعداد تماس هاي بيشتري در واحد زمان داشته باشيد.

6. پيگيري را فراموش نكنيد: با اولين تماس امكان اينكه به نتيجۀ دلخواه خود برسيد تنها 44% خواهد بود. به طور كلي گفته مي شود كه فرآيند فروش به شش مرحله تقسيم مي شود . همانطور كه گفتم در مرحلۀ اول 44% امكان فروش وجود دارد. در مرحلۀ دوم اين مقدار به 16% مي رسد . مرحلۀ سوم 14% ، مرحلۀ چهارم 12% ، مرحلۀ پنجم 8% و در مرحلۀ ششم تنها احتمال 3% امكان فروش محصول مهيا مي شود. برخي از افراد موضوع پيگيري در بازاريابي را يك عمل به دور از اخلاقيات تلقي مي كنند و تصورشان بر اين است كه بازارياب مشتري را تحت فشار مي گذارد. اغلب آنها تا به حال نه فروشنده بودند نه مطلبي راجع به آن خوانده اند و اين در حالي است كه خودشان اجناسشان را طي همين پي گيري خريد مي كنند و بدون اينكه متوجه باشند پروسۀ بازاريابي روي آنها انجام مي شود و در نهايت نيازشان برطرف مي شود و بازارياب يكي ديگر از مشكلاتشان را طي همين پي گيري حل مي كند

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: نكات بازاريابي
برچسب‌ها: نكات بازاريابي،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

 

بك لينك Backlink چيست؟
 
بك لينك در دانش نامه ازاد ويكي پديا تعريف شده است “بك لينك به عنوان لينك هايي شناخته ميشود كه هر صفحه در وب به وب سايت و يا يك صفحه ي مخصوص فرستاده شود. بك لينك ميتواند از يك وب سايت باشد و يا يك دابركتوري”

 

 

در مورد بك لينك در بخش پشتيباني گوگل اين گونه معرفي شده است”بك لينك به شما كمك ميكند كه اطلاعات خود را در ديگر سايت ها بررسي و ارزيابي كنيد”

زماني بود كه موتورهاي جستوجو مهم ترين فاكتور مورد بررسي خود را تعداد بك لينك معرفي ميكردند اين زمان خيلي دور نبود اما با گذشت زمان و تقلب هايي كه صورت گرفت از درجه اهميت اين كار كاسته شد طوري كه ديگر تداد بك لينك در ۵ فاكتور مهم سئو قرار ندارد و براساس زمان و نيازهاي روز سايت هاي ديگري جاي ان را گرفته اند.اما هنوز اين فاكتور داراي اهميت ميباشد و يكي از موارد مورد بررسي و تامين كردن در سئو تعداد بك لينك ميباشد. به طور كلي گرفتن بك لينك از طرف گوگل بسيار سخت ميباشد ولي تامين بك لينك از بينگ و ياهو ساده تر ميباشد روند كلي گرفتن بك لينك از موتورهاي جستوجو به شكل زير ميباشد:

گوگل<بينگ<ياهو

روند بالا نمايان ان ميباشد كه به دست اوردن بك لينك از ياهو بسيار ساده ميباشد اين هم به دليل قديمي بودن فاكتورهاي ياهو است كه تغييري در ان در چندسال گذشته صورت نگرفته.

راه هاي بسياري براي به دست اوردن بك لينك موجود ميباشد. يكي از ساده ترين و مرسوم ترين روش هاي به دست اوردن بك لينك تبادل لينك ميباشد كه بهترين نوع ان تبادل لينك ۲ طرفه ميباشد. اما هر نوع تبادل لينك منجر به دست اوردن بك لينك نميشود مفيد باشد فقط نوع خاصي از تبادل لينك باعث ميشود كه بك لينك ايجاد شود:

چگونه تبادل لينك كنيم؟
براي درك بهتر بك لينك نياز به معرفي انوع لينك هاي موجود در سايت ميباشد به طور كلي لينك ها در هر وب سايت به ۲ دسته تقسيم ميشوند:

۱) لينك هاي Follow : اين دسته از لينك ها بسيار مفيد ميباشند و همين لينك هاي منجر به ايجاد بك لينك ميشوند. در اين نوع لينك ها به اسپايدر دستور داده ميشود كه ادرس را دنبال كند. مورد استفاده ي اين نوع لينك ها اشاره به صفجات داخلي در خود وب سايت مباشد و يا تبادل لينك.

اگر سايتي با سايت ديگري تبادل لينك كند به طور معمول بايد بدين گونه باشد كه لينك هاي درج شده Follow باشد اين فانون نميباشد بلكه يك قرار داد نانوشته در تبادل لينك ميباشد.

۲) لينك هاي Nofollow : در مقابل لينك هاي Follow اين دسته از لينك ها قرار دارند. بدست اوردن بك لينك از اين  نوع لينك ها غيرممكن ميباشد زيرا دستور صادر شده از طرف اين نوع لينك ها به موتورهاي جستوجو به صورت زير ميباشد كه نبايد ادرس ذكر شده را دنبال كرد و اين ادرس فقط  براي ذكر منبع و موارد اين چنيني ميباشد.

لينك هاي Nofollow بهترين روش لينك دادن به صفحات خارجي ميباشد چون از سايت شما بازديدي به سايت ديگر فرستاده نميشود. توصيه تيم سئوموز براي لينك هاي خارجي اين ميباشد.

اخرين نكته اي كه در بك لينك بايد به ان اشاره كرد درصد خوب بودن بك لينك ميباشد. هر بك لينكي نميتواند مفيد باشد بلكه بايد بك لينك بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشد تا به عنوان يك بك لينك خوب شناخته شود.به زبان ساده سايت هايي كه داراي محتواي قوي باشند يعني سايت داراي مطالب اختصاصي و ويژه باشد همچنين سايت هايي كه داراي بازديد بالا ميباشد

توجه داشته باشيد كه بك لينك بايد به يك كلمه ي خاص در سايت شما كه ميخوايد بر سئو ان كار كنيد اشاره كند در انتخاب كلمه دقت كنيد چون راهي براي بازگشت بك لينك نميباشد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بك لينك
برچسب‌ها: بك لينك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بك لينك[Backlink] چيست؟

پس از گذشت مدتها از به وجود آمدن تعاريفي همچون بك‌لينك و چيزهاي ديگر در سئو٬ كمتر در وب فارسي به معناي دقيق آنها توجه كرده‌ايم و بعضي اوقات آنها را با چيزهاي ديگر اشتباه گرفته‌ايم. يكي از اين مفاهيم٬ بك‌لينك است كه در حال حاضر تعريف آن در بين مديران سايت‌ها و شايد برخي مشاورين سئو كمي با آنچه كه در واقعيت هست تفاوت دارد.

در ابتدا٬ بد نيست نگاهي به نتيجه گوگل در مورد جست‌وجوي What is a backlink نگاهي بياندازيم:

google-definition-of-backlink

ويكي‌پديا٬ منبع تعاريفي كه گوگل در نتايج جست‌وجوي خود نشان مي‌دهد است. ويرايشگران ويكي‌پديا مي‌گونيد كه

بك‌لينك يك لينك خروجي از يك صفحه به صفحه ديگر است. هرچه بك‌لينك بيشتري به سايت شما روانه شود٬ سايتتان محبوب‌تر خواهد بود.

به نظر من٬ بك‌لينك يعني لينك‌هايي كه يك سايت ديگر به سايت شما مي‌دهد و يا شما با استراتژي‌هاي خاصي كه برخي از آنها را در بخش لينك بيلدينگ يك ادمين مي‌توانيد ببينيد٬ مي‌گيريد. حالا اين بك‌لينك ها مي‌توانند از سايت‌هاي مرتبط و غيرمرتبط باشند و يا تاثير مثبتي بر روي سايتتان داشته باشند و يا حتي باعث افت رتبه آن شوند.

بك‌لينك هاي خوب و بد

چه بك‌لينك هايي مفيد هستند؟

در يك كلام٬ بك‌لينك هايي كه به صورت طبيعي توسط نويسنده/مدير سايت به سايت شما با يك متن و عبارت مرتبط به سايت شما ايجاد شده باشند بك‌لينك خوب ناميده مي‌شود. اين بك‌لينك ها نبايد از سايت‌هاي اسپم بيايند٬ نبايد تعداد لينك‌هاي خروجي آن سايت بسيار زياد باشد٬ نبايد از سايتي با اعتبار بسيار پايين كه شبيه اسپم است بيايد٬ نبايد سايت لينك دهنده  با سايت شما از نظر ارتباط موضوعي خيلي غريبه باشد و فاكتورهاي ديگري كه مهم‌ترين آنها موارد ذكر شده بود.

چه بك‌لينك هايي مضر هستند؟

مگر مي‌شود كه لينكي مضر باشد؟ بله. روزانه بسياري از سايت‌هاي اسپم به دنيا مي‌آيند و با دريافت و ايجاد لينك‌هاي غيرطبيعي و اسپم به نتايج بالاي گوگل مي‌آيند و سپس پنالايز مي‌شوند! بك‌لينك‌هاي مضر آنهايي هستند كه از سايت‌هاي غيرمرتبط مي باشند٬ داراي تعداد لينك‌هاي خروجي بسيار زيادند٬ از سايت‌هايي با IPهايي كه اسپم شناخته شده‌اند هستند٬‌  Anchor text شما را بسيار تكرار كرده‌ اند و خودشان نيز توليد محتوا نمي‌كنند.

backlink-power-factors

چه چيزهايي در كيفيت يك لينك موثر هستند؟

Anchor text: انكر تكست٬ همان متن يا عبارتي است كه به يك صفحه ديگر لينك مي‌شود. حالا چگونه تاثير مي‌گذارد؟ وقتي با عبارتي مرتبط با صفحه‌اي كه مي‌خواهيد به آن لينك بدهيد٬ انگار يك سيگنال به گوگل فرستاده‌ايد كه اين انكرتكست با اين صفحه مرتبط است و گوگل مي‌تواند رتبه آن كلمه را با توجه به ديگر فاكتورها افزايش دهد.

Domain Authority: اين فاكتور توسط شركت Moz به وجود آمده است. سن دامنه٬ تعداد لينك‌هاي ورودي٬ كيفيت لينك‌ها٬ فعاليت سايت در شبكه‌هاي اجتماعي و .. در افزايش يا كاهش اين فاكتور دخيل هستند. اين امتياز مي‌تواند در مشخص كردن كيفيت يك لينك دخيل باشد.

Page Authority: اعتبار صفحه همانند Domain athority توسط شركت Moz ارائه مي‌شود كه در مورد لينك‌هاي ورودي٬ كيفيت آنها و اعتبار كلي همان صفحه مشخص مي‌شود.

دريافت لينك از سايت‌هاي كشورتان: اگر سايتي با زبان فارسي داريد٬ بهتر است لينك‌هايي كه مي‌گيريد از سايت‌هايي باشند كه داراي دامنه .ir هستند. چون شانس شما را براي دريافت رتبه بالاتري در نتايج جست و جوي ايران افزايش مي‌دهند. اما ممكن است باعث افزايش رتبه شما در نتايج جست‌وجوي بين‌المللي نشوند.

تعداد لينك‌هاي داخل صفحه: اين كه گوگل بداند لينك‌هاي خروجي از يك سايت طبيعي هستند يا خير٬ توسط فاكتورهاي زيادي مشخص مي‌شود. اما در كل٬ تعداد لينك‌هاي خروجي از صفحه‌اي كه از آن لينك مي‌گيريد٬ نبايد خيلي زياد باشد و بايد نسبت آن با محتوا حفظ شده باشد.

پيج رنك آن صفحه: البته در اين كه ديگر پيج رنك اهميتي ندارد شكي نيست٬ اما همچنان يك سيگنال نسبتا تاييد شده در افزايش تاثير لينك هاست. دقت كنيد كه پيج‌رنك به صورت مستقيم بر روي رتبه شما تاثير نمي‌گذارد٬ بلكه به صورت غيرمستقيم مي‌تواند موثر باشد.

Relations: يكي از مواردي كه خيلي‌ها در آن دچار اشتباه مي‌شوند٬ بحث رابطه‌هاي بين لينك‌هاست. لينك‌ها مشخصه‌اي به نام Rel دارند كه مي‌توانيم با آن به موتورهاي جست و جو بگوييم كه از Link Juice و PR juice ما چيزي براي آن صفحه ببرند يا خير. حال ممكن است كه موتورهاي جست و جو رتبه آن صفحه را به واسطه لينكي كه شما به آن داده‌ايد افزايش دهند٬ اما از پيج‌رنك شما چيزي براي آن صفحه نبرده باشند. در حالت عادي نيازي نيست كه حتما در لينك “rel=”dofollow را ذكر كنيم. خود لينك‌ها به صورت پيش‌فرض Dofollow هستند. اما اگر بخواهيم آن‌ها را Nofollow كنيم٬ بايد طبق تصوير زير اين كار را انجام دهيم

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بك لينك
برچسب‌ها: بك لينك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بك لينك چيست و در بهينه سازي سايت چقدر مهم است؟ 
در طراحي سايت امروزه بحث بك لينك به دنبال سئو از مهمترين دغدغه ها در دنياي اينترنت به حساب مي آيد. همچنين روش مناسبي براي بازاريابي اينترنتي در مبحث تجارت الكترونيك مي باشد. در اين مقاله مي خواهيم بگوييم بك لينك چيست و در بهينه سازي سايت چقدر مهم است . در ابتدا به تعريف بك لينك مي پردازيم بك لينك به پيوندهاي گفته ميشود كه از سايتهاي ديگر به سايت شما داده ميشود ، زماني كه از سايت خود به سايت ديگر پيوند ميدهيد، سايت مقابل از سايت شما بك لينك دريافت كرده است.

بك-لينك-چيست-و-در-بهينه-سازي-سايت-چقدر-مهم-است

گوگل به بك لينك ها بر اساس ميزان محبوبيت و تعداد اهميت مي دهد هر گونه لينك به صفحات شما در سايت‌ها و صفحات ديگر كه توسط موتور‌هاي جستجو پيدا شود بك لينك است. سايت هايي كه بك لينك طبيعي ،زياد دارند و همچنين محتواي جديد و منظم قرار مي دهند رتبه خوبي دارند.

توجه داشته باشيد كه بك لينك را نمي توان از سايتهاي با پيج رنك بالا خريد زيرا گوگل و ساير موتورهاي جستجو قدرتمند به راحتي سايتهايي كه جهت كسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خريد لينك ميكنند را شناسايي نموده و از رتبه آنها ميكاهد. البته شايان ذكر است اگر مايليد در يك سايت تبليغات متني بدهيد، با Nofollow سازي لينك ميتوانيد ديگر نگران بوجود آمدن مشكلي براي سايت خود نباشيد.

در طراحي سايت ايجاد مطالب جديد و مفيد كاربران را  به قرار دادن لينك هاي شما در ساير وبلاگ ها و وب سايت ها مي كند در اين راستا مي توانيد از شبكه هاي اجتماعي براي بك لينك بيلدينگ سالم استفاده كنيد. از مشخصه هاي لينك بد مي توان به موارد زير اشاره كرد:

√ لينك شدن كلمه مهم كليدي سايت: مثلا اگر سايت در مورد سئو هست، در همه جا به كلمه سئو لينك ميشود، اين لينك غيره طبيعي و بد اطلاق ميگردد، زيرا كاربران معمولا چنين كاري نميكنند مگر اينكه پولي دريافت كرده باشند.
√ لينك شدن سايت در تمام صفحات سايت: اين هم يكي از موارديست كه باعث ميشود بك لينك به بك لينك بد تبديل شود، چون كمتر مدير سايتي حاضر ميشود لينك كسي را در تمام صفحات سايت خود قرار دهد مگر اينكه پولي دريافت كرده باشد.
√ لينك شدن صفحه اصلي سايت: اگر همه به صفحه اصلي شما لينك بدهند و به مطالب سايت شما لينك ندهند جاي نگرانيست، زيرا اين مورد هم باعث ميشود بك لينك به بك لينك بد تبديل شود.
√ لينك شدن سايت شما در سايت غيرمرتبط به موضوع سايت: معمولا كاربران در سايت خود لينكهايي را قرار ميدهند كه با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سايت شما در مورد بهينه سازي سايت باشد و در آن سايت اسب فروشي را لينك كنيد، طبيعي ست كه بك لينك بد است.
√ لينك شدن سايت در سايتهاي كپي بردار و بي كيفيت: همانطور كه سايتهايي بي كيفيت خودشان كيفيت چنداني ندارند، لينكهايي كه از آنها به سايت شما ارسال ميشود بد است و اگر آن سايتها اسپم باشند حتي باعث ميشود در شرايطي به رتبه سايت شما آسيب برساند.
√ لينك شدن سايت به صورت مخفي: لينكها را قرار ميدهند تا كاربران ببينند و از آن استفاده كنند، ولي زماني كه لينك  مخفي باشد و قابل نمايش نباشد، Backlink غيره طبيعي است.

تبادل لينك جهت از ياد بك لينك اگر به صورت Nofollow نباشد، امكان بروز مشكل به احتمال قوي است ولي اگر طرفين لينكها را به صورت نوفالو تغيير بدهند مشكلي از اين بابت برايتان پيش نخواهد آمد.در مقاله ي لينك هاي nofollow و dofollow مي توانيد با nofollow و dofollow آشنا شويد.
شايان ذكر است در طراحي سايت اگر در موارد فوق لينك شما Nofollow باشد، هيچ آسيبي رتبه سايت شما نخواهد ديد.توجه داشته باشيد كه موتورهاي جستجو به خوبي ارتباط ميان وب سايت شما و كلمات كليدي و عبارت كليدي منتخب شما را تشخيص داده و از اين طريق توسط لينك هاي با ارزش و مرتبط با پيج رنك بالايي كه به شما پيوند مي شوند،حمايت خواهيد شد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بك لينك
برچسب‌ها: بك لينك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

15 نكته در مورد نرم‌افزارها و خدمات بازاريابي با پست الكترونيك

بازايابي از طريق پست الكترونيك يكي از بهترين شيوه‌هاي تبليغ كالا روي مخاطب هدف است. در حال حاضر نرم‌افزارها و خدمات متعددي (چه مجاني و چه پولي) براي بازاريابي از طريق پست الكترونيك وجود دارد. البته تعداد زيادي از اين نرم‌افزارها و خدمات پولي است. در اينجا به چند نكته مهم در مورد خريد يا استفاده از آنها اشاره مي‌كنيم:

1- به سابقه توليد‌كننده نرم‌افزار و محصولات موفق آن در بازار توجه كنيد.

2- بازاريابي به وسيله پست الكترونيك بايد امكان اطلاع از وضعيت پست‌هاي الكترونيك فرستاده شده را به كاربر بدهد. بنابراين بهتر است كه به امكانات رهگيري وضعيت پست الكترونيك در سرويس يا نرم‌افزار مورد نظر توجه شود.

3- به قابليت شخصي‌سازي و انطباق با شرايط و نيازهاي مختلف ابزارهاي بازاريابي ايميل توجه شود.

4- سرعت و پيكربندي سرورهاي پست الكترونيك به‌ويژه هنگامي كه از خدمات بازاريابي ايميل استفاده مي‌كنيد، بايد مورد توجه باشد.

5- توانايي شناسايي و حذف هرزنامه‌ها مهمترين نكته در بازاريابي ايميلي است. براي اجراي يك بازاريابي حرفه‌اي، نرم‌افزارهاي بازاريابي ايميلي بايد توانايي اين كار را داشته باشند.

6-  ليست تماس‌ها در نرم‌افزارهاي بازاريابي پست الكترونيك قابل گسترش باشد تا كاربر امكان افزايش تعداد تماس‌ها (آدرس‌ها) را در آينده داشته باشد.

7- اين نرم‌افزارها امكان دريافت يا ارائه ليست آدرس‌هاي ايميل از طريق فايل يا برخي سرويس‌هاي پست الكترونيك همچون ياهو، جي‌ميل و غيره را داشته باشند.

8- به قابليت پاسخگويي خودكار آنها نيز توجه شود تا امكان ارسال چندين پيام يا فرستادن دوره‌اي پيام‌ها وجود داشته باشد.

9- ايجاد كمپيني مبتني بر بازاريابي ايميلي نيازمند امكانات متعددي فراتر از يك ليست تماس است، به عبارتي به كاربر‌پسند بودن اين نرم‌افزارها و خدمات بايد توجه شود.

10- به امكان تنظيم و برنامه‌ريزي زماني نرم‌افزارهاي بازاريابي پست الكترونيك توجه شود تا بتوان طبق برنامه زماني ايميل‌هاي مورد نظر را فرستاد.

11- پيش از خريد و استفاده از نرم‌افزارهاي بازاريابي با پست الكترونيك و يا به خدمت گرفتن خدمات بازارايابي ايميلي، بهتر است كه حداقل به مدت يك ماه از نسخه‌هاي مجاني استفاده شود.

12- اگر مايل به اجاره و به خدمت گرفتن يك سرويس هستيد، بهتر است كه از گزينه پرداخت يا شارژ ماهانه استفاده كنيد. بدين ترتيب در صورت افت كيفيت خدمات خيلي راحت‌تر مي‌توان استفاده از آن را متوقف كرد.

13- در نرم‌افزارها و خدمات بازاريابي با پست الكترونيك، كاربران مي‌توانند از راهنماهاي آموزشي در قالب پي.‌دي‌.اف يا تصوير استفاده كنند. در اين صورت بدون كمك ديگران مي‌توان يك بازاريابي ايميلي انجام داد.

14- به امنيت و توان حفظ اطلاعات عمليات اجرايي و سيستم ذخيره آي.پي در خدمات بازاريابي پست الكترونيك، هنگام به خدمت گرفتن يا اجاره آنها توجه شود.

15- به كيفيت پشتيباني از مشتريان در نرم‌افزارها يا خدمات بازاريابي ايميلي توجه شود. در هر مرحله‌اي ممكن است كه به مشورت و پشتيباني متخصصان نياز شود، در اين شرايط خدمات پشتيباني بايد مجاني و بدون گرفتن هزينه ارائه شود.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

7 اشتباه مرگبار در بازاريابي پست الكترونيك و استفاده از خبرنامه‌ها
 
شايد بر اين ديدگاه باشيد كه پست الكترونيكي، جايگاه خويش را نسبت به گذشته از دست داده‌است و امروزه كم‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
تا حدودي حق با شماست، در جهان كنوني، با پديد آمدن جوامع مجازي گوناگون، نرم‌افزارهاي پيغام‌آني و پيامك‌ها، استفاده از پست الكترونيك را تا حدودي كاهش داده‌اند، ولي آيا اين امر در روش بازاريابي براساس پست‌الكترونيك نيز تأثير گذاشته است؟
بايد گفت كه هر كدام از روش‌هاي نام‌برده در شاخه‌اي از بازاريابي الكترونيكي و اينترنتي تعريف مي‌شوند و هركدام براي شرايط گوناگون، كسب‌و‌كارهاي گوناگون و رويكردهاي گوناگون، مورد استفاده واقع مي‌شوند.
در حال حاضر تقريبا افراد زيادي هنوز پست‌الكترونيكي خود را حفظ كرده‌اند و كم و بيش از آن استفاده مي‌كنند، در واقع پست‌الكترونيك، پديده‌اي‌ست كه عدم استفاده از آن كمي دشوار است و اين روش، روشي جهاني و بي‌مرز جهت انجام انواع ارتباطات مي‌باشد.
از اين رو در بازاريابي الكترونيكي و اينترنتي، بازاريابي پست الكترونيك، هنوز نقشي مهم را بازي مي‌كند.
چون اين روش، هم ارزان است و هم اگر درست و بهينه از آن استفاده شود بسيار تأثيرگذار و هم‌چنين از راه پست الكترونيك مي‌توانيد مخاطبان و مشتريان خود را به وبسايت خود و يا صفحات خود در جوامع مجازي گوناگون، دعوت و جذب نماييد.
در اين جستار، به چند اشتباه رايج كه متأسفانه با استفاده روزافزون از اين روش، در كشور ، اين اشتباهات نيز افزون گشته‌اند اشاره مي‌كنم تا گامي هرچند كوچك را براي آگاهي استفاده كنندگان از اين روش، و بهبود روش‌هاي بازاريابي ايشان، برداشته باشم.

اشتباه شماره يك.هرگز بدون اجازه اقدام به ارسال پست الكترونيك و يا خبرنامه نفرماييد.
اقدام به ارسال پست‌هاي الكترونيكي و يا خبرنامه‌ها، به افرادي كه خود پست‌الكترونيكي خويش را براي اين مسئله در اختيارتان قرار نداده‌اند، گونه‌اي تجاوز به حريم خصوصي افراد است.
برخي از شركت‌ها و كسب‌وكارها، اقدام به خريد فهرستي از پست‌هاي الكترونيكي مي‌نمايند و سپس به آن‌ها نامه‌ها و خبرنامه‌هاي خود را ارسال مي‌كنند؛ و اين موضوع زماني آزاردهنده‌تر خواهد شد كه تعداد اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نيز از حد معقول بيشتر مي‌شود و منجر به آزردن صاحبان پست‌هاي الكترونيك مي‌شود.
بايد توجه داشته باشيد كه در اين حالت، اگر مخاطب شما، راضي به دريافت اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نباشد، شما انرژي خود را صرف ارسال هرزنامه‌ها مي‌نماييد، و جدا از هدر رفتن انرژي، هزينه، محتوا، و زمان خود، باعث كدر شدن محصول، خدمات و يا برند خويش خواهيد شد.
پيشنهاد مي‌گردد، تلاش نماييد پست‌هاي الكترونيكي را با استفاده از صفحات فرود، و يا فرم‌هاي ديگر در وبسايت خود و روش‌هاي ديگر، جذب نموده، و بر طبق برنامه و اصول، اقدام به ارسال اين نامه‌ها و خبرنامه‌ها نماييد.

اشتباه شماره دو – استفاده موضوعات بي‌ربط و نامناسب
متأسفانه ديده مي‌شود كه برخي براي اين‌كه مخاطبان نامه‌هاي آن‌ها را باز نمايند از موضوعات بي‌ربط و نامناسب استفاده مي‌كنند و يا برخي كم‌ترين زمان را براي انتخاب بهترين موضوع (نام پست الكترونيكي و يا خبرنامه) صرف مي‌كنند.
بايد به ياد داشته باشيم كه بهترين موضوع و يا نام براي يك نامه و خبرنامه، موضوع و نامي‌ست كه در كوتاه‌ترين عبارت اطلاعات مفيدي را پيرامون محتواي نامه و خبرنامه ارائه نمايد.
مطمئن باشيد اگر پست‌الكترونيكي‌تان هدفمند باشد و نام و موضوع آن به خوبي انتخاب شده باشد، به راحتي مخاطب خويش را پيدا خواهد كرد، تنها كمي بايد صبر داشته باشيد.

اشتباه شماره سه –استفاده از پست‌هاي الكترونيكي سرويس‌هاي عمومي پست الكترونيك
به ياد داشته باشيد، هنگامي كه به تبليغ محصول، خدمات و يا برند خويش مي‌پردازيد، از نام و دامنه وبسايت خود استفاده نماييد.
اين موضوع اعتبار و اعتماد مخاطب و مشتريان را به شما، بالا خواهد برد.
استفاده از سرويس‌هاي رايگان و عمومي، زياد نماي تخصصي و رويكردي حرفه‌اي را به نمايش نمي‌گذارد.
هم‌واره به افزايش اعتبار خود در نامه‌ها و خبرنامه‌ها بيانديشيد.

اشتباه شماره چهار –انتشار محتواي نامناسب براي مخاطبان نامناسب
هميشه اطمينان حاصل كنيد كه مخاطبان شما، مناسب محتواي ارسال‌شده توسط شما هستند.
حتا اگر مخاطبان شما در يك زمينه كلي ، مثلا سفر دسته‌بندي مي‌شوند، كمي اين دسته‌بندي را خردتر نماييد، و مطمئن شويد كه آيا همه اين محاطبان مايلند تمامي خبرنامه‌ها در تمامي زمينه‌هاي مرتبط با سفر را دريافت نمايند؟
به ياد داشته باشيد، ارسال نامه‌ها و خبرنامه‌هاي با محتواي نامناسب نسبت به مخاطبان، نه تنها باعث عدم اطمينان آن‌ها به نامه‌هاي شما شده، بلكه باعث دل‌زدگي آن‌ها نسبت به خدمات، كالاها و كسب‌وكار شما نيز مي‌شود.

اشتباه شماره پنج –اهميت ندادن به تعداد نامه‌هايي كه مورد توجه قرار مي‌گيرند
در هر خبرنامه و ارسال پست‌هاي الكترونيك، تعدادي نامه فرستاده مي‌شود، ولي آيا انديشيده‌ايد كه چه شماري از اين نامه‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرند و مخاطب آن‌ها را باز مي‌نمايد؟ و يا چه شماري از اين نامه‌ها رد مي‌شوند؟
اگر پاسخ پرسش‌هاي بالا را نمي‌دانيد، شما هيچ‌گونه ابزاري براي سنجش بازده و موفقيت روش‌هاي بازاريابي الكترونيكي خويش نداريد. هميشه در پي راه‌كارها و روش‌هايي باشيد كه به شما كمك كند تا اين فعاليت شما را مورد ارزيابي قرار دهد و ميزان موفقيت و شكست هر نامه و خبرنامه را مورد سنجش قرار دهد.
مطمئن باشيد در پي اين ارزيابي‌ها به اطلاعات و ايده‌هاي مفيدي دست خواهيد يافت.

اشتباه شماره شش – هدف‌مند نبودن نامه‌ها و خبرنامه‌ها
بيشتر افراد بدون داشتن چشم‌انداز و تصويري كلي، و يك افق روشن براي خود، اقدام به بازاريابي پست‌الكترونيك مي‌نمايند بدون آن‌كه بدانند هدف حقيقي آن‌ها چيست؟ رويكرد ايشان چيست؟ آيا آموزش است؟ آيا ايجاد گفتمان و ارتباطات است؟ آيا افزايش فروش است؟ و يا هدفي ديگر؟
شايد بگوييد هدف اصلي اكثريت افزايش فروش است، ولي بايد به شما بگويم كه آيا افزايش فروش تنها با فرياد زدن ممكن است؟!
بي‌شك چنين نيست، حتا اهدافي مانند افزايش فروش كالاها و خدمات، نيازمند داشتن رويكرد و نگرشي روشن است، و اين رويكرد و نگرش روشن، تنها در سايه طراحي يك چشم‌انداز حساب‌شده ممكن مي‌باشد.
براي مثال، شما مي‌خواهيد نوعي بسته سفر را به فروش برسانيد، در حالي كه بسياري از مراكز ديگر نيز به فروش اين بسته‌هاي سفر مي‌پردازند و آن‌ها نيز روش‌هاي بازاريابي خود و همچنين از روش بازاريابي پست الكترونيكي بهره مي‌گيرند.
آيا تنها با ارسال نامه‌ها و خبرنامه‌ها، مي‌توانيد مزيت نسبي‌اي را ايجاد نماييد كه مخاطبان كالاي شما را خريداري نمايند؟
پرواضح است كه مزيت‌هاي نسبي، در راستاي طراحي يك چشم‌انداز روشن و تدوين نگرشي ويژه كسب و كار خود، شكل مي‌گيرد.

اشتباه شماره هفت – يك‌سويه بودن نامه‌ها
هميشه به ديدگاه مخاطبان خود اهميت دهيد، و براي اين‌كار امكاني را فراهم آوريد كه آن‌ها بتوانند با شما وارد گفتمان و صحبت شوند و ديدگاه و يا احساسات خود را ابراز نمايند.
مخاطبان،  از اين‌كه شما به ديدگاه ايشان اهميت مي‌دهيد و براي نوع انديشه آن‌ها احترام قائل هستيد، خرسند خواهند شد و اين از اصول برقراري ارتباطات مؤثر با مشتريان مي‌باشد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي با پست الكترونيكي زنده و سرحال است
 
بازاريابي با پست الكترونيكي زنده و سرحال است و اگر درست انجام شود از هر روش بازاريابي ديگري به تجارت شما بيشتر و سريع تر كمك مي كند. بازاريابي پست الكترونيكي اولين روش ارتقاء تجارت الكترونيكي شما است. اگر مي خواهيد در تجارت الكترونيك خود موفق باشيد، بازاريابي پست الكترونيكي يك بايد است. بازاريابي كلا يك كار تمام نشدني است و تا زماني كه شما تجارت مي كنيد لازم است تا خدمات و محصولات خود را بازاريابي كنيد. نكات مثبت زيادي در بازاريابي پست الكترونيكي است:
- رايگان است.
- نه تنها پيام و تبليغات شما بلا فاصله ارسال مي گردد، بلكه سفارش مشتريان هم همينگونه خواهد بود.
- پيگيري محصولات و خدمات جديد نيز رايگان است.
- داشتن يك سايت جالب، خوب است ولي اين به تنهائي مشتري را جلب نمي كند.
بدون طرح بازاريابي موثر و تهاجمي هيچكس حتي متوجه نخواهد شد كه سايت، محصول و خدمات شما اصلا وجود دارند. اين جا است كه بازاريابي پست الكترونيكي كاربرد دارد.
چند روش بازاريابي با پست الكترونيك را بررسي مي كنيم:
ليست الكترونيكي علاقمندان (Opt-in List )
ليستي از كساني است كه با شما تماس گرفته اند و به شما اجازه داده اند كه در مورد خدمات و محصولات خود برايشان نامه بفرستيد.
اين افرد براي دريافت اطلاعات و يا درخواست عضويت در خبرنامه شما با شما تماس مي گيرند و در ليست شما وارد مي شوند. اين سريع ترين راه براي گسترش مبارزه تبليغاتي شما است.
اگر شما از افراد اجازه ارسال نامه هاي تبليغاتي نداشته باشيد، اصطلاحا آنها را Spam كرده ايد يعني بدون اجازه آنها برايشان نامه هاي تجاري و تبليغاتي فرستاده ايد.
ممكن است افراد از شما شكايت كنند و سايت شما تعطيل شود.توصيه مي كنم در اين مورد وسواس داشته باشيد و به اين كار اقدام نكنيد.
روشهاي تكميل ليست :
- مشتريان فعلي شما بهترين كانديدا براي ليست شما هستند. فروش خدمات به مشتريان راضي بسيار ساده تر است. آنها معمولا منتظر تبليغات محصولات جديد شما هستند.
- مدعوين كساني هستند كه از طرف ديگران توصيه شده اند تا سايت شما را بازديد كنند. مي توانيد از مشتريان خود بخواهيد كه سايت وخدمات شما را به دوستانشان توصيه كنند.
- ارتباط تجاري با تجارت هاي غير رقيب شما و تبادل تبليغات در ليست مشتريان يكديگر.
- تبليغ ليست خود با اعلام آن در تمام تبليغاتي كه شما انجام مي دهيد.
- طراحي امكان عضويت در ليست شما براي بازديد كنندگان سايتتان.
سيستم پاسخگوي خودكار (Auto responder )
-- ( طريقه فعال كردن Auto responder در جي ميل كليك كنيد )
بهترين راه براي آزاد كردن وقت و خودكار كردن بخشي از مبارزه تبليغاتي شما استفاده از سيستم پاسخگوي خودكار است. راه اندازي اين سيستم يعني ارائه خدمات و فروش در 24 ساعت و 7 روز هفته.
آدرس سيستم پاسخگو را به مخاطبين خود براي دريافت اطلاعات بيشتر از محصولات شما، اعلام كنيد. حتما دقت كنيد كه اطلاعات ارسالي از طريق سيستم پاسخگوي خودكار، حرفه اي، كامل و بدون اشكالات تايپي يا انشاء باشد.
اين سيستم بايد قابليت تنظيم ارسال متناوب نامه داشته باشد. معمولا 7 تا 12 مكاتبه براي اينكه مشتري شما اقدام به خريد كند لازم است.
سيستم خودكار بايد قابليت انجام مراحل عضويت يا لغو عضويت از خبرنامه شما را به مخاطبين بدهد.
اين سيستم مي تواند با مشتريان شما براي محصولات و خدمات جديد، پيگيري فروش و يادآوري خواص محصولات شما به مخاطبين، ارتباط برقرار كند.
تبليغات در مجلات الكترونيكي (e-Zine )
شما مي توانيد در مورد هر موضوعي در جهان، يك مجله الكترونيكي بيابيد.
همه مردم معمولا حداقل در يك مجله عضو هستند و بطور مرتب اطلاعات دريافت مي كنند. شما با جستجو در اينترنت مي توانيد مجلاتي كه رايگان هستند و يا با قيمت هاي مناسب اقدام به فروش فضاي تبليغاتي مي كنند را بيابيد.
امضاء نامه ها (Signature )
اينها عبارت هستند از متن هاي كوتاه انتهاي نامه هاي الكترونيكي كه ارسال مي كنيد.
امضاء نبايد از سه خط بيشتر باشد و حتما بايد آدرس سايت و آدرس پست الكترونيك تجاري شما را شامل باشد.
اين ساده ترين روش تبليغات است.
در تمام نامه هاي ارسالي از آنها استفاده كنيد.
حتي مي توانيد با چند نفر همكاري كنيد و امضاء هاي خود را دست به دست كنيد، يعني شما مال آنها و آنها مال شما را در نامه هاي خود قرار دهند.
سربرگ ها (Letterhead )
اينها هم مانند امضاء ها هستند ولي در ابتداي نامه قرار مي گيرند. نبايد از سه خط بيشتر باشند. شما بايد يك قالب (Template ) براي نامه هاي خود تنظيم كنيد و تمام نامه ها را در آن قالب تهيه و ارسال كنيد.
معمولا نرم افزارهاي ارسال نامه اين امكان را به راحتي به شما مي دهند.
فراموش نكنيد كه بازاريابي = مخاطبين = مشتريان. بنابر اين هرچه مخاطب بيشتري داشته باشيد، مشتري بيشتري خواهيد داشت. بازاريابي پست الكترونيكي روش مناسبي براي جلب مخاطبين بيشتر است.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي از طريق پست الكترونيكي 
اشتراك

ژالان شهرستاني
ژالان شهرستان...
تعداد پست: 99
بازاريابي به وسيله پست الكترونيك، در معناي اصلي خود، ابزاري براي مديريت ارتباط با مشتري است. اين نسخه از بازاريابي اجازه محور مي‌تواند يكي از بالاترين بازگشت سرمايه گذاري نسبت به هرگونه فعاليت بازاريابي ديجيتالي را ارائه دهد.

بازاريابي به وسيله پست الكترونيك، به عبارت ساده‌تر، نوعي بازاريابي مستقيم است كه با استفاده از ابزارهاي الكترونيكي، پيام‌هاي تجاري را به يك مخاطب انتقال مي‌دهد. اين يكي از قديمي‌ترين و در عين حال قدرتمندترين تاكتيك‌هاي بازاريابي ديجيتال است.

از ويژگي‌هاي مثبت بازاريابي ايميلي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

به دليل هزينه كم براي هر مخاطب، فوق العاده مقرون به صرفه است.
اين بازاريابي نسبت به انواع بازاريابي‌هاي ديجتيالي بسيار هدفمندتر است.
قابليت برنامه ريزي در مقياس انبوه را دارد.
به طور كامل قابليت اندازه گيري دارد.

علاوه بر اين، قدرت اصلي بازاريابي ايميلي اين است كه از پر رونق ترين نوع تماس مشتري با اينترنت، يعني صندوق پستي‌اش بهره مي‌برد. بسياري از اصول مطرح شده در اين فصل را مي‌توان در ديگر انواع بازاريابي اجازه محور، به ويژه ارتباطات پيامكي به وسيله تلفن همراه نيز استفاده كرد. بازاريابي توسط پست الكترونيك ابزاري براي ايجاد روابط با مشتريان فعلي و مشتريان بالقوه است. اين نوع بازاريابي بايد نگهداري و ارزش هر مشتري را به حداكثر برساند و در نهايت به سودآوري بيشتر منجر مي‌شود.

در اين درس و درس آينده، به طور مفصل به اين نوع بازاريابي خواهيم پرداخت. اما پيش از آن لازم است با برخي اصطلاحات مرسوم تجاري آشنا شويم.

 

تجارت به تجارت (B2B)
زماني كه هر كسب و كاري محصولات يا خدماتش را به كسب و كارهاي ديگر، و نه به مصرف كنندگان، مي‌فروشد. به طور مثال شركتي، محصولاتش را به جاي فروش مستقيم به مشتري، به شركت ديگري مي‌فروشد.

تجارت به مصرف كننده (B2C)
هنگامي كه كسب و كاري محصولات يا خدماتش را به طور مستقيم به مصرف كنندگان مي‌فروشد.

فراخواني به اقدام (CTA)
منظور از فراخواني به اقدام، عملي‌ست كه در مخاطب اين انگيزه را ايجاد مي‌كند كه اقدام به عملي كند كه ما از آن درخواست كرده‌ايم (مانند ثبت نام براي خبرنامه، رزرو تاكسي در اينترنت و …).

مديريت ارتباط با مشتري (CRM)
راهكاري براي مديريت تعاملات يك شركت با مشتريان و مشتريان بالقوه است. اين استراتژي براي فروش، بازاريابي، خدمات مشتريان و فرآيندهاي فني خودكار در يك سازمان، از تكنولوژي استفاده مي‌كند.

پايگاه داده
در بازاريابي از طريق پست الكترونيك، پايگاه داده شامل مشتريان احتمالي مي‌شود كه ايميلي برايشان ارسال مي‌گردد. همچنين اطلاعات اضافي مربوط به اين ليست نيز در پايگاه داده موجود است.

ثبت نام دوگانه
در روش بازاريابي از طريق پست الكترونيك، معمولا براي اطمينان از اينكه فرد مشترك شونده يك «ربات اينترنتي» (كه اين روزها به منظور ارسال هرزنامه‌ها در اينترنت فعاليت مي‌كنند) نباشد و براي اطمينان از اينكه مشتري انگيزه‌ي واقعي براي ارتباط با سازمان شما را دارد، عمل «ثبت نام دوگانه» را به عنوان راهكار ثبت نام‌ها اينترنتي درنظر مي‌گيرند.

اين عمل، درواقع عمل درخواست از مشتركين براي تاييد اشتراك اوليه خود از طريق پيگيري ايميل حاوي لينك تاييد آدرس الكترونيك و سپس ورود مجدد است.

ارائه دهنده خدمات اينترنتي (ISP)
شركتي كه دسترسي به اينترنت را براي شما فراهم نموده است.

ميزان خوانده شدن
درصد ايميل‌هاي مشخص شده به عنوان خوانده شده نسبت به كل ايميل‌هاي ارسالي را «ميزان خوانده شدن» مي‌گويند.

لغو ثبت نام يا لغو اشتراك ((Unsubscribe
عمل حذف خود از يك يا چندين ليست به منظور لغو دريافت اطلاعاتي مشخص از طريق ايميل را لغو ثبت نام يا لغو اشتراك مي‌گويند.

مشخصات فرستنده
روش مورد استفاده شركت‌هاي عمده ارائه دهنده سرويس اينترنت (ISP) براي تاييد اين موضوع كه ايميل‌ها واقعا از دامنه اي ارسال شده اند كه ادعا مي‌كنند.

پروتكل انتقال ساده ايميل (SMTP)
SMTP يك پروتكل براي ارسال پيام‌هايي از يك سرور به سرور ديگر است.

تحويل ناموفق ايميل ((Soft Bounce
تحويل ناموفق ايميل به دليل مشكلاتي نظير ظرفيت بيش از حد صندوق پستي يا خرابي سرور.

اسپم يا هرزنامه
ايميل‌هاي ارسالي به كسي كه درخواست دريافت آن را نداده است - كه عملي ناخوشايند است!

ليست سفيد
ليستي از آدرس‌هاي ايميل كه يك ISP، يك اشتراك دهنده يا ديگر ارائه دهنده خدمات ايميل به پيام هايشان، بدون توجه به تنظيمات فيلتر اسپم، اجازه تحويل مي‌دهد.

خبرنامه
خبرنامه ايميلي است كه به منظور ارائه اطلاعات و آگاه نگه داشتن مشتريان براي آنها ارسال مي‌شود. آنها لزوما حامل تبليغات آشكار نيستند و فقط از تماس منظم مشتري با آن نام تجاري اطمينان حاصل مي‌كنند.

 

ايميل تجاري
به طور كلي دو نوع ايميل تجاري وجود دارد:
۱- ايميل‌هاي تبليغاتي: اين ايميل‌ها مستقيم‌تر بوده و به منظور جلب توجه كاربر براي اقدامي سريع ارسال مي‌شوند.

۲- ايميل‌هايي بر اساس حفظ مشتري: كه به خبرنامه نيز مشهورند. ممكن است اين ايميل‌ها شامل پيام‌هاي تبليغاتي نيز باشند اما بايد بر روي ارائه اطلاعات با ارزش براي كاربر تمركز و ارتباطي طولاني مدت با كاربر ايجاد كنند.

درست مانند تمام فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال برنامه ريزي دقيق و همچنين آزمايش و ارزيابي مناسب براي بهينه سازي درآمدتان نيز مورد نياز است. بازاريابي از طريق پست الكترونيك ممكن است بسيار مقرون به صرفه باشد اما هزينه انجام اشتباه آن نيز مي‌تواند بسيار بالا باشد.

يك ستاد تبليغاتي ايميلي موفق آن است كه در راستاي حفظ و ايجاد رابطه‌اي بلند مدت با خوانندگان ايجاد شده باشد.

مخاطبين خود را بشناسيد! آنها چگونگي ايجاد تعاملات را به شما مي‌گويند.

 

هدف‌هاي بازاريابي ايميلي
در بازاريابي ايميلي دو هدف دنبال مي‌شود:
۱- ترغيب كاربران اينترتي به بازديد از وبسايت شما: با متصل كردن اين ايميل‌ها به وبسايت خود كاربران با كليك بر روي هر قسمت از اين ايميل به قسمت مرتبط با آن در وبسايت فرستاده مي‌شوند.

۲- مطلع كردن و تبليغ محصولات يا خدمات شركت: حتي در صورتي كه كاربران مايل به كليك نباشند شما مي‌توانيد از ايميل براي مطلع ساختن آنها از محصولات يا خدمات خود استفاده كنيد.

اولين قدم براي انجام بازاريابي ايميلي ايجاد يك پايگاه اطلاعاتي از ايميل هاي كاربراني كه مايل به دريافت خبرنامه شما هستند است.

 

ايجاد يك پايگاه داده
راه اندازي يك ستاد تبليغاتي ايميلي موفق نيازمند اين است كه يك پايگاه داده واقعي از ثبت نام‌ها و ايميل‌ها ايجاد شود. اين پايگاه داده، يا ليست مشتركاني كه با دريافت پيام‌هاي تبليغاتي شركت موافقت كرده اند، با ارزش‌ترين دارايي ستادهاي تبليغاتي ايميلي است.

نكته: توجه داشته باشيد ضروري است كه از اين مخاطبين دريافت ايميل به وضوح اجازه گرفته شود.

شركت‌هايي كه از اين كار سوء استفاده مي‌كنند باعث به خطر انداختن شهرتشان مي‌شوند و در بسياري از كشورها ممكن است عليه شركت‌هايي كه ايميل‌هاي ناخواسته يا اسپم ارسال مي‌كنند اقدامات قانوني انجام بگيرد. در صورتي كه شما بدون اجازه از ايميل‌هاي كاربران استفاده كرده و كاربران زيادي از شما شكايت كنند و يا اينكه تعداد زيادي از ايميل‌هاي شما را به پوشه Spam بيندازند، شركت‌هاي بزرگ مانند Google و Yahoo تمامي ايميل‌هاي شما را Spam تشخيص داده و به صورت اتوماتيك به پوشه Spam مي‌فرستند.

ايجاد اين پايگاه داده و هدفمند نگاه داشتن آن يك عامل كليدي در ستاد تبليغاتي ايميلي محسوب مي‌شود.

هرچقدر كه يك بازارياب بتواند اطلاعات بيشتري گردآوري كند، به شكل بهتري قادر خواهد بود كه پيام‌هاي بازاريابي خود را سفارشي كند. اما هر چه مقدار اطلاعات درخواستي در پرسشنامه بيشتر باشد، احتمال كمتري وجود دارد كه ثبت نامي صورت بگيرد. اطلاعات بيشتر را مي‌توان در يك بازه زماني از مخاطبين درخواست كرد.

وجود يك فرم ثبت نام در وبسايت شركت بسيار اهميت دارد. بازديد كنندگان يك سايت از قبل علاقه‌شان را از طريق كليك روي آدرس سايت به آن شركت نشان داده‌اند. علاقمندان به دريافت خبرنامه به راحتي با ثبت‌نام در اين فرم مي‌توانند خبرنامه شما را دريافت كنند. مي‌توانيد اين فرم را در صفحه فيس‌بوك خود يا در امضاي ايميل خود يا حتي بر روي كارت ويزيت خود تبليغ كنيد

 

ملاحظات طراحي
ظاهر ايميل و ميزان پذيرش آن از سوي مشتريان موجود در پايگاه داده دو اصل جدايي ناپذيرند. همچنين طراحي به چگونگي ساخته شدن آن مربوط مي‌شود كه مي‌تواند بر پذيرفته شدن ايميل يا تعامل كاربران با آن تاثير بگذارد. برخي از ملاحظات طراحي در زير گنجانده شده است. تعداد كمي از آنها اندكي فني‌تر هستند؛ پس مطمئن شويد كه تمامي دستور‌هاي زير را رعايت كرده‌ايد تا امكان خوانده شدن ايميل شما توسط كاربران بيشتر شود.

 

دستورالعمل‌هاي طراحي عمومي
اصول طراحي HTML و CSS براي وب و ايميل متفاوت هستند. نكات زير را در رابطه با طراحي ايميل خود در نظر داشته باشيد. توجه داشته باشيد كه براي فهميدن و اجراي اين اصول شما بايد HTML و CSS را در حد متوسط بدانيد:

از صفحات External Style يا Embedded Style استفاده نكنيد و از رديف‌ها و ستون‌هاي غير ضروري اجتناب ورزيد.
تا جاي ممكن از جداول مرتبه بندي شده استفاده كنيد. طراحان پست الكترونيك به استفاده از جداول براي طراحي صفحه بندي ايميل خود گرايش دارند و از سبك درون خطي در اين جداول استفاده مي‌كنند. مرتبه بندي خود را به خاطر كساني كه آن را با نرم افزار Outlook نسخه ۲۰۰۷ يا ۲۰۱۰ مي‌بينند، تا جاي ممكن ساده كنيد.
با مشخص كردن عرض و فاصله هر سلول (و نه كل جدول)، عرض ثابتي براي ايميل خود در نظر بگيريد. زماني كه اين ويژگي‌ها اعلام نشود، بعضي از شركت‌هاي خدمات دهنده ايميل تمايل دارند كه ايميل را با توجه به پيش فرض‌هاي خود ارائه داده و احتمالا طراحي را از بين ببرند.
اگر از رنگ پس زمينه بلوك استفاده مي‌كنيد مطمئن شويد كه از جدولي با عرض ۱۰۰ درصد بهره مي‌گيريد تا تمام ايميل را پوشش دهد.
فونت‌ها را در طراحي ايميل بزرگتر از 9px انتخاب كنيد. فونت كوچكتر از آن در برخي از برنامه‌هاي مديريت ايميل سخت خوانده مي‌شود. همچنين در نظر داشته باشيد كه اگرچه ممكن است متن رنگي (يا متن نوشته شده با رنگ روشن در زمينه تيره) تاثيرگذار به نظر برسد اما خواندن تمام متن را دشوار و به چشمان مشتركان فشار وارد مي‌كند. ترجيحا اين گونه حقه‌هاي بصري را به بخش‌هاي كوچكتري از ايميل خود يا به ايميل‌هايي كه محتواي نوشتاري كمتري دارند، اختصاص دهيد.
از CSS‌هاي درون خطي استفاده كنيد - برخي از برنامه‌هاي مديريت ايميل CSS‌ها را از ابتدا و درون ايميل حذف مي‌كنند.
قبل از ارسال پيام الكترونيك،حتما آن را در برنامه‌هاي مختلف مديريت ايميل امتحان كنيد.

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: بازاريابي پست الكترونيك
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
تاریخ : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
نویسنده : ويكي
نظرات (0)

بازاريابي از طريق ايميل
بازاريابي از طريق ايميل بازاريابي پست الكترونيكي اولين روش ارتقاء تجارت الكترونيك است. بازاريابي پست الكترونيك يكي از ابزارهاي بسيار قوي و منحصربفردي است كه شما مي توانيد با صرف كمترين هزينه و به سرعت و به صورتي كاملاً حرفه‌اي، به مشتريان پيام تبليغاتي خود را ارسال كنيد و كمك زيادي در معرفي توانايي هاي شما است.
تبليغات از طريق پست الكترونيك ابزاري مقرون به صرفه است كه از نرخ پاسخگويي بالايي نيز برخوردار مي باشد.

در اين سيستم كاسپيد با جذابيت ظاهري، قابليت افزودن لينكهاي قابل كليك، آيكون و كارهاي گرافيكي، افزايش ارتباط متقابل و داد و ستد با مشتري، حمايت از پست الكترونيكي ،html بازاريابي از طريق پست الكترونيك را براي شما فراهم ميكند.
مزاياي بازاريابي از طريق ايميل
ايجاد و اصلاح ليست آدرسهاي پست الكترونيك
امكان ايجاد گروه هاي مختلف
ايجاد ليست به صورت فايلهاي اكسل
امكان رديابي و آناليز از ايميلهاي ارسال شده، باز شده، حذف شده و ...
دسترسي آسان به پانل مديريت
ايجاد و ذخيره قالبهاي مختلف
پاسخگويي خودكار به ايميلها

 

آموزش ساخت وبلاگ در بيگ سايت
كد قالب وبلاگ
ليست وبلاگ هاي بيگ سايت


موضوعات مرتبط: وبلاگ نويسان
برچسب‌ها: بازاريابي پست الكترونيك،
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]


آخرین مطالب