آخرین مطالب
تاریخ : 1394/9/28 
نویسنده : blog

امروزه يكي از مهمترين كارهاي مخاطبين در وبگردي در دنياي بزرگ اينترنت ، مشاهده كليپ و ويدئو مي باشد ، امروزه استفاده از ويدئو ، ديگر به يك نوع بازاريابي به نام بازاريابي ويدئويي تبديل شده است ، كه يكي از دلايل انتقال جذابيت به كاربران و افزايش بازديد تبديل شده است .

اكثر كاربران اينترنتي امروزي كمي بي حوصله هستند و وقت كافي براي مطالعه يك متن چند صفحه اي را ندارند ولي در عوص عاشق مشاهده و گوش دادن به فيلم و كليپ هاي جذاب در همه ي زمينه ها مي باشند .

امروزه استفاده از ويدئوها به عنوان يك بازاريابي ويدئويي ، به يك كسب و كار تبديل شده است ، شما با استفاده از يك ويدئو مي توانيد محصولات شركت خود را به طور كاملا هوشمندانه تبليغ نمائيد ، اين كار باعث آسان تر شدن زندگي براي مخاطبان اينترنتي مي شود ، در اين مقاله سعي شده روش هايي را ذكر كرده باشيم كه با عمل كردن به اين روش ها مي توانيد بازاريابي ويدئويي خوبي براي كمپاني خود راه اندازي كنيد.

۱) ويدئويي را منتشر كنيد كه چيزي براي گفتن داشته باشد!

سعي كنيد ويدئو هايي را منتشر كنيد كه باب ميل كاربران باشد ، يا حداقل آموزش و نكات جالبي را براي مخاطبان بازگو كند ، اين ويدئو ها  مي توانند چندين دسته باشند :

  • پاسخ به سوالات مخاطبان و مشتريان
  • تبليغات جذابانه محصولات
  • قرار دادن نكات و ترفندهاي جذب كننده همانند “۵ روش براي افزايش ترافيك سايت”
  •  

۲) از Call To Action ها استفاده كنيد

call to action ها

 

 

سعي كنيد علاوه بر اينكه ويدئوي خود را منتشر مي كنيد ، دكمه ها و امكاناتي را براي كاربران خود تدارك ببيند كه آنها بتوانند فيلم هاي شما را به اشتراك بگذارند ، آنها را Like كنند و حتي به دوستان خود از طريق ايميل اطلاع دهند ، اين كار باعث پخش شدن سريع ويدئوي شما مي شود.

۳) ويدئو هاي خود را سئو كنيد!

ويدئوهاي خود را سئو كنيد

ويدئوهاي خود را سئو كنيد

 

سعي كنيد ويدئوهاي خود از چندين لحاظ بهينه كنيد:

  • استفاده مناسب از تگ Keyword
  • استفاده مناسب از تگ Descripting
  • آدرس URL مرتبط با محتواي ويدئو
  • انتخاب نام مناسب براي ويدئو ، به عنوان مثال نام WebBrandingAds.mp4 بسيار بهتر از نام  ۱۲۳۴۵۶۷۸۹٫mp4 مي باشد
  •  

۴) پاسخ به مشتريان

اگر يكي از مشتريان از شما انتقاد ، پيشنهاد و تعريفي كرد ، سعي كنيد ويدئوي را تدارك ببيند كه از پاسخ اين مخاطب را بدهيد ، اين كار براي جذب مخاطب بسيار ارزنده است .

۵) هدف خود را در هر ويدئو ، به يك موضوع تمركز كنيد

سعي نكنيد در يك ويدئوي ۶۰ ثانيه اي ، ۱۵ مطلب را توضيح ندهيد؟! ، بهترين كار اين است كه در هر ويدئو فقط درباره يك محبث ، يك سوال توضيح و پاسخ داده شود.

۶) ويدئوها را در هاست خود آپلود نمائيد

سعي كنيد همواره تمام ويدئوها  رادر هاست خود ذخيره شود ، به عبارتي ديگر در سايت هاي ديگر آپلود نكنيد ، در ضمن كاري كنيد كه كاربران در سايت شما به راحتي بتواند ويدوئها را مشاهده كند ، در ايجاد امكان راحتي براي كاربران خلاق باشيد .
۷) ويدئوها كوتاه ولي مفيد باشد
همواره يادتان باشد كه فيلم هاي بلند مدت در سايت خود به منتشر نكنيد ، چون كاربران اينترنت بي حوصله اند! ، سعي كنيد هر ويدئو بين ۱ تا ۲دقيقه باشد ولي نكاتي اساسي و مهم را بيان كند .


ات مرتبط:
برچسب‌ها:
تاریخ : 1394/9/28 
نویسنده : blog

اگر تا به حال در مورد بازاريابي ويدئويي شنيده ايد ولي نمي دونيد كه چطوري اين كار را شروع كنيد،اين مقاله براي شماست.

 

بازاريابي ويدئويي

يكي از راه ها ايجاد ويدئو مصاحبه است.شخصي مي تواند با شما مصاحبه كند و از جايگاه مشتري سوالاتي را كه در ذهن مشتريان وجود دارد از شما بپرسد.اگر مصاحبه طبيعي باشد بسيار بهتر است٬اما اگر تهيه شده توسط خود شما هم باشد موردي ندارد چرا كه هدف اين ويدئو پاسخ گويي به سوالات احتمالي مشتري است.اما از فريب كاري و اغراق دوري كنيد.

اين مصاحبه مي تواند به صورت مجزا هم باشد،به اين صورت كه به هركدام از سوالات مشتريان در قالب يك ويدئوي آموزشي پاسخ دهيد.در حال حاضر سايت هاي كمي هستند كه از ويدئو به اين صورت استفاده مي كنند. اگر به ويدئو هاي مت كاتز مدير ارشد تيم مقابله با اسپم گوگل نگاه كرده باشيد به اين صورت تهيه شده است.در اين مدل ويدئو ها شما شخصا جلوي دوربين قرار داريد و به سوالات پاسخ كوتاه ميدهيد.
اما مواردي وجود دارد كه كسب و كار شما حول و حوش يك سرويس است،در واقع شما ارائه دهنده ي يك سرويس خاص هستيد،بنابراين همه چيز حول اين محصول مي چرخد در اين نوع كسب و كار شايد بهتر باشد كه در ويدئو محصول شما تبليغ شود و نشان داده شود كه چگونه نياز مشتريان را برطرف مي كند.لذا كمي با ويديوهاي قبلي تفاوت دارد و شما ديگر مستقيما جلوي دوربين به پاسخ گويي سوالات نمي پردازيد.
در توليد ويديو خيلي لزومي ندارد با عجله رفتار كنيد اما به ياد داشته باشيد كه حركت كند موجب از بين رفتن صبر و حوصله شما خواهد شد.بهتر است از يك سرعت مناسب در توليد ويدئو برخوردار باشيد و به طور منظم به حركت بپردازيد.
در توليد ويدئو به چند نكته زير دقت كنيد:

  1. ويديوي شما كوتاه باشد و بر اين اساس طراحي شده باشد كه افراد را ترغيب به انجام كاري كند.و اين كار مي تواند توسط دادن آدرس ايميل و يا ثبت نام در سايت شما باشد باز اين طريق افراد وارد برنامه بازاريابي ايميلي شما نيز ميشوند.
  2. بهتر است در ابتداي ويدئو هاي خود يك مقدمه داشته باشيد كه در حد ۲ تا ۳ دقيقه به معرفي خود بپردازيد و توضيح دهيد كه چه محصول يا چه خدماتي را ارائه ميكنيد.در اين ويدئو از توضيح بيش از حد و يا فريب كاري و اغراق خودداري كنيد.
  3. اگر شما يك محصولو يا سرويسي داريد كه اين سرويس قابل نمايش در ويدئو است٬مي توانيد ويدئو در مورد محصول و يا سرويس خود تهيه كنيد و به طور مفصل در مورد ويژگي اين محصول و يا سرويس توضيح دهيد و آن را در ويدئو به نمايش بگذاريد.اين ويدئو مي تواند طولاني تر در حد ۱۰ دقيقه باشد.
  4. اگر شركت شما تا به حال جايزه اي از مركزي معتبر دريافت كرده و يا مركزي معتبر شما را معرفي و بررسي كرده.مي توانيد ويدئوي آن را قرار دهيد و يا از افتخارات خود يك ويدئو تهيه كنيد.دقت كنيد در اين كار زياده روي نكنيد چرا كه افراد قصد ندارند به تنهايي از افتخارات شما با خبر شوند اما وقتي از خدمات شما با خبر شدند بد نيست در مورد سابقه شما هم كمي اطلاعات داشته باشند.
  5. مي توانيد برخي از مقالات ارزشمند خود را به ويدئو تبديل كنيد.خصوصا مقالاتي را كه در قالب ويدئو و به صورت عملي مي توانند موثر باشند.دقت كنيد هر مقاله اي را نمي توان به ويدئو تبديل كرد.مقالاتي را تبديل كنيد كه در قالب ويدئو جذاب تر و موثرتر واقع مي شوند.
  6. يكي از روش هاي ديگر اين است كه از رضايت صددرصد برخي مشتريان ويدئو هايي جذاب تهيه كنيد.اين ويدئو تنها به اين دليل نيست كه به مشتريان نشان دهيد كه ديگران راضي هستند بلكه نشان دهيد كه اين مشتريان چگونه با شما آشنا شدند؟در ابتدا چه ترس هايي داشتند؟اين ترس ها چگونه برطرف شد؟پروسه انجام كار به چه صورت بود؟ و در كل اطلاعاتي كه مي تواند براي مشتريان احتمالي مفيد واقع شود.ويدئو اگر به شكل صحيح تهيه شود به شدت موثر خواهد بود.دقت كنيد اين نوع ويدئوها در مكان هايي كه احتمال وجود مشتري هاي شركت شما وجود دارد موثرتر خواهد بود.

ات مرتبط:
برچسب‌ها:
[ ]


آخرین مطالب